Tretia séria Farmy sa skončila. Napriek tomu, že úspech reality šou počas jej trvania bol skôr vlažný, záver programu roztiahnutý na sobotu a nedeľu priniesol Markíze dobré čísla.

Sobotňajšie semifinále získalo v komerčnej cieľovke 12-54 po 20:15 trhový podiel 28,8 percenta, čo zodpovedalo 384-tisíc divákom. Úspešné bolo najmä finále v nedeľu, ktoré sa dostalo až na 39,1-percentný podiel so sledovanosťou 547-tisíc ľudí.

To bolo ešte viac ako finále druhej série, ktoré 16. júna sledovalo v priemere 13,4 percenta v cieľovke (hoci share bol vtedy 44,3 %). Farma 3 dosiahla rating vyšší o tri percentné body, čo bolo toľko isto, ako získalo záverečné vydanie prvej Farmy v septembri minulého roka.

Farma 3 sa skončila. Tak dobre ako prvá

Zdroj: TV Markíza

V nedeľu mala finále aj druhá reality šou Recept na bohatstvo na konkurenčnej TV Joj, ktoré však televízii nedávalo veľa dôvodov na radosť. Trhový podiel u mladých dosiahol podľa informácií Mediálne.sk iba tesne 8 percent, čo zodpovedalo 70-tisíc ľuďom. Podiel bol o približne tri percentné body nižší ako vydanie v predchádzajúcom týždni, hoci to pozostávalo iba zo zostrihov. 

Recept na bohatstvo vyhral slovenský pokrm – pirohy, ktoré sa teraz dostanú do maloobchodnej siete Kaufland.

TV Joj dokázala uhrať vyššie čísla iba krátkymi 5-minútovými zostrihmi, vysielanými počas pracovného týždňa práve z dôvodu nižšej sledovanosti šou a potreby kompenzovať plnenie pre početných sponzorov. Posledný zostrih v piatok večer po 20. hodine dosiahol podľa informácií Mediálne.sk vyše štvrtinový podiel na trhu.

Farma 3 sa skončila. Tak dobre ako prvá

Príčina nízkej sledovanosti finále Receptu v nedeľu bola zrejmá – Markíza dosiahla nadštandardný výsledok so špeciálnym vydaním politickej talkšou Na telo, ktorá sa polhodinu (od 13:00 do 13:30) prekrývala s Receptom na bohatstvo.

Zlatica Puškárová a arcibiskup Bezák priniesli televízii podiel 36,4 percenta v mladej cieľovke. Nasledujúce relácie už tieto podiely neutiahli až do 17. hodiny, keď Markíza dosiahla podobný share s filmom Shrek 2. 


V piatok 14. decembra bol najsledovanejším nespravodajským programom Panelák na TV Joj (rating v 12-54: 10,1 % / share: 27,9 %). Najsledovanejší program Markízy mimo správ bola v piatok Farma, ktorá podľa informácií Mediálne.sk dosiahla podiel 25,8 percenta pri vyše 300-tisíc divákoch. Nad 10-percentný rating (12,2 %) sa televízii dostali iba Televízne noviny pri 41-percentnom podiele na trhu ako najsledovanejší program dňa.

Jednotka RTVS sa v piatok mohla tešiť okrem fungujúceho formátu 5 proti 5 (podiel v 12+: 15,2 %) či Duelu (16,7 %) najmä z Legiend popu, ktoré v oboch cieľovkách dosiahli podiel nad 10 percentami (11,3 % v 12+, resp. 10,4 % v 12-54). 

Farma 3 sa skončila. Tak dobre ako prvá

Zdroj: RTVS

Doma v piatok večer uhrala 9-percentný podiel u mladých s Druhým dychom a nasledujúcou reprízou zábavnej šou Hurikán. Najsilnejším programom na Plus bol reprízový Farmár hľadá ženu s podielom pod 7 percentami a dvojpercentnou sledovanosťou.


V sobotu 15. decembra boli taktiež na čele Televízne noviny Markízy s podobnou sledovanosťou ako v piatok. V hlavnom večernom programe bodovala spomínaná Farma. Televízii Joj fungovali spravodajské formáty Noviny a Najlepšie počasie s ratingom pod 11 percentami a trhovým podielom okolo 30 percent. Večerný film Kúzelná opatrovateľka uhral podľa informácií Mediálne.sk Jojke 24,4-percentný podiel na trhu pri ratingu tesne pod 10 percentami. 

Najsilnejším programom Doma u mladých bol paradoxne až film so začiatkom okolo 22. hodiny Mamička pod stromček, ktorý dosiahol 8,2-percentný share.

Aj Plus sa darilo najviac po desiatej v noci s výsledkami ďalšieho vydania X-Factora (podiel 6,4 %), predchádzajúca dvojhodinová hudobná šou získala podiel pod 3,5 percentami.

Farma 3 sa skončila. Tak dobre ako prvá

Zdroj: Fox

Stálica Jednotky Pošta pre teba sa v 12+ dostala na necelých 12 percent pri 5,6-percentnej sledovanosti, ktorá bola vyše päťkrát vyššia ako u mladších divákov.


V nedeľu 17. decembra fungovali Jojke večer tiež najmä spravodajské formáty. Noviny TV Joj uhrali 34,6-percentný share pri ratingu 13,5 percenta. Televízne noviny Markízy vysielané o polhodinu skôr o 19. dosiahli sledovanosť vyššiu o percentný bod. Večerný film TV Joj Narnia: Princ Kaspian musel ratingovo ustúpiť finále Farmy. Trhový podiel fantasy filmu dosiahol podľa informácií Mediálne.sk 22,6 percenta pri ratingu 8,4 percenta. 

Pri Farme a áčkovom filme diváci oželeli snahu o adventnú náladu na Jednotke. Event Slovensko 2012 – Advent oslovil iba 132-tisíc divákov s podielom 5,7 percenta v 12+. Mladších divákov bolo iba tesne nad 54-tisíc (podiel 3,8 %).

Aj vďaka Farme bola Markíza celodenne trhovým lídrom v piatok až nedeľu. Podiely dosiahli podľa informácií Mediálne.sk 26,3 %, 27,3 % a 28,4 %. TV Joj v týchto dňoch získala podiely 21,4 %, 18,3 % a 19,2 %. Aj celá CME Group bola na tom celodenne lepšie s podielmi okolo tretiny trhu. Dva kanály TV Joj sa pohybovali medzi 22 až 26 percentami.