Formát Wipeout sa ďalej vyvíja. Vzniká zimný spin-off

Game-show Wipeout dostane spin-off: americká stanica ABC prejavila záujem o zimnú verziu Winter Wipeout, ktorú produkčná a distribučná spoločnosť Endemol začína špeciálne pre ňu vyvíjať. Informuje o tom v tlačovej správe.

Formát Wipeout sa ďalej vyvíja. Vzniká zimný spin-off

Wipeout je pre ABC produkt, ktorý využíva v medzisezónnom letnom období už od roku 2008. Zimný Wipeout zužitkuje podobne: nasadí ho v januári, čiže v medziobdobí medzi silným jesenným a jarným obdobím televíznej sezóny. Šou dostane v zime úplne nové prekážky; súťažiaci budú musieť pre zisk 50-tisíc eur zdolať ľad, sneh a vraj i početné lavíny na pľaci nazvanom Winter Wonderland. Moderátori ostanú pravdepodobne rovnakí ako pri letnej verzii: John Anderson z televízie ESPN a John Henson z E! Entertainment. Tí plnia i funkciu komentátorov.

"Big Brother a Wipeout sú dva z najúspešnejších globálnych hitov Endemolu a je výborné vidieť, aké silné výsledky dosahujú v USA. Rád vidím, že značka Wipeout expanduje," povedal v tlačovej správe šéf Endemolu USA David Goldberg. Spoločnosť sa zároveň pochválila číslami sledovanosti v USA, kde mu posledné leto medzisezónne narástol počet divákov o 12 % a v cieľovke 18-49 o 8 %. Medziročne vraj rástol i vo všetkých ženských cieľovkách.

Wipeout sa pre americký trh vyrába v USA a pre ostatné v Argentíne. Pre spoločnosť Endemol je to najrýchlejšie predávaný formát v jej histórii. Zatiaľ sa predal do 29 krajín; naposledy sa Endemol pochválil dealom v stredoeurópskom regióne, súčasťou ktorého je i Markíza. V našom Wipeoute si zmeria sily spoločný československý tím Markízy a Novy s tímom Bieloruska, Poľska a Ukrajiny. Moderátorom bude za televíziu Nova Libor Bouček a Jana Hospodárová z Markízy. Pravdepodobným termínom vysielania je jar 2011.

Stredoeurópskym vysielateľom sa Wipeout prvýkrát predstavil v júni 2008 na veľtrhu Discop v Maďarsku. Endemol skôr než by mal výsledky sledovanosti z niektorého trhu promoval Wipeout ako hit – na Discope mal kampaň s heslom "This summer's splash hit". Napokon však výsledok prvej americkej epizódy nesklamal: rating 3,7 % v cieľovke 18-49 bol viac než dvakrát väčší ako vtedajší priemer televízie ABC. Wipeout sa neskôr dostal i do Nemecka, na stanicu ProSieben cieliacu na divákov od 14 do 29 rokov. Tá ho na rozdiel od ABC uviedla v silnej časti TV sezóny, na jar 2009. Prvá a nateraz i posledná séria po výbornom štarte (share 16 % v 14-49) prudko klesala a už so štvrtou časťou bola na 10,8 %, čiže pod staničným priemerom ProSieben.