Hoci vysielanie v HD avizovala Fashion TV už dávnejšie, realitou je napokon až teraz. „Na žiadosť operátorov bude naďalej k dispozícii aj SD verzia,“ doplnila pre Mediálne.sk riaditeľka televízie Gabriela Drobová.
Nová grafika Fashion TV sa vyznačuje odlíšením jednotlivých dní – každý má svoju farbu. Pravidelnosť striedania farieb však poruší stanica hneď 2. apríla, keď sa zafarbí do modra pri príležitosti kampane Rozsvieť modrú, zvyšujúcu povedomie o autizme.
V grafike stanice figurujú moderátorky Fashion TV. V predelových jingloch ich dopĺňa názov dňa, v reklamných jingloch slogan „We Love Fashion TV“.
„Nová grafika Fashion TV je v súlade so súčasnými trendmi a zohľadňuje smerovanie televízie ako aj vkus jej divákov, ktorí milujú všetko, čo je práve in,“ povedal Martin Hudák z Orea, ktorý na vizuáli pracoval s Petrou Bartošovou.
Ako najvýraznejšiu zmenu v programe stanica avizuje zmenu moderátorky formátu Fashion Lifestyle. Reláciu posledných dva a pol roka moderovala G. Drobová, ktorá miesto prepustí Jasmine Alagič. Tá spolupracuje s FashionTV od vlaňajšieho septembra.
Aké ďalšie zmeny vo vysielaní stanica prinesie, zatiaľ vysielateľ nešpecifikoval, hovorí však o „prekvapeniach pre fanúšikov“. Fasion TV vysiela naďalej v režime, v ktorom preberá obsah od materskej stanice. V čase medzi 10. hodinou a polnocou je v každej hodine prvých 30 minút zastúpená pôvodná tvorba česko-slovenskej stanice. Zvyšok vysielania vrátane noci je z francúzskej Fashion TV.
Fashion TV má zároveň v pláne rozširovať pokrytie. Momentálne vysiela v káblovkách a na satelite Thor. Dostupná však nie je napríklad v Skylinku, ktorý má u nás spomedzi operátorov najviac zákazníkov. Na satelite Astra bola pôvodne Fashion TV do decembra 2012, potom sa však z neho vytratila, údajne pre neplatenie poplatkov za prenájom kapacity.
Fashion TV je lokálnou verziou medzinárodného kanála zameraného na módu a lifestyle, ktorý vysiela od roku 1997. Česko-slovenská Fashion TV aktuálne hovorí o svojich piatych narodeninách, v skutočnosti však prvá lokalizovaná verzia štartovala už v marci 2009.
Stanica, ktorá má pridelenú licenciu v Česku, prechádzala vlastníckymi zmenami. Pôvodne bola držiteľom licencie spoločnosť Carolinas Corporation. Neskôr televíziu prevádzkovala akciovka Fashion TV, ktorá mala najprv amerických vlastníkov, no neskôr do nej ako investor vstúpil slovenský podnikateľ Karol Ruman, s ktorým boli v predstavenstve G. Drobová a Jaroslav Packa.
V súčasnosti vlastní licenciu eseročka TV Fashion, kde 90-percentný podiel patrí G. Drobovej a zvyšných 10 percent podľa obchodného registra Bratislavčanovi Michalovi Pelachovi, ktorý bol od júna 2010 do februára 2011 v predošlom predstavenstve akciovky Fashion TV - s Pavlom Poledňákom a Beatou Bánikovou.