Jeden film na dvoch rôznych staniciach týždeň po sebe? Je to možné. Markíza uplynulý štvrtok odvysielala v repríze snímku Pearl Harbor, Joj ju chystá na sobotu ako premiérový titul.
Televízny líder filmu veľkú dôveru neprejavil, nasadil ho na štvrtok so začiatkom o 22:45. Končil až po druhej v noci. V cieľovej skupine 12+ si ho podľa informácií Mediálne.sk pozrelo podpriemerných 26,9 % divákov, situáciu mu však sťažovala olympiáda na Dvojke a Trojke.
Jojka do titulu zrejme vkladá väčšie nádeje, ide s ním totiž do sobotného prime-time. O 20:55 nadviaže na seriál C.S.I.: Kriminálka New York.
Upútavka TV Joj na film Pearl Harbor
Markíza vysielala Pearl Harbor v premiére 7. augusta 2008, taktiež vo štvrtoK, so štartom po 20:00. Dosiahol trhový podiel 32,8 %, čo na vtedajšie pomery znamenalo mierny podpriemer.
Situácia má pravdepodobne jednoduché vysvetlenie - jednej televízii vypršali k filmu vysielacie práva a druhej začali plynúť. Snímku predáva hlavný svetový distribútor Disney ABC od ktorého nakupovali alebo nakupujú akvizície všetky veľké slovenské stanice.
Upútavka TV Markíza na film Pearl Harbor
V minulosti sa však stal aj prípad, kedy sa medzi obomi televíziami rozpútala mediálna roztržka ohľadom platnosti licenčných práv k filmu. Išlo o ruskú rozprávku Mrázik, ktorú v rokoch 2005 a 2006 odvysielali počas Vianoc Markíza aj Joj. Obhajovali sa pritom korektne podpísanými dohodami s distribútormi a navzájom sa vyhrážali súdnymi procesmi. Markíza vysielala Mrázika v slovenčine, Joj v češtine.
- Nejasné práva na ruské filmy: Dávny spor o Mrázika