O názvoch konkrétnych značiek sa v médiách zvyčajne vôbec nehovorí. Nepripúšťajú to pravidlá a zákonné normy zabraňujúce skrytej reklame. A bolo prakticky nemysliteľné, že by sa nejaké konkrétne značky objavili v hlavných správach audiovizuálnych médií alebo by sa o nich bežne písalo v redakčných materiáloch printových médií.
Covid-19 je bezo sporu paradigmatickou zmenou, ktorej dôsledky sú dnes ťažko odhadnuteľné. Ale jedna zmena nastala už vo vzťahu k brandingu: názvy ako Moderna, Pfizer/BioNTech, AstraZeneca / Oxford University, Johnson&Johnson, Sputnik V, Novavax, Sanofi/GSK, Sinovac, Sinopharm apod. sa stávajú prakticky „household names,“ čo je v marketingu označenie názvov značiek, ktoré sú všeobecne známe a rozšírené.
Zvyčajne je to dôsledok masového užívania a reklamy. Dnes je to výsledkom denného mediálneho pokrytia. Vo väčšine krajín majú politici zo zákona zakázané propagovať značky alebo výrobky. Dnes sa nechávajú pred kamerami očkovať alebo organizujú tlačové besedy priamo na letisku s jasne viditeľnou značkou výrobcu vakcíny. Korona zmenila veľa vecí.
Autor je spolupracovník TRENDu a majiteľ marketingovej spoločnosti Inspirations Minar