Dátum štartu tretej série House of Cards je známy

Populárny americký seriál House of Cards, ktorý zviditeľnil americkú videostreamingovú službu Netflix, sa tretej série dočká už o necelé tri mesiace. V USA sa začne vysielať od piatka 27. februára 2015, oznámila spoločnosť na Twitteri, informuje napríkladDer Standard. Netflix dosiaľ ponúkol 26 častí seriáli v dvoch sériách. V dráme z politického prostredia stvárňuje hlavnú predstavu Franka Underwooda herec Kevin Spacey. Netflix pôvodne seriál uviedol vo februrári 2013, na Slovensku ho v rámci webovej videotéky Voyo ponúkala Markíza.

Na Facebooku prezradili, kto zomrie vo Walking Dead (my nie)

Seriál Domček z kariet (House of Cards) Zdroj: digitaltrends.com

Netflix si pri štarte dožičilo 125-tisíc Nemcov

Netflix v septembri tohto roka so svojou ponukou expandoval