Markíza sa po týždňoch pondelkovej dominancie televízie Joj vrátila do vedenia. Druhé vydanie zimnej verzie reality šou Farma sa podľa tlačovej správy stalo najsledovanejším programom dňa s ratingom 13,2 % a trhovým podielom 33,9 % v strategickej cieľovej skupine 12-54. K obrazovkám prilákalo 645-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Denný seriál Panelák na Joj zaznamenal podľa tlačovej správy v novom konkurenčnom nastavení rating 10,5 % a podiel 27,0 % v 12-54 a udržal si nadpriemer.
Na Markíze po Farme úspešne odštarovala aj premiérová séria reality šou Zámena manželiek (30,5 % v 12-54), podľa tlačovej správy s 553-tisíc divákmi vo veku nad 12 rokov pri obrazovkách porazila úvodný diel novinkovej reality šou Hotel Paradise (28,3 % v 12-54) na Joj, ktorá tým zaznamenala nadpriemerný trhový podiel.
Zdroj: TV Joj
"V čase vysielania šou Hotel Paradise si TV Joj oproti minulému týždňu výrazne polepšila," uviedol v tlačovej správe vedúci PR TV Joj Jozef Gogola. Doposiaľ vysielaný seriál Hawaii 5.0 totiž v rovnakom čase dosahoval podiely iba okolo 20 %. "Farma bola jasným lídrom večera a trúfam si povedať, že je to výrazne lepšia a kvalitnejšie spracovaná reality šou ako tá konkurenčná," pochválila sa zas na svojej stránke na Facebooku generálna riaditeľka Markízy Zuzana Ťapáková.
Po Zámene manželiek na Markíze neuspela zábavná šou Partička (22,4 % v 12-54), počas ktorej diváci uprednostnili Hotel Paradise na Joj. Ten sa postaral o dobrý nábeh reprízovej časti nemeckej šou Geissenovci - Ťažký život milionárov (28,7 % v 12-54), pri ktorej diváci ostali. V čase vysielania bola výraznou jednotkou na trhu, predvolebná diskusia Voľby 2012 - Súboj (16,0 % v 12-54) na Markíze skončila v hlbokom podpriemere.
V rámci nového konkurenčného nastavenia najviac strácali ženská stanica Doma a verejnoprávna Jednotka STV. Turecký seriál Sultán (13,0 % v 12-54) si na Doma udržal svoj štandard, pôvodný romantický seriál Druhý dych (14,3 % v 12-54) však výrazne klesol z doterajších hodnôt nad 20 percentami. Romantický film Momentky (4,3 % v 12+ a 3,3 % v 12-54) dosiahol na Jednotke výrazne podpriemerné výsledky v oboch hlavných cieĺových skupinách.
Svojich divákov si udržali iba kriminálne seriály C.S.I.: Kriminálka Miami (5,0 % v 12-54), C.S.I.: Kriminálka New York (5,7 % v 12-54) a Ochrana svedkov (5,4 % v 12-54) na stanici Plus.
Tesne najsledovanejším spravodajstvom boli v pondelok Noviny TV Joj (12,6 % / 35,7 % v 12-54), konkurenčné Televízne noviny na Markíze zaznamenali iba o desatinu percentného bodu nižší rating 12,5 % a podiel 36,7 %. Rekordnú pondelkovú sledovanosť dosiahol podľa tlačovej správy formát TV Joj Krimi s ratingom 11,8 % a podielom 35,5 %. "TV Joj dosiahla počas spravodajskej hodiny (19:00 – 20:00) rating 11,8 % a podiel 34,1 % a bola tak sledovanejšia ako konkurencia," dodal Gogola.
Markíza bola v pondelok v strategickej cieľovej skupine 12-54 trhovým lídrom celodenne (29,0 %) i v prime-time (31,4 %). Konkurenčná Joj zaznamenala celodenný výsledok 25,4 % a 28,6 % v hlavnom vysielacom čase. Trhovou trojkou bola Doma (6,3 % / 9,2 %) pred Jednotkou (5,1 % / 4,5 %), na ktorú sa medzi mladšími divákmi takmer dotiahla Plus (5,0 % / 4,5 %), a šiesta sa s odstupom umiestnila Dvojka (1,0 % / 0,9 %).
Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.
Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako webové stránky STV a spoločnosti PMT, teletexty STV, TV Markíza, TV Joj a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.
Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 16:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.