Grandfinále Superstar nezaznamenalo spomedzi všetkých odvysielaných častí tohto ročníka rekordnú sledovanosť ani trhový podiel, ako to bolo v prípade predchádzajúcich dvoch sérií.
Najsledovanejšou časťou ťažiskového jarného projektu Markízy tak zostala prvá castingová epizóda vysielaná ešte 10. februára (597-tisíc divákov v 12-54).
Superstar v nedeľu na päty šliapala aj snímka Kuriér 3 na Joj, ktorá sa podľa informácií televízie stala najsledovanejším filmom týždňa a v reklamne dôležitej cieľovke 12-54 mala len o necelých 50-tisíc divákov menej ako záverečný priamy prenos speváckej súťaže.
„Grandfinále“ Superstar celkovo videlo 637-tisíc ľudí starších ako 12 rokov. V strategickej cieľovej skupine 12-54 išlo o 386-tisíc divákov (sledovanosť 11,7 % / trhový podiel 34,2 %). To je v porovnaní s ostatnými dvomi finále federálneho projektu pokles – v roku 2011 mal posledný prenos celkovo 962-tisíc divákov a share v komerčnej cieľovke dosiahol 54,7 %. V roku 2009 malo finále trhový podiel u mladších divákov až 67,8 %.
SuperStar na Markíze štartovala krátko po 20:20 a trvala zhruba do 23:45. Najviac divákov mal program po prvej reklame okolo po 20:50, keď rating atakoval 14-percentnú hranicu. Po skončení filmu na Joj o 22:45 mala už Markíza výrazný náskok s pasážou, ktorá vrcholila vyhlásením celkového víťaza a aj 20 minút pred polnocou mala rating okolo 12 percent.
Kuriér 3 mal dovedna 340-tisíc divákov v komerčnej cieľovke (10,3 % / 26,8 %). U mužov bol film podľa Joj jednotkou na trhu a s podielom 32,2 % bol sledovanejší ako finále Superstar. Kuriér mal u divákov úspech aj v sobotu – druhá časť akčného filmu bola najsledovanejším nespravodajským programom dňa. SuperStar naopak bodovala u diváčok od 12 do 24 rokov, kde podľa Markízy zaznamenala 50-percentný podiel.
Najvyšší priemerný rating v nedeľu dosiahlo spomedzi samotných relácií párminútové Najlepšie počasie na Jojke so 427-tisíc divákmi (12,9 % / 35,2 %).
Zdroj: TV Markíza
Sledovanosť licencovaného formátu bola najnižšia v porovnaní s predchádzajúcimi dvomi edíciami. Kým v druhej sérii pred dvomi rokmi súťaž generovala podiely nad 40 percent, v tomto roku klesli k 30-percentnej hranici, kde sa zhruba udržiavali aj živé prenosy z pražského Barrandova. Stále však išlo o nadštandardný výkon v kontexte sezónneho priemeru stanice.
Najvýkonnejší diel formátu odvysielala Markíza v roku 2009, keď finálový prenos prvej federálnej SuperStar sledovalo dovedna 1 354 000 ľudí. Program si doteraz drží aj titul historicky najsledovanejšieho slovenského televízneho programu v ére peoplemetrov (od októbra 2004) – ešte z čias, keď sa vysielala čisto národná verzia na Jednotke. Druhú časť finále Slovensko hľadá Superstar v marci 2005 sledovalo 1 832 000 divákov starších ako 12 rokov.