Médiá dostali od Sony Pictures list, čo nemajú písať

Mediálna spoločnosť Sony Pictures Entertainment poslala americkým vydavateľstvám list, v ktorých ich vyzýva, aby nepoužili uniknuté informácie z jej vnútre. Niektoré dáta sa podarilo hackerom ukradnúť spoločnosti pred tromi týždňami. Sony Pictures si najalo právnika, ktorý médiám vrátane The New York Times, ktorý o téme píše, vysvetľuje, že uniknuté informácie boli ukradnuté, a preto, ak ich aj médiá získali, majú ich zlikvidovať a nezverejňovať ich. Trojstranový list odoslala Sony Pictures po tom, čo sa v médiách objavilo niekoľko článkov informujúcich o platoch zamestnancov, rozbehnutých rokovaniach a dokonca zdravotných záznamoch zamestnancov či súkromných e-mailov. V jednom z nich si topmanažérka Amy Pascalová a producent Scott Rudin vymieňali správy s rasistickým podtónom na adresu prezidenta Baracka Obamu, po odhalení sa ospravedlnili (oprava: vo vete bola chyba v menách).

Atmedia v Poľsku končí

Predajca reklamného priestoru viacerých tematických staníc v Poľsku opustí miestny trh. Spoločnosť Atmedia, ktorá prostredníctvom pobočky pôsobí aj na ďalších trhoch krajín V4, sa tak rozhodla v súvislosti s úbytkom televízie, ktoré jej zostali v portfóliu, uvádza BroadbandTVnews.com (via WirtualneMedia.pl). O dátume, dokedy zotrvá Atmedia v Poľsku, nie je podľa šéfa spoločnosti Marcina Boroszka rozhodnuté. V Poľsku pôsobí Atmedia od roku 1998, vlani ale stratila viacerých partnerov vrátane Walt Disney Company a Sony Picture Television Networks. Špekuluje sa tiež o tom, že spoločnosť má čoskoro kúpiť investor Gazprom-Media.

Mladí pri televízii a rádiu trávia menej času

Odklon mladého publika od tradičných médií ako televízia a rádio potvrdzuje aj najnovší prieskum britského mediálneho regulátora Ofcom. Ten zistil, že mladí ľudia od 16 do 24 rokov trávili v minulom roku v priemere denne sledovaním televízie 148 minút, kým v roku 2010 to ešte bolo 232 minút. Rovnaký trend platí aj pre rádiá, ktoré pred piatimi rokmi mladí počúvali 21,4 hodiny týždenne a v minulom roku už len 15,5 hodiny. Ofcom tvrdí, že tento trend môže znamenať celkový štrukturálny posun publika, pre ktoré rozhlas a televízia v ich tradičnom poňatí vyšli z módy. Podľa očakávania rastie čas u mladých strávený na alternatívnych médiách, najmä sociálnych sieťach, ale aj digitálnej nelineárnej televízii typu Netflix, píše Guardian.

X Factor končil v Británii s druhým najhorším výkonom

Spevácka súťaž X Factor finišovala cez víkend na britskej ITV s druhým najmenším televíznym publikom v histórii. Finále podľa Mirror.co.uk sledovalo 8,4 milióna divákov vrátane ľudí, ktorí sledovali šou v ten deň v repríze. Trhovým lídrom bola tanečná šou BBC Strictly Come Dancing s 9,9 miliónmi divákov. Menej divákov mal X Factor len v záverečnej časti prvej série v roku 2004, keď bolo pri televízoroch 8,1 milióna divákov. Ak by sa aktuálne nezarátavala aj „odložená“ sledovanosť z rekordérov, tohtoročné finále by dosiahlo výkon na rovnakej úrovni. Spevácka súťaž čelí aj u britského publika poklesu záujmu, hoci stále patrí k najsledovanejším programom. V roku 2010 ale ešte finále formátu sledovalo 14,1 milióna divákov, pripomína Independent. Pritiahnuť väčšie publikum nepomohol ani charizmatický porotca Simon Cowell.

Najlepšia TV produkcia roka

Americký Adweek zostavil rebríček desiatich najlepších noviniek, ktoré televízie uviedli v tomto roku. Autori úprimne priznávajú, že to nebola ľahká úloha, keďže úroveň pôvodnej tvorby sa zvyšuje aj v súvislosti so silnejúcim konkurenčným prostredím. V poradí má najviac - po dvoch zástupcoch - HBO a Netflix. Víťazom je seriál z produkcie Showtimu - Penny Dreadful. Celý rebríček.

Španieli sa boja odchodu Google News

Španielska lobby vydavateľov AEDE stále nie je spokojná v súvislosti so správaním Googlu. Na tlak médií začnú v krajine od utorka 16. decembra platiť pre vyhľadávače nové pravidlá - internetová firma by mala za zverejňovanie aj krátkych úrykov spravodajstva na službách ako Google News platiť médiám poplatky. Google, ktorý konkrétne na tejto službe nemá nasadenú reklamné plochy, to odmietol a preto sa rozhodol španielsky Google News zatvoriť. To však však môže mať vplyv na návštevnosť internetových médií, ako k tomu došlo aj v Nemecku. AEDE preto podľa The Spain Report žiada vládu, aby zakročila a zabezpečila, aby Google týmto krokom nepoškodil “občanov a španielske podniky”. Inými slovami: Chceme návštevnosť z Google News aj peniaze od Googlu.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)