V 37. týždni (13. až 19. september 2010) si najvýraznejšie pohoršila Nova (- 0,69 na 31,98 %), ktorej postupne slabnú takmer všetky programové piliere v prime-time. Najviac rástla ČT 2 (+ 2,39 na 6,24 %), ktorá za svoj výskok vďačí najmä atraktívnym prenosom z vrcholnej fázy tenisového Davis Cupu s českou účasťou.

Udalosti týždňa. Kde sa dvaja bijú, tretí vyhráva. Presne na základe tohto príslovia dopadol nedeľný súboj talentových šou komerčných staníc a premiéry filmu Bathory (1 215 000, share 29,75 % v 15+ a 28,93 % v 15-54) na ČT 1. Výpravná historická snímka režiséra Juraja Jakubiska v cieľovej skupine 15+ porazila Česko Slovensko má talent (1 117 000, share 27,04 % v 15+ a 30,83 % v 15-54) na Prime i Talentmaniu (910-tisíc, share 22,23 % v 15+ a 20,65 % v 15-54) na Nove. Bathory bola najsledovanejším titulom prvého kanála v oboch hlavných cieľových skupinách 15+ aj 15-54.

Film Bathory na ČT 1 porazil v počte divákov Česko Slovensko má talent aj Talentmaniu (sledovanosť v Česku)

Najsledovanejším programom dňa a celkovo druhým najvýkonnejším za celý týždeň bol aj piatkový seriál Vyprávěj (1 117 000, share 33,87 % v 15+ a 35,02 % v 15-54). Úspešná bola v tento deň aj dokumentárna 13. komnata (31,27 % v 15+ a 24,67 % v 15-54), mimoriadne nasadený diel o zosnulom hercovi Martinovi Štěpánkovi videlo 1 021 000 dospelých divákov. Tradične bodovala aj stredajšia Pošta pre Teba (1 088 000, share 30,02 % v 15+ a 17,49 % v 15-54), ktorá má však výrazne staršieho diváka.

Trhový líder Nova nemá veľa dôvodov na radosť. Ťažisková Talentmania prepadla v oboch cieľovkách, najlepšie sa nerozbieha ani stredajší pôvodný seriál Dokonalý svět (924-tisíc, share 25,24 % v 15+ a 32,34 % v 15-54). Pre stanicu donedávna typickejšie čísla dosahuje pondelková seriálová novinka Okresní přebor (1 398 000, share 36,75 % v 15+ a 48,78 % v 15-54), od svojho nasadenia však zatiaľ iba klesá. Jednou z posledných istôt v prime-time je Ordinácia v ružovej záhrade, ktorej sa darilo v utorok (2 031 000, share 52,89 % v 15+ a 55,10 % v 15-54) i štvrtok (2 065 000, share 54,50 % v 15+ a 57,64 % v 15-54).

Najsledovanejším programom Primy bola šou Česko Slovensko má talent. V 12+ ju nasledovala špeciálna sobotná premiéra novej rodinnej ságy Cesty domů (891-tisíc, share 26,67 % v 15+ a 21,95 % v 15-54). Komerčnú dvojku nemusí tešiť, že seriál preukázal väčší potenciál v inzertne menej atraktívnej cieľovke starších divákov. U mladších ľudí bodovala utorková kuchárska šou Na nože! (637-tisíc, share 20,75 % v 15+ a 24,06 % v 15-54) a piatková Show Jana Krause (734-tisíc, share 28,27 % v 15+). Pokračujúcim neúspechom je obnovenie utorkovej zábavnej relácie Nikdo není dokonalý. S podielom 17,23 % sa jej nedarí ani v 15+, navyše má dominantného staršieho diváka.

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (diváci 15+)

Nova 31,98 % (- 7,00)
Prima 17,92 % (- 0,02)
ČT 1
16,64 % (- 1,04)
ČT 2 6,24 % (+ 1,80)
TV Barrandov 3,72 % (+ 1,35)
Nova Cinema 3,46 % (+ 1,42)
ČT 24 3,40 % (+ 1,12)
Prima Cool 2,65 % (+ 1,62)
ČT 4 2,64 % (+ 1,29)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny (diváci 15+)

Nova 31,98 % (- 0,33)
Prima 17,92 % (- 0,51)
ČT 1 16,64 % (+ 0,01)
ČT 2 6,24 % (+ 1,38)
TV Barrandov 3,72 % (- 0,20)
Nova Cinema 3,46 % (- 0,08)
ČT 24 3,40 % (- 0,17)
Prima Cool 2,65 % (- 0,11)
ČT 4 2,64 % (+ 0,50)

Posuny v podieloch. Nova je oproti minulému roku slabšia o rovných sedem percentných bodov, čo je v medziročnom porovnaní celotýždenných podielov najvýraznejší rozdiel. Stratu čiastočne vyvažuje posilnenie sesterskej Novy Cinema o 1,42 percentného bodu. Posilnili aj ďalšie menšie stanice, najviac Prima cool o 1,62 percentného bodu a TV Barrandov o 1,35 percentného bodu.   

Zdroje údajov:

• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov ATO.cz a
• webovej stránky www.DigiZone.cz
• tlačové správy a teletexty televízií

Sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 36. týždňa 2009 doteraz.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time.
Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového do posledného júnového týždňa.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje v Česku Mediaresearch na objednávku Asociace televizních organizací (ATO). Členmi ATO sú ČT, TV Nova, TV Prima, TV Barrandov a Asociace komunikačních agentur České republiky.