Česko-slovenská verzia Fashion TV spúšťa v sobotu 7. apríla 2012 o 21:00 nový pôvodný formát v štýle reality šou s názvom Face of Fashion TV. Projekt vymyslela riaditeľka televízie Gabriela Drobová a jeho cieľom je nájsť novú moderátorku "svetového formátu".
Šou bude pozostávať zo štyroch 40-minútových epizód, ktoré Fashion TV odvysiela v priebehu apríla. Premiéra pôjde vždy v sobotu a reprízy následne trikrát denne.
"Táto reality šou vznikla úplnou náhodou. Najprv nám moderátorka Soňa Skoncová na tri mesiace odišla do Los Angeles a následne prišlo tehotenstvo Denisy Mendrejovej, takže sme za ne museli hľadať náhradu. Pôvodne som chcela urobiť obyčajný casting niekde v hoteli, ale potom som si uvedomila, že tých nápadov, ako preveriť adeptky, aby boli naozaj dobrou tvárou Fashion TV, je toľko, že by bola škoda nevyužiť ich na obrazovke," povedala Drobová na stredajšej tlačovej konferencii.
Zdroj: Lukáš Kočišek
Šéfka Fashion TV formát kreovala spoločne s Branislavom „Brunom“ Ciberejom. Podľa svojich slov zužitkovala skúsenosti, ktoré načerpala počas svojho dlhoročného pôsobenia v televízii Markíza pri práci na rôznych reality formátoch. "Vymýšľala som kopec vecí do tých formátov, ktoré teraz aj s tými mojimi nápadmi predávajú veľké firmy za veľké peniaze ďalej po celom svete. Tak som si povedala, že prečo by som si nevyrobila bibliu a formát sama," doplnila.
"Úlohy, ktoré si riaditeľka televízie pre dievčatá pripravila, sú naozaj extrémne. Krásne kandidátky na pozíciu moderátorky zažijú vo výberových kolách všetko od luxusu, cez adrenalín a strach až po natáčanie v mínusových teplotách. Je totiž dôležité, aby nová tvár Fashion TV bola pripravená zvládnuť aj tú najviac nepravdepodobnú situáciu," avizuje Fashion TV v tlačovej správe.
Zvučka reality šou Face of Fashion TV
Upútavka na reality šou Face of Fashion TV
Celý projekt stál podľa Drobovej 8-tisíc eur. "Keď som povedala bývalým kolegom z Markízy, aký bol budget na tento formát, tak otvárali oči, ústa, všetko," povedala Drobová pre Mediálne.sk. "Je to taký začiatok, chcem týmto smerom v rámci programu pokračovať aj do budúcna," doplnila.
Moderátorom súťaže je Branislav „Bruno“ Ciberej, ktorý bude sprevádzať celým výberovým procesom. V relácii sa objavia aj súčasné tváre Fashion TV Soňa Skoncová, Nikol Moravcová a Hana Svobodová. Partnermi reality šou sú Hotel Kempinski River Park, Moët & Chandon, Audi a Make Up Studio, ZTE Blade, Zion Spa, Berto, H&M, Education First a AMW.
Zdroj: Fashion TV
Keďže z približne 300 prihlášok do castingu bolo okolo sto z Česka, Drobová plánuje na jeseň aj tamojšiu verziu formátu. Produkcia by mala prebiehať v septembri a vysielanie v októbri 2012. Šéfka televízie má v hlave námet aj na ďalšiu reality šou. "Je však kontroverzná a zaváňa bulvárom, z čoho mám vzhľadom na imidž Fashion TV trochu obavy. Rozmýšľam, že možno ešte tento rok počkám, uvidím, kam sa Fashion TV posunie a možno v roku 2013 ju zrealizujeme. To už o tom budú rozprávať všetci," naznačila.
