Akú známku by ste dali roku 2011 z pohľadu vašej firmy a prečo?

1. januára 2012 to bude rok, čo som na čele spoločnosti Fashion TV Czech&Slovak. Myslím si, že len geniálny manažér by si dal po takom krátkom čase lepšiu známku ako trojku. Musela som sa zorientovať v témach, ktoré som ako šéf zábavy televízie Markíza riešiť nemusela.

Veľa som sa naučila predovšetkým o českom trhu, posunula som sa vo vnímaní dôležitosti nových technológií a utvrdila som sa v tom, že pracujem pre brand s obrovskou mediálnou hodnotou, ktorý je známy po celom svete a skrýva sa v ňom v potenciál, ktorý treba využiť aj v našich zemepisných šírkach.

Aký bol najpozitívnejší moment pre vašu firmu v posledných 12 mesiacoch, čo patrilo naopak k menej príjemným rozhodnutiam?

Gabriela Drobová: Boom Šeherezády ma prekvapil

Pozitívna bola určite každá nová premiéra jednotlivých formátov vlastnej tvorby (Fashion VIP, Fashion Backstage, Midnite Haute, Fashion Lifestyle, Fashion Session), ktorú sme zaradili no nášho vysielania. Ide zatiaľ o malé formáty, ale verím, že už čoskoro sa pustíme do odvážnejších projektov, či už z hľadiska produkcie alebo rozpočtu.

Dôležitý moment nastal v okamihu, kedy nás iniciatívne začali kontaktovať klienti so žiadosťou inzerovať práve u nás. Prekvapením bola informácia, že jeden z káblových operátorov v Nemecku zaradil náš playout do svojej ponuky, čo pre nás znamená 2 milióny potencionálnych divákov mimo územia Čiech a Slovenska. Zásadné nepríjemné rozhodnutia som za tak krátky čas našťastie nemusela riešiť.

Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k zlomovým / najzaujímavejším / znepokojujúcim?

So záujmom som sledovala ako dopadne voľba generálneho riaditeľa Českej televízie. Petr Dvořák podľa mňa poriadne zamieša kartami na televíznom trhu našich západných susedov. Prekvapil ma boom Šeherezády, úspech americkej verzie X Factoru a paradox osudu, keď sa z outsidera, pred časom takmer vyhodeného z TV Markíza, stala mediálna hviezda tejto zimy, ktorej sa ponuky len tak sypú.

Prognózy vývoja reklamného trhu v budúcom roku nie sú veľmi optimistické. Ako sa na rok 2012 pripravujete a aký dopad môže mať štvrtý rok pokračujúceho poklesu na trhu na váš segment?

Sme mladá spoločnosť a začiatky sú vždy náročné, aj keď na druhej strane ide o veľmi vzrušujúce obdobie. Takmer všetci klienti, ktorí u nás inzerovali v roku 2011, potvrdili spoluprácu aj v ďalšom roku, z čoho mám veľkú radosť. V roku 2011 sme sa zameriavali hlavne na Slovensko, preto je našou prioritou v roku 2012 posilniť sales tím v Českej republike.

Výhodou brandu Fashion TV je, že sa všade na svete prirodzene spája so značkami a produktami, ktoré udávajú trendy, alebo by ich udávať chceli. Ide o inzerentov, ktorí pochopili, že je pre nich výhodnejšie investovať menej, ale s konkrétnym zásahom na cieľovú skupinu.


Prečítajte si ďalšie odpovede v seriáli MEDIÁLNI LÍDRI 2011

Gabriela Drobová: Boom Šeherezády ma prekvapil