Jedna z nich smerovala práve k spotu propagujúcemu írsku whisky Tullamore Dew na videoserveri YouTube. Spot so štvoricou kamarátov pijúcich alkoholický nápoj pred kostolom v daždi sa podľa sťažovateľa nemal spúšťať počas dňa, teda v čase, keď propagáciu alkoholických nápojov zákon o vysielaní a retransmisii nepovoľuje.
Rada sa sťažnosťou zaoberala. „Vzhľadom na to, že služba nenapĺňa kritériá definície audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie, nespadá ani do pôsobnosti zákona č. 308/2000 Z. z.,“ znelo stanovisko mediálneho regulátora.
Ďalšia zo sťažností mierila na vysielanie spravodajskej televízie Ta3 v období pred vlaňajšími komunálnymi voľbami. Divákovi sa nepozdával obsah relácií Téma dňa, Tak takto?! a V politike v čase od 29. októbra do 15. novembra 2014. Aj tento podnet vyhodnotila rada ako neopodstatnený, relácie posudzovala ako politicko-publicistické programy informujú verejnosť o téme komunálnych volieb.
„Relácie nenaplnili charakter kampane ani politickej reklamy. Vzhľadom na celkový počet kandidátov vysielateľ logicky nemohol uskutočniť diskusie s úplne všetkými kandidátmi. Rada sa stotožnila s rozhodnutím vysielateľa vybrať ako účastníkov diskusií len kandidátov z vybraných miest a na základe voličských preferencií nameraných v agentúrnom prieskume,“ vysvetlila hovorkyňa RVR Lucia Jelčová.
„Zavážilo tiež to, že všetci prítomní dostali adekvátny priestor na vyjadrenie k obdobným až rovnakým témam. Celkovo Rada považovala verejný záujem na informovaní o kampani a predstavení relevantných kandidátov za dôležitejší než drobné nedostatky, ktoré by sa dali nájsť na formálnom spracovaní diskusií,“ dodala L. Jelčová.
Naopak, pokute od licenčnej rady sa nevyhla televízia Joj, ktorá musí zaplatiť 4-tisíc eur za priveľa reklám počas filmu Som číslo štyri vysielaného minulý rok v septembri. Ďalších 1 200 eur uhradí vysielateľ za nedodanie súvislého záznamu programu Eurominúty.
Upozornenie na porušenie zákona adresovala RVR aj TV8. Jej prevádzkovateľ, spoločnosť Phonotex, používal v audiotexovej hre iQvíz nejednoznačné zadania, pri ktorých mali hry aj iné riešenia, než len tie, ktorá stanica telefonujúcim uznala.
Mediálny regulátor otvoril aj viacero nových správnych konaní, v rámci nich sa bude zaoberať objektívnosťou reportáže S jedlom rastie chuť II. odvysielanej v rámci formátu Reportéri na Jednotke. Preverí tiež správnosť označenia vekovej prístupnosti napríklad pri jednej z častí seriálu Chlapi neplačú či pri sitcome Profesionáli.
Za novú podpredsedníčku RVR bola zároveň na utorkovom zasadnutí zvolená Marta Danielová.