S vyvrcholením speváckej šou trvajúcej takmer do polnoci mala Markíza u mladšieho publika trhový podiel 34,2 percenta, čo bolo maximum v rámci ročníka, ak nerátame samostatne meraný subformát Rozhodnutie.
Čísla finále sa podobajú na výkon Superstar v závere predošlej série v roku 2013, keď na meno novej speváckej hviezdy čakalo 386-tisíc divákov a Markíza mala skoro totožný share ako teraz (34,1 %).
V 12+ videlo posledný diel Superstar 597-tisíc divákov pri podiele 32,1 percenta. Pred vyše dvomi rokmi bolo pri televízoroch 637-tisíc ľudí.
Markíze spevácka šou priniesla vo väčšine prípadov pozíciu trhového lídra a nadštandardné podiely v kontexte staničného priemeru v prime-time, ratingovo však bol štvrtý ročník slabší ako tri predošlé. Všetky časti dosiahli v komerčnej cieľovke priemer bez oneskorenej sledovanosti 333-tisíc divákov pri priemernom podiele 29,6 percenta. V univerzálnej cieľovke bola priemerná sledovanosť celej série 498-tisíc divákov (25,9 %).
Superstar bola na Markíze najväčším diváckym fenoménom v čase prvej česko-slovenskej edície. Jej finále si v roku 2009 pozrelo spolu 1 354 000 divákov (12+). Historické maximum na Slovensku si formát FremantleMedia pripísal v marci 2005, keď sa vysielal ešte na Jednotke ako Slovensko hľadá Superstar. Druhú časť finále vtedy sledovalo 1 832 000 divákov starších ako 12 rokov. Ide doteraz o rekordnú hodnotu nameranú peoplemetrami, ktoré na slovenskom trhu fungujú od roku 2004.
Superstar 2015 - sledovanosť | ||||
Dátum | Rtg 12-54 (tis.) | Shr 12-54 (%) | Rtg 12+ (tis.) | Shr 12+ (%) |
30. augusta 2015 | 362 | 32,1 | 496 | 25,1 |
6. septembra 2015 | 390 | 32 | 545 | 26,5 |
13. septembra 2015 | 339 | 30,1 | 488 | 25 |
20. septembra 2015 | 308 | 25,2 | 438 | 20,9 |
27. septembra 2015 | 367 | 28,6 | 498 | 23 |
4. októbra 2015 | 350 | 31,1 | 473 | 24,8 |
11. októbra 2015 | 366 | 31,2 | 505 | 25,5 |
18. októbra 2015 | 307 | 26,6 | 456 | 23 |
25. októbra 2015 | 280 | 24,2 | 408 | 20,5 |
1. novembra 2015 | 349 | 29,7 | 561 | 28,5 |
1. novembra 2015 (rozhodnutie) | 218 | 34,4 | 360 | 33,4 |
8. novembra 2015 | 355 | 30,1 | 559 | 27,9 |
8. novembra 2015 (rozhodnutie) | 246 | 40,5 | 392 | 37,9 |
15. novembra 2015 | 373 | 30,4 | 593 | 28,9 |
15. novembra 2015 (rozhodnutie) | 241 | 33,8 | 393 | 33,6 |
22. novembra 2015 | 351 | 29,1 | 551 | 26,6 |
22. novembra 2015 (rozhodnutie) | 256 | 41,4 | 408 | 38,1 |
29. novembra 2015 | 307 | 26,2 | 503 | 24,7 |
29. novembra 2015 (rozhodnutie) | 233 | 35,1 | 386 | 34 |
6. decembra 2015 | 379 | 34,2 | 606 | 32,3 |
priemer | 339 | 29,7 | 507 | 26 |
pozn.: všetky údaje sú pre živé vysielanie a oneskorenú sledovanosť v ten istý deň |
Proti Superstar nasadila Joj na Mikuláša premiérový film Takmer normálne dievča. Uprednostnilo ho 206-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (16,9 %) a 265-tisíc v 12+ (12,8 %).
Seriál Doktor Martin videlo na Jednotke po 20:20 142-tisíc mladších divákov (10,4 %) a 330-tisíc v 12+ (13,9 %). Zábavnú reláciu Domov, sladký domov, si následne pozrelo 71-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (5,8 %) a 173-tisíc v 12+ (8,3 %).
V sobotu večer mala navrch takisto Markíza s filmom Hotel Transylvánia, ktorý bol u mladých najsledovanejším programom dňa. Videlo ho 320-tisíc divákov (28,4 %). V 12+ zaujala snímka 375-tisíc ľudí (19 %).
Joj mala so špeciálom Moja mama varí lepšie ako tvoja v komerčnej cieľovke 137-tisíc divákov (12,1 %), v univerzálnej cieľovke išlo o 220-tisíc ľudí (10,9 %).
Trhovou trojkou u mladšieho publika bola menšia stanica Doma s filmom Láska pod stromček – pozrelo si ho 100-tisíc mladších divákov (9,1 %). Romantická snímka zaujala dovedna 187-tisíc divákov (9,3 %).
Na Jednotke boli v sobotnom prime-time najvýkonnejšie Nečakané stretnutia po 20:20, ktoré sledovalo 285-tisíc divákov (14,1 %). V komerčnej cieľovke mala relácia 60-tisícové publikum (5,4 %).
Piatkový prime-time ovládlo po 20. hodine Milujem Slovensko na Jednotke, tentoraz zábavno-súťažnú reláciu sledovalo 294-tisíc mladších divákov (26 %) a 542-tisíc v 12+ (26 %).
Dvojkou trhu bola Markíza s Farmou, ktorú uprednostnilo 236-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (20,8 %). V 12+ videlo reality šou 485-tisíc divákov (23,3 %). Joj v piatok zaradila film Sám doma 3, ukoristila si ním 155-tisíc mladších divákov (14,3 %) a 229-tisíc v 12+ (11,8 %).
V ďalšej časti večera dominovala Farma s Duelom, ktorý mal 295-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov a stal sa najsledovanejším programom dňa v komerčnej cieľovke pri podiele 33,2 percenta.