Nielsen chce merať sledovanosť na všetkých zariadeniach

Americká spoločnosť Nielsen, ktorá v USA meria televíznu sledovanosť, bude spolupracovať s technologickou firmou Adobe Systems, aby mohla získavať údaje o diváckom správaní na všetkých typoch online zariadení – smart televízoroch, smartfónoch aj tabletoch. Podľa agentúry Reuters to len podčiarkuje, ako rýchlo nastáva posun v spôsobe konzumácie multimediálneho obsahu, ktorý sa presúva z tradičných miest na nové kanály. Aj preto musí podľa vyjadrení Nielsenu a Adobe vzniknúť platforma, ktorá dokáže monitorovať preferencie divákov v zmenenom prostredí, aby zadávateľom aj médiám ponúkla čo najpresnejšie dáta o ich správaní.

Netflix bude mať prvý seriál z Kanady

Internetová videoslužba Netflix nadviazala spoluprácu aj s tvorcami v Kanade, odkiaľ bude mať čoskoro prvý pôvodný seriál. „Koproducentom“ bude aj miestna video-on-demand platforma Shomi, informuje C21media.net. Novinka bude triler s názvom Between (Medzi), premiéru bude mať súčasne u predplatiteľov Shomi aj mimokanadských zákazníkov Netflixu. Pre kanadských používateľov Netflixu bude seriál dostupný o rok neskôr. Novinka sa nakrúca so zaujímavým námetom, podľa ktorého isté mesto postihne rýchlo sa šíriaca choroba, ktorá usmrcuje každého s výnimkou ľudí mladších ako 21 rokov. Nakrúcanie sa už začalo, prebieha v Toronte.

BuzzFeedu vraj nikto neverí

Podľa webu Gawker.com a spoločnosti Pew Research Center je najmenej dôveryhodným zdrojom informácií z médií zahrnutých v prieskume populárny internetový portál BuzzFeed, a to naprieč ideologickým presvedčením respondentov – na škále od úplných liberálov po zarytých konzervatívcov. BuzzFeed obsadil posledné priečku, pred ním skončila rádiová talkšou The Rush Limbaugh Show. Naopak, podľa prieskumu, ktorý sa realizoval v marci a apríli tohto roka, je najdôveryhodnejším zdrojom informácií časopis The Economist, nasledovaný britskou BBC.

Google chce pokoj od nemeckého kartelového úradu

Internetový gigant Google vyžaduje v Nemecku aj formálne potvrdenie miestneho kartelového úradu, že nebude nijakým spôsobom viac konať proti nemu v súvislosti so sporom s vydavateľmi, ktorí si u spoločnosti uplatňujú právo na ochranu svojho obsahu. Podľa dohody začne Google čoskoro vo svojom vyhľadávači zobrazovať už len nadpisy článkov nemeckých stránok, niektoré médiá však povolili naďalej aj náhľady obrázkov k článkom respektíve ich krátke úryvky. Žiadosťou spoločnosti sa kartelový úrad, na ktorý sa vydavatelia v minulosti viackrát obracali s výzvou na posúdenie možného zneužitia trhového postavenia Googlu, bude zaoberať, uvádza Yahoo.com.

Bauer Media sa musela ospravedlniť Timberlakeovi a Biel

Prominentný hollywoodsky pár Justin Timberlake a Jessica Biel uspel na súde proti vydavateľstvu Bauer Media, ktoré vo svojom časopise Heat písalo o spevákovi, že sa v istom parížskom klube po svojom koncerte zabával so ženou, no nie svojou manželkou (ktorou je od roku 2012 J. Biel). Právnik Bauer Medie na pojednávaní v Dubline priznal, že článok sa nezakladal na pravde a obsahoval aj vyjadrenia J. Biel, ktoré v skutočnosti nikdy nepovedala. V mene vydavateľstva sa za chybný článok ospravedlnil. Prominentnej dvojici to postačuje, kauzu považuje za uzavretú, píše IrishTimes.com.

Američania sa smejú za „wi-fi“ a „gifká“

Až 70 percent používateľov po celom svete číta slovo „gif“, ktoré označuje formát rastrovej grafiky, s takzvaným tvrdým „G“, teda fonémou, ktorú pozná aj slovenský jazyk. Americký web Mashable je z tohto zistenia, ktoré vyplynulo z ankety medzi viac ako 30-tisíc ľuďmi, zhrozený. Len necelá tretina používateľa vyslovuje slovo ako „džif“, teda podľa americkej predstavy. Mashable sa v spolupráci s partnerom Column Five pýtal aj na vyslovovanie slovo „meme“, „data“, „Linux“, „cache“ či „wi-fi“. V prípade posledného príkladu patrí zrejme väčšina Slovákov len k piatim percentám ľudí z celého sveta, ktorí skratkové slovo čítajú ako „wifi“ (z čoho vzniklo aj hovorové „wifina“). Zvyšok sveta – 95 percent ľudí v ankete - číta „vaj fáj“. Celý prieskum.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)