Česko-slovenská verzia Fashion TV sa v blízkej budúcnosti dostane aj do susedného Maďarska, kde bude lokalizovaná titulkami. "Náš playout budú mať minimálne rok a potom sa uvidí, či kúpia licenciu na celú krajinu," uzavrela Gabriela Drobová.
Koncept reality šou Face of Fashion TV:
Do prvého castingu v hoteli Kempinski postúpilo zo stoviek prihlásených dievčat tridsať, z ktorých na konci dňa porota na čele s Gabrielou Drobovou vybrala 10 postupujúcich.
V druhom kole boli dievčatá rozdelené do dvoch skupín. Každá skupina bola postavená pred inú úlohu, v ktorej sa musela popasovať s netradičnou situáciou. Finalistky si tak vyskúšali moderovanie v podmienkach, ktoré sú na míle vzdialené luxusu. Na konci dňa sa dve skupiny dievčat opäť stretli v priestoroch luxusného Zion Spa Hotela Kempinski River Park, kde museli dokázať že sa cítia pohodlne vo vlastnom tele a predviesť sa aj v plavkách.
V Zion Spa sa diváci aj adeptky na novú moderátorku dozvedeli u úst šéfky Fashion TV mená piatich postupujúcich finalistiek. Súčasťou večera bolo jedno veľké prekvapenie, ktoré sa diváci dozvedia práve v spomínanej druhej epizóde, ktorá bude mať premiéru 14. apríla 2012.
Ďalšia úloha čakala päť postupujúcich dievčat ďalší deň kedy museli dokázať, že si vedia v priebehu 15 minút vybrať oblečenie na otvorenie klubu v priestoroch predajne H&M. Po zvládnutí tejto neľahkej výzvy muselo päť finalistiek zvládnuť ďalšiu úlohu. V čase 90 minút si museli zohnať oblečenie a zabezpečiť styling na prestížny Ples v Opere.
Záverom dňa bolo hodnotenie ich výberu odbornou porotou v priestoroch hotela Kempinski River Park Bratislava. Porota pozostávajúca z fotografa Braňa Šimončíka, hairstylistu Maria Nguyena a vizážistky Barbory Gračovej na konci večera vybrala šéfka televízie Fashion TV Czech&Slovak finalistky.
Tri potencionálne moderátorky nakoniec museli v poslednej epizóde dokázať, že zvládnu moderovanie skutočného Black Tie Eventu, presnejšie odovzdávanie cien OTO 2011. Tentokrát im však pomáhali a radili súčasné tváre Fashion TV, Hana Svobodová, Nikol Moravcová a Soňa Skoncová.
Ktorá z troch dievčat nakoniec vytúžený post moderátorky získa však už nerozhodne ich budúca šéfka, ale diváci Fashion TV prostredníctvom SMS hlasovania.
Nová tvár Fashion TV vyhrá natáčanie relácie Fashion Lifestyle v luxusných destináciách siete 5-hviezdičkových hotelov Constance. So štábom Fashion TV tak navštívi Seychely, Maledivy, Madagascar a Mauricius.
Premiéry jednotlivých častí:
1. epizóda, casting: 7. apríl 2012
2. epizóda, challenge: 14. apríl 2012
3. epizóda, styling: 21. apríl 2012
4. epizóda, finále: 28. apríl 2012
10 postupujúcich kandidátok do druhého kola:
Martina Tóthová, Mária Zelinová, Jana Mutňanská, Lucia Ivaňová, Jana Tomas, Veronika Šebáková, Alžbeta Ferencová, Jessica Šimonfy, Simona Leskovská, Romana Procházková
Tvorivý tím:
Námet: Gabriela Drobová
Scenár: Gabriela Drobová a Braňo „Bruno“ Ciberej
Moderátor: Braňo „Bruno“ Ciberej
Grafika: Oreo, Vlado Kriško
Hlavná kamera: Viliam Tutko
Vedúci výroby: Peter Krajčír
Réžia: Viliam Tutko