FreeSat od UPC spustil svoj web aj s ponukou pre slovenský trh

Luxemburský satelitný operátor UPC DTH chce oficiálne predstaviť rebranding svojich služieb z Direct na FreeSat na tlačovej konferencii tento týždeň, na webe však svoju satelitnú službu už premenoval. Operátor spustil novú doménu www.freesat.tv, ktorej obsah sa objavuje aj na pôvodnej adrese sk.upcdirect.sk. Je na nej zverejnená aj ponuka pre slovenský trh. 

Internetová stránka FreeSatu používa nové logo, názov a ponúka nové služby, respektíve ich nové označenia. V ponuke je najvýraznejšia novinka freeSat karta bez mesačných poplatkov, ktorá má potenciál konkurovať predovšetkým službám Skylinku a CS Linku. Zákazník za úvodných 20 eur dostane 21 kanálov. Táto cena je oproti spomínanej konkurencii značne nižšia (o približne 55 eur), no je "kompenzovaná" ďalším ročným poplatkom vo výške 20 eur. V cene nie je zapožičanie zariadenia. 

V balíčku freeSatu sú základné slovenské a české televízne stanice (okrem Novy a Novy Cinema), niekoľko hudobných (Óčko, Musiq1, Music Box a 1 Music Channel), atraktivitu môžu pre maďarsky hovoriacich divákov zvyšovať štyri štátne maďarské TV kanály - tie má k dispozícii iba Digi TV za extra mesačný poplatok. FreeSat ponúka aj štyri spravodajské stanice, ktoré sú zväčša dostupné zadarmo cez satelit Astra, využívaný Skylinkom aj CS Linkom.

Z pohľadu ponuky balíkov bez mesačných poplatkov ťahá za najkratší koniec Magio Sat bez záväzkov, v ktorom je tucet programov. Špecialitou služby T-Comu je sofistikovanejší set-top box za jednorazový poplatok vyše 250 eur spolu s TV kanálmi. 

FreeSat od UPC spustil svoj web aj s ponukou pre slovenský trh

Pri freeSate s mesačným poplatkom si zákazníci môžu vybrať službu freeSAT light, kde majú rovnako ako pri verzii bez paušálu 21 programov a za poplatok 5 eur mesačne pri ročnej viazanosti aj zapožičané prijímacie zariadenie. 

FreeSat medium obsahuje 100 TV staníc v digitálnej kvalite za poplatok 11 eur mesačne. V tomto balíku sú okrem slovenských a českých televíznych staníc viaceré filmové, športové, dokumentárne či detské programy. V ponuke je aj osem rôznych prémiových balíčkov (napríklad Cinema, HBO), ako aj stanice v HD kvalite.

Luxemburský satelitný operátor UPC DTH je príbuznou spoločnosťou Liberty Global. Od roku 2010 zastrešuje satelitné produkty, ktoré predtým patrili pod firmu UPC Broadband. Káblový operátor evidentne už vôbec neodkazuje na satelitný produkt, na ktorý bol dosiaľ prepojený cez značku UPC. 

Rebranding značky UPC Direct má podľa informácií Mediálne.sk prebehnúť najskôr v Česku. UPC Direct si predplácalo ku koncu júna 42-tisíc zákazníkov na Slovensku, v Česku 79-tisíc.

O trh so satelitným vysielaním je v čase prechodu na digitálne terestriálne vysielanie veľký záujem, keďže anténu vymieňajú za satelit stovky tisícov domácností. Ako informovalo Mediálne.sk, na predaj je najsilnejšia česko-slovenská služba Skylink, ktorého by mohol kúpiť Slovak Telekom, v prvej polovici roka kúpila konkurenčný CS Link luxemburská M7 Group