Markíze sa včerajší operatívny presun Farmy z 21:00 na 20:00 vyplatil. Letná reality šou zaznamenala v strategickej cieľovej skupine 12-54 doposiaľ najvyšší trhový podiel 39,2 % a stala sa najsledovanejším programom dňa.

Celkovo si k obrazovkám podľa tlačovej správy sadlo 749-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Formát najvýraznejšie oslovil mladé ženy, u diváčok vo veku od 12 do 34 rokov dosiahol včera podiel 46,2 %.

Pôvodne na 20:00 avizovanú tureckú telenovelu Tisíc a jedna noc včera Markíza vôbec neodvysielala a o 21:00 pokračovala v programe kriminálnym seriálom NCIS (28,2 % v 12-54), na ktorý nadviazali už výraznejšie podpriemerne výkonné Nočné Televízne noviny (24,2 % v 12-54) a Mentalista (25,3 % v 12-54).

Joj oproti Farme vysielala podpriemerne výkonný seriál Rodinka úžasných (15,3 % v 12-54). Nedarilo sa ani nasledujúcej C.S.I.: Kriminálka Miami (17,7 % v 12-54), až C.S.I.: Kriminálka New York (22,3 % v 12-54) v konkurencii Mentalistu na Markíze prekročila hranicu dvadsiatich percent. 

Upútavka na dnešnú Farmu o 20:00

Kartami včera zamiešala aj verejnoprávna Dvojka STV, ktorá v čase Farmy a Rodinky úžasných vysielala futbalový zápas APOEL Nikózia - ŠK Slovan. Jeho druhý polčas dosiahol v 12-54 vysoko nadpriemerný podiel 10,3 % a konkurencii zrejme odobral mužských divákov. Jednotka oslovila s dokumentárnym seriálom Život: Hmyz 4,3 % a s reprízou talkšou Chodili sme spolu 8,6 % mladších divákov.

Vysoko nadpriemerne sa po 21:00 darilo telenovele Slzy Bosporu (7,8 % a 9,4 % v 12-54) na Doma. Turecká romantika zabodovala v čase, kedy Markíza a Joj vysielali skôr mužmi vyhľadávané kriminálky. Ženská televízia bola včera celodennou trhovou trojkou.

Ako pre Mediálne.sk potvrdila hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská, Farma nahradí Tisíc a jednu noc o 20:00 aj dnes. Telenovelu si opäť ušetrí a o 21:00 nadviaže ďalším dielom kriminálky NCIS. Či ide o stabilné programové nastavenie, nechcela Dúbravská komentovať.

Podvečerná repríza Susedov zatiaľ lídrovi neprináša nadpriemerné výsledky. Včerajší diel si pozrelo 28,5 % divákov z cieľovej skupiny 12-54. Konkurenčný seriál Kutyil s.r.o. dosiahol na Joj trhový podiel 22,9 %. Futurama na Joj Plus odštartovala s podielom 3,3 % v 12-54.

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako webové stránky STV a spoločnosti PMT, teletexty STV, TV Markíza, TV Joj a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 16:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.