Super Bowl znova prepísal televízny rekord v počte divákov

Amerika má po nedeľnom finále ligy NFL nové maximum, pokiaľ ide o počet divákov sledujúcich televízny program. Tohtoročný Super Bowl si podľa agentúry Nielsen merajúcej sledovanosť nenechalo ujsť 114,4 milióna divákov.

Živý prenos duelu medzi New England Patriots a Seattle Seahawks sledovalo po 19:00 o dve percentá viac ľudí ako pred rokom, keď podujatie videlo podľa finálnych čísel 112,2 milióna divákov.

Super Bowl tak rovnako ako vlani aktualizoval ratingové maximum v americkej televíznej histórii. Počet divákov športového eventu s tradične nablýskaným programom počas polčasovej prestávky rastie kontinuálne od roku 2006.

Výnimkou bol len 57. ročník, ktorý v roku 2013 vysielala stanica CBS. Počet divákov sa vtedy zastavil na 108,7 milióna, svoj podiel viny mal vyše polhodinový výpadok prúdu na štadióne v Baltimore, pripomína AdAge.

Ostatné finále na stanici NBC (prenos si americké stanice CBS, NBC a Fox rotujú) malo v najsledovanejšej pasáži napínavého duelu medzi 21:45 a 22:00 až 120,8 milióna divákov.

V ratingovom vyjadrení sledovalo športový duel 49,7 percenta amerických domácností. Trhový podiel dosiahol 72 percent, teda skoro tri zo štyroch domácností sledujúcich televíziu si zvolilo Super Bowl.

Počas prestávky, ktorú vyplnili vystúpenia umelcov na čele s Katy Perry, sledovalo prenos 118,5 milióna divákov, čo je takisto nárast oproti vlaňajšku. Minulý rok bolo na šou s Brunom Marsom zvedavých o tri milióny ľudí menej.

Sledovanosť Super Bowlu nahrala aj špeciálnej epizóde seriálu The Blacklist, ktorá nasledovala na NBC po športovom evente. Seriál zaznamenal svoje maximum s 26,5-miliónovým publikom v cieľovke 18 – 49.

Išlo o najsledovanejší televízny zábavný program od minuloročného odovzdávania Oscarov a pre stanicu NBC zároveň najsledovanejší nespravodajský program od finále seriálu Priatelia v máji 2004, uvádza Variety.

Výročný koncert Eurovízie aj s Conchitou

K jubilejnému 60. ročníku pesničkovej súťaže Eurovízia sa chystá aj veľký koncert, ktorý odvysiela britská BBC a ďalšie európske stanice. V rámci programu budú prezentované viaceré skladby, ktoré v minulosti v súťaži triumfovali. Na pódium vystúpi vlaňajšia víťazka Conchita Wurst, ale aj švédska skupina Herrey, ktorá Eurovíziu vyhrala v roku 1984 s piesňou Diggi-Loo Diggi-Ley, píše Guardian. Koncert sa uskutoční 31. marca v Londýne, do televízneho vysielania sa má dostať krátko nato. Moderátormi večera budú zabávač Graham Norton a Švédka Petra Mede, ktorá finálové kolo Eurovízie moderovala v roku 2013, keď podujatie hostilo mesto Malmö.

New York Times si na webe predpláca 910-tisíc ľudí

Vydavateľ denníka New York Times zverejnil svoje finančné výsledky za štvrtý kvartál vlaňajška. Vyplýva z nich, že spoločnosť skončila v čistom zisku 34,8 milióna dolárov. Pred rokom evidovala zisk na úrovni takmer 66 miliónov. Spoločnosť na jeseň začala s ďalšou vlnou úsporných opatrení, ktorá zahŕňa aj redukovanie počtu zamestnancov, pripomína Wall Street Journal. Novinám rástol v štvrtom kvartáli vlaňajška príjem z predaja denníka – o 1,4 percenta oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Ak by sa zohľadňoval len digitálny predaj, nárast by bol 14-percentný. Príjmy z inzercie medziročne poklesli o 2,1 percenta na 207,6 milióna dolárov. V printe pritom pokles reklamy predstavoval vyše deväť percent, v digitáli naopak rástol o 19 percent. Počet digitálnych predplatiteľov New York Times aj koncom vlaňajška vykazoval rastúcu tendenciu a zvýšil sa na 910-tisíc používateľov. Na konci roku 2013 bolo predplatiteľov 760-tisíc.

Twitter mieri s platenými postmi k tretím stranám

Platené tweety zo sociálnej siete Twitter sa budú zobrazovať už aj mimo samotnej siete či jej aplikácie. Takýto obsah Twitter rozšíri k tretím stranám, teda partnerom, ktorí pomôžu so zviditeľnením promovaných príspevkov. Podobne funguje už dlhšie aj politika Facebooku. Twitter svoj zámer oznámil podľa Adweeku s tým, že obsah zo siete sa začne na úvod zobrazovať napríklad používateľom Flipboardu alebo japonského Yahoo. Podľa Twitteru sa platené príspevky u partnerov zobrazia vo viacerých sekciách a budú mať natívny vzhľad. Pre značky to má otvoriť ďalšiu možnosť, ako efektívnejšie využiť reklamu na tejto sociálnej sieti.

New Yorker v novej budove

Magazín New Yorker sa minulý týždeň presťahoval. Ako nové sídlo si spoločenský časopis zvolil 1 World Trade Center, ktorý vyrástol na niekdajších Dvojičiek. Fotky si môžete pozrieť na webe New Yorkera alebo aj na instagramovom účte.

"a cloud has no shape. As with us: only when someone looks hard, or we catch our reflections, do we solidify" An excerpt of James Richardson's poem, "Essay on Clouds," from the February 2nd issue. This is @jacksonkrule posting behind the scene photos from The New Yorker’s move from 4 Times Square to our new offices at 1 World Trade Center. #TNYmoves

Fotka zveřejněná uživatelem New Yorker Photo (@newyorkerphoto),

Google zamietol milióny podvodníckych reklám

Internetový gigant Google vlani zamietol milióny reklám aj žiadateľov o zapojenie sa do jeho reklamného systému. K najčastejším dôvodom (v 43 miliónoch prípadov) pre zamietnutie reklamy patrilo používanie trikov, ktorí mali používateľov neférovým spôsobom nalákať kliknúť na banner. Viac než 4 milióny reklám používali obsah porušujúci autorské práva, takmer 10 miliónov reklám nebolo v súlade s pravidlami pre reklamu na lieky. Celkovo porušilo pravidlá okolo pol miliardy reklám. Google odmietol aj 1,25 miliónov webov, ktoré sa chceli zapojiť do reklamného systému - najčastejšie preto, lebo mohlo ísť o stránky obsahujúce malware či rôzne druhy podvodov, píše AdAge. Pozrite si celú infografiku nižšie.

Google musí svoj reklamný systém čistiť od miliónov podvodníkov

Zdroj: Google

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)