Formát 4 svadby sa na Markíze uviedol úspešne. Rástol celý týždeň

Nový podvečerný formát 4 svadby sa na Markíze uviedol úspešne. Počas celého uplynulého týždňa mu kontinuálne stúpala sledovanosť i trhové podiely v oboch hlavných cieľových skupinách.

V strategickej cieľovke 12-54 dosiahli 4 svadby podľa tlačovej správy priemerný celotýždňový rating 9,3 % a trhový podiel 37,8 %. Výrazne porazili konkurenčnú Súdnu sieň na TV Joj, ktorú sledovalo v priemere 24,3 % mladších divákov.

Formát 4 svadby sa na Markíze uviedol úspešne. Rástol celý týždeň

V 12+ sledovanosť 4 svadieb postupne stúpala z iniciálnych 444-tisíc divákov v pondelok na piatkových 559-tisíc. V priemere šou sledovalo približne 504-tisíc ľudí, konkurenčnú Súdnu sieň 466-tisíc.

Postupne rástli aj trhové podiely - z úvodných 28,2 % na piatkových 37,6 %. Priemerný podiel dosiahol hodnotu 32,7 %, Súdnu sieň uprednostňovalo priemerne 30,7 % divákov. Rozdiel je výrazne nižší, keďže Súdna sieň na seba dominantne viaže najmä staršie vekové ročníky. Aktuálny sezónny priemer trhového lídra je 31,3 %.

Jednotka STV vysiela v rovnakom čase po 18:00 archívnu slovenskú dramatickú tvorbu. Série Miesto v dome a Útek zo zlatej krajiny dosahovali v 12+ podpriemerné trhové podiely pod úrovňou desiatich percent.

Formátom 4 svadby Markíza na týždeň vystriedala etablovanú gastronomickú šou Bez servítky. Princípom sú obe relácie podobné, pochádzajú z katalógu formátov britskej firmy ITV Studios. Kreatívny producent Jaro Buček už v októbri v relácii Zo zákulisia Markízy povedal, že sa chystajú prípravy druhej série. Potvrdil to aj sprievodný hlas herca Vladimíra Kobielskeho v závere finálovej časti. "Ľuďia sa budú ženiť a vydávať aj ďalej. Takže to určite nie je poslednýkrát, čo budete vďaka televízii Markíza pozvaní na svadbu. A nielen na jednu, hneď na štyri svadby priatelia," povedal.

Originálny formát Four Weddings bol oficiálne predstavený na festivale Mipcom 2009, prvýkrát sa objavil v rovnakom roku na obrazovke britskej stanice Living TV. Išlo o najúspešnejší debut pôvodného programu v histórii stanice, v súčasnosti chystá už jeho tretiu sériu. Viac informácií o formáte.

Prehľad sledovanosti formátu 4 svadby

  • Pondelok, 22. november: 444-tisíc, share 28,2 % (12+) / 32,1 % (12-54)
  • Utorok, 23. november: 456-tisíc, share 30,3 % (12+) / 35,3 % (12-54)
  • Streda, 24. november: 519-tisíc, share 33,2 % (12+) / 38,2 % (12-54)
  • Štvrtok, 25. november: 540-tisíc, share 34,4 % (12+) / 39,7 % (12-54)
  • Piatok, 26. november: 559-tisíc, share 37,6 % (12+) / 44,4 % (12-54)

Formát 4 svadby sa na Markíze uviedol úspešne. Rástol celý týždeň

Zdroj: graf

Formát 4 svadby sa na Markíze uviedol úspešne. Rástol celý týždeň

Vizitka formátu 4 svadby

  • Komentár: Vladimír Kobielsky
  • Strih: Juraj Monošík
  • Grafika: Milan Prekop, Branislav Pavlovič
  • Casting: Jana Pazderová
  • Redaktor: Silvia Kajánková
  • Produkcia: Tomáš Sládeček
  • Vedúci produkcie: Jan Melikant
  • Výkonný producent: Zuzana Galambošová
  • Kreatívny producent: Jaro Buček
  • Réžia: Peter Kaštíl

Format devised by ITV Global Entertainment Limited
Vyrobila Media Pro Slovakia pre TV Markíza