Akú známku by ste dali roku 2011 z pohľadu vašej firmy a prečo?
Tento rok hodnotíme na trojku, dôvody priblížime v druhej otázke.
Aký bol najpozitívnejší moment pre vašu firmu v posledných 12 mesiacoch, čo patrilo naopak k menej príjemným rozhodnutiam?
Dlhodobo sa snažíme našu stratégiu orientovať predovšetkým na rozvoj a predaj internetových služieb. Táto stratégia sa ukázala ako správna, čo samozrejme považujeme za veľmi pozitívny moment. Neorientujeme sa iba na optické pripojenie, ale zákazníkov sme sa rozhodli osloviť aj bezdrôtovým internetom. Veľa zákazníkov, zvyknutých na kvalitné optické pripojenie z mesta sa sťahuje za pokojnejším životom do vidieckych oblastí. Nechcú však stratiť komfort mestského bývania, ktorého súčasťou v dnešnej dobe je aj vysokorýchlostné pripojenie. Naša bezdrôtová služba umožňuje práve toto, navyše v kombinácii s kvalitnou digitálnou televíziou.
Rozvoj satelitných služieb s ponukou televízie zadarmo nám spôsobil pokles predaja digitálnej televízie, predovšetkým lacnejších ponúk. V dôsledku toho sme znižovali náklady. Samozrejme, museli sme vykonať aj nepríjemné rozhodnutia. Opäť sme však dokázali správnosť nášho rozhodnutia, rozvíjať internet a zákazníkom ponúkame k internetu televíziu zadarmo. Ponuka slovenských a českých kanálov k internetu zadarmo trend pomaly otáča. Veľa zákazníkov sa k nám vracia aj vďaka tomu, že si uvedomujú pridanú hodnotu rýchleho, bezplatného servisu a zákazníckej podpory, ktorú im vedia poskytnúť iba operátori. Televíziou zadarmo, dostupnosťou internetu a kvalitným servisom sme tak získali výhodu voči satelitným platformám.
Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k zlomovým / najzaujímavejším / znepokojujúcim?
Veľa ľudí predpokladalo, že najzlomovejším momentom roku bude uvedenie DVB-T vysielania do prevádzky. Predpokladali sme však, že trh je už niekde ďalej a zákazníkom nebude stačiť obmedzená ponuka kanálov bez internetu. Naopak, veľké očakávania a následné sklamanie nám pomohlo. Veľa ľudí čakalo so zavedením televíznej služby do digitalizácie vysielania. Teraz vidia reálnu ponuku vedia si zhodnotiť, čo potrebujú a trh sa pre nás rozhýbal.
Jediné, čo nám v tejto súvislosti poškodilo, boli falošné správy, šírené obchodnými zástupcami niektorých konkurenčných operátorov. Veľa zákazníkov sa pýtalo či naozaj naša spoločnosť prestáva vysielať. Správnou komunikáciou sa nám tento „poplach“ podarilo zastaviť.
Prognózy vývoja reklamného trhu v budúcom roku nie sú veľmi optimistické. Ako sa na rok 2012 pripravujete a aký dopad môže mať štvrtý rok pokračujúceho poklesu na trhu na váš segment?
Veľa ľudí sa v dôsledku krízy orientuje na neplatené alebo lacné ponuky – hľadajú spôsob ako ušetriť. Očakávame pokles tržieb z televíznych zákazníkov, ten však plánujeme kompenzovať rastom ich počtu a predovšetkým zvýšiť ARPU predajom internetu. Napriek kríze a obavám ľudia internet potrebujú. Či už na prácu, alebo jej hľadanie. Satro sa postupne dostáva z role zabávača do role pomocníka. Stále však rodina večer bude chcieť oddychovať a zabávať sa pri sledovaní televízie. A to im k internetu umožňujeme zadarmo.
Prečítajte si ďalšie odpovede v seriáli MEDIÁLNI LÍDRI 2011