Finále Česko Slovenskej SuperStar 2 dosiahlo rekord

Česko Slovenská SuperStar včera na Markíze vyvrcholila s vôbec najvyšším trhovým podielom série - 54,7 % v strategickej cieľovej skupine 12-54. Celkovo si "grandfinále" v cieľovke 12+ pozrelo 962-tisíc divákov s ratingom 20,3 % a podielom 51,8 %.

Joj spevácku šou alternovala reprízovým televíznym thrillerom Tajuplná Operácia Hádes, ktorý v 12-54 dosiahol podpriemerný podiel 13,4 %. Československú komédiu Poprask na silnici E4 si na Joj Plus pozrelo nadpriemerných 3,9 % mladších divákov, uspela aj snímka Zmiznutie (3,1 % v 12-54) na stanici Doma.  

Veľké finále SuperStar trvalo približne od 20:10 do 23:45. Najviac divákov bolo pri obrazovkách Markízy okolo 21:05 (približne milión divákov v 12+) a počas vyhlásenia výhercu Lukáša Adamca (necelý milión divákov v 12+). V tom čase kulminoval aj trhový podiel s hodnotou okolo 60 %, počas večera sa pohyboval v rozmedzí od 45 do 50 %. Po vyhlásení výsledkov časť divákov prešla k Joj, kde pokračovala druhá časť filmu Tajuplná operácia Hades.

Na Nove si finále šou podľa DigiZone.cz pozrelo 1 468 000 divákov starších ako 15 rokov a dosiahlo trhový podiel 43,13 %. Aj v jej prípade išlo o najlepší výsledok celej série.

Finále Česko Slovenskej SuperStar 2 dosiahlo rekord

Zdroj: vysielanie TV Markíza

V historickom kontexte ide o najslabší výsledok finálového prenosu za všetky doterajšie ročníky SuperStar. Markíze šou napriek tomu v nedele a pondelky pomáhala k nadpriemerným podielom nad 40 % v cieľovke 12-54. Bola tiež najsledovanejším programom na Slovensku a u mladších divákov prekonala aj tureckú telenovelu Tisíc a jedna noc.

Ďaleko lepšie dopadlo 20. decembra 2009 finále prvej série Česko Slovenskej SuperStar, ktoré si v 12-54 pozrelo až 67,8 % divákov a v 12+ ich bolo dovedna 1 354 000. Superfinále predchádzajúceho ťažiskového projektu Talentmania si 6. decembra 2010 na Markíze pozrelo 869-tisíc divákov v cieľovke 12+ a v 12-54 dosiahlo trhový podiel 43,2 %.

Reťaz ťažiskových projektov ťahá Markíza od sezóny 2004/2005, začala Mojsejovcami a Big Brotherom. Následne so železnou pravidelnosťou nasadzovala veľké šou od jari 2006, vždy v takte jar-jeseň. Odvtedy sa vysielali Nevesta pre Milionára, štyri série Let's Dance, Bailando - Tanec pre Teba, Slovensko hľadá SuperStar 3 a Slovensko má talent. Česko Slovenská SuperStar bola prvou veľkou úspešnou ťažiskovou šou, na ktorej Markíza a Nova zdieľali náklady. Spolupráca uplynulú jeseň pokračovala menej úspešnou Talentmaniou.