Štruktúra Markízy a Joj bude, zdá sa, na začiatku novej sezóny opäť veľmi podobná. Obe televízie proti sebe nasadia svoje seriály Búrlivé víno a Divoké kone, ktoré štartujú 17. augusta.
Podobné žánre ale budú vypĺňať aj zvyšok prime-timeu v úvodných štyroch dňoch týždňa. Kým Markíza počíta s Farmou, Joj do súboja pošle svoju zoznamku Farmár hľadá ženu.
Farmu pritom Markíza spustí vo štvrtok 27. augusta, Farmár hľadá ženu tak bude mať tri dni na udomácnenie sa v slote, ktorý sa Joj pokúsi obsadiť skôr.
Joj reláciu avizuje v programovej štruktúre vo večernom slote po Divokých koňoch aj v utorok, stredu a vo štvrtok, keď by malo prísť k prvej priamej konfrontácii s Farmou.
Markíza následne od 31. augusta rozbehne šiesty ročník licencovanej reality šou naplno – bežné vydania plánuje vysielať denne po Búrlivom víne, súperenie Farmy a Farmára by tak malo pokračovať.
Joj bude vlani nadštandardne fungujúcej reality šou Markízy konkurovať rovnakým žánrom opäť po dvoch rokoch. Vlani proti Farme nasadzovala akvizičné seriály. V lete 2013 sa Farma stretávala od septembra v priamej konfrontácii s Vyvolenými, proti nim však takisto mala navrch.
Joj pôvodne zamýšľala nasadiť svoju reality šou v rozbiehajúcej sa sezóne na víkendy do podvečerného slotu pred spravodajskými reláciami. Od tohto zámeru napokon upustila. V posledný augustový víkend bude v sobotu pred Krimi vysielať reprízu Rodinných záležitostí a v nedeľu Nové bývanie.
Novú sériu Farmára už Joj niekoľko dní promuje, pričom v úvodnej fáze kampane divákom pripomínala, že relácia bude „hravejšia“, „zábavnejšia“, „skutočnejšia“ či „zamilovanejšia“, než ako boli zvyknutí v minulosti.
Aktuálnu sériu formátu FremantleMedia pre Joj nakrúca český štáb s režisérom Janom Bělohlavým, ktorý reláciu robil aj pre českú Primu. Na rozdiel od slovenskej adaptácie v minulosti, v ktorej dominovali postavičky ako Martinka z Turca či farmár Štefan, sa česká verzia vyznačovala romantickejším poňatím, ktoré chce teraz priniesť aj Joj.
V druhej fáze promo spotov sa Joj zameriava na konkrétnych protagonistov šou, ktorých predstavila už aj v úvodnej časti na jar. Farmárov televízia ukázala vo štvrtkovom slote 22. apríla o 21:45, medzi divákmi veľký záujem nevzbudili – zvedavých na nich bolo 206-tisíc divákov (12+). Joj mala v tom čase trhový podiel 15,7 percenta, v obchodne dôležitej cieľovke 16,8 percenta. Lídrom bola Markíza s Rodinnými prípadmi (19,8 % v 12 – 54) a Zámenou manželiek (17,9 % v 12 – 54).