FreeSat sľubuje, že výmeny kariet nespoplatní

Satelitná platforma FreeSat, nasledovník UPC Direct, sa chce po rokoch skôr pasívneho pôsobenia na trhu pustiť do konkurenčného boja s ostatnými platformami, ktoré ju medzičasom z pohľadu počtu zákazníkov predbehli.  Rebrandovanú službu UPC Direct a novinky v jej ponuke dnes novinárom na tlačovej konferencii predstavili vrcholní predstavitelia jej prevádzkovateľa, luxemburskej spoločnosti UPC DTH.

Akú pozíciu chce FreeSat na trhu dosiahnuť, operátor nekonkretizoval. "Snažili sme sa produktovú štruktúru redizajnovať tak, aby sme boli schopní osloviť a uspokojiť každého zákazníka podľa jeho chuti a potrieb," povedal šéf marketingu a obchodu UPC DTH pre Česko a Slovensko Jiří Kraval.

Za najzásadnejšiu novinku označuje UPC DTH zavedenie produktu FreeSat karta, ktorá umožňuje sledovanie minimálne 23 staníc bez mesačných poplatkov. Zákazník musí zaplatiť jednorazový poplatok 20 eur, ktorý je viac než trojnásobne nižší než u Skylinku či CS Linku, no aj každý rok administratívny poplatok vo výške ďalších 20 eur. V rámci neho sa UPC DTH zaväzuje, že v prípade akýchkoľvek zmien štandardov satelitného príjmu zákazníkovi bezplatne poskytne novú dekódovaciu kartu a zaručuje mu, že nestratí prístup k novým kanálom a službám. Poplatok za výmenu karty si pýta operátor Skylink, ktorý novšie platené programy sprístupňuje už iba cez kódovací systém Irdeto a postupne odstupuje od podpory Cryptoworksu. 

FreeSat sľubuje, že výmeny kariet nespoplatní

Zdroj: Lukáš Kočišek

Nový produkt má potenciál konkurovať predovšetkým bezplatným ponukám služieb Skylink či CS Link. "Pravdepodobne všetci vieme, kam je tá ponuka mierená. Nejdeme však cestou, ktorou sa vybrala konkurencia, že keď chcete využívať rozšírenú ponuku programov, musíte si draho vymeniť dekódovaciu kartu. Keď si tých našich 20 eur rozpočítate, vyjde vás to menej ako jedno pivo k večeri," dodal Kraval. Náklady na FreeSat kartu tak podľa neho majú byť počas prvých troch rokov reálne nižšie ako v prípade konkurencie. 

FreeSat sľubuje, že výmeny kariet nespoplatní

FreeSat chce zabojovať aj novou cenovou politikou. Ceny vyšších programových balíčkov s mesačnými poplatkami podľa tlačovej správy nastavil pre držiteľov FreeSat karty tak, aby boli nižšie ako súčasné ceny u všetkých ostatných poskytovateľov satelitného vysielania.

Zjednodušená je aj možnosť zmeny programového balíčka. Zákazník už nemusí kontaktovať obchodného zástupcu a robiť úpravy v zmluve, zmenu je možné uskutočniť prostredníctvom zákazníckeho centra alebo internetu. To umožňuje napríklad aj CS Link.

FreeSat sľubuje, že výmeny kariet nespoplatní

Zdroj: Lukáš Kočišek

Managing director UPC DTH Magnus Ternsjö potvrdzuje, že pod značkou UPC satelitná platforma nebola vnímaná ako rovnocenná priorita v porovnaní s káblovým biznisom. "Doteraz sme neboli považovaní za lídra, čo súviselo s dedičstvom, ktoré si nesieme z minulosti. Trh to videl tak, že UPC nemá špeciálne zameranie na satelitný biznis. Nemali sme vhodné nástroje, aby sme s konkurenciou udržali krok. Nevedeli sme naplniť očakávania zákazníkov, najmä čo sa týka lokálneho obsahu," vysvetlil Ternsjö, ktorý tvrdí, že po rebrandingu sa chce FreeSat presadiť ako operátor s najväčšou ponukou. 

FreeSat od pondelka zaradil do najzákladnejšej ponuky stanice Prima Love a maďarský RTL Klub. Do konca roka tiež plánuje významnejšie rozšíriť počet staníc vo vysokom rozlíšení. V súčasnosti ich šíri desať.

Cieľom zmeny názvu a loga platformy má byť ľahšie odlíšenie produktov UPC DTH od ostatných poskytovateľov satelitnej televízie a zdôraznenie nového produktového riešenia. „Premenovanie našej služby na FreeSat na Slovensku a v Českej republike je prirodzeným vyústením všetkých zmien, ktoré sa  začali v júni minulého roka, kedy došlo k spojeniu aktivít pod značku spoločnosti UPC DTH S.à.r.l. sídliacej v Luxembursku," povedal Ternsjö. UPC Direct vtedy premigroval zo satelitov Astra (19,2° E) na konkurenčný Thor (0,8° W) a začal s rozširovaním programovej ponuky a zvyšovaním obrazovej kvality. Zákazníci na Slovensku, v Česku, Maďarsku a Rumunsku si vtedy museli pretočiť svoje paraboly.

Rebranding UPC Directu na FreeSat bude podporený reklamnou kampaňou, ktorá pozostáva z televízneho spotu, bilbordov, POS materiálov u predajcov satelitnej televízie a inzercie na internete. Nevznikla špeciálne pre slovenský trh, bola iba adaptovaná. Dôležitým marketingovým prvkom má byť aj nový web služby www.freesattv.tv, ktorý je podľa Jima Helfgotta modernejší a informačne bohatší. Ústredným sloganom FreeSatu je "Prekvapenie každý deň".

Počet predplatiteľov satelitných platforiem na Slovensku
v zátvorke dátum, ku ktorému je údaj aktuálny

Skylink 555 000 (august 2011)
Digi TV 280 000 (august 2010)
CS Link 50 000 (ku koncu roka 2009)
UPC Direct 42 300 (30. jún 2011)
Magio Sat 30 000 (november 2010)