Finále Eurosongu vystrelilo Jednotku až k Markíze. Slovenská televízia, Pyco a meno zástupcu Slovenska na moskovskom finále zaujímalo podľa oficiálnych čísel 34,8 % divákov.
Keďže Slovenská televízia nemôže program prerušovať reklamou a obchádzania zákona sa už bojí, diváci si mohli vychutnať až trojhodinový televízny prenos bez jediného prerušenia. Na Slovensku nemá po nasadení peoplemetrov taká dĺžka programu obdobu.
Na šou bol včera aj Štefan Nižňanský.
Včerajšia šou bola posledná z tohtoročných prenosov v réžii STV. Moskovské semifinále, ktorého sa zúčastní Slovensko, je na programe vo štvrtok 14. mája. Absolútne finále pôjde v sobotu 16. mája sa STV bude musieť vzdať Pošty pre teba.
Včerajší najdôležitejší z piatich večerov prenášal špeciálne aj Slovenský rozhlas.
Návrat Eurovízie na Slovensko po desiatich rokoch diváci prijali. Päť vysielaní Eurosongu na tom nebolo až tak výborne ako finále.
Súťaž však Jednotke stále prinášala nadpriemerné výkony.
Jednotka sa v tlačových správach chválila vysoko nadštadardnými podielmi najmä pri dvoch nedeľných vydaniach: 27 a 25 %. Slabšie boli piatky, kde diváci nie sú na veľké šou od Jednotky zvyknutí. Tam sa podiely prevaľovali cez hranicu 20 % s menším nasadením. Najslabší bol pôvodne neplánovaný pondelok 23. februára, kam sa prenos presunul z nedele pre štátny smútok. Ani jedno vydanie však nekleslo podľa informácií z STV pod hodnotu 21 %.
V čase, kedy komerčné televízie ešte dospávajú zimu, bol Eurosong Slovenskej televízie výdatnou potravou pre bulvár. Charakter paneurópskeho projektu verejnoprávnych televízií spôsobil, že adekvátnu pozornosť venovala dianiu okolo aj referenčná tlač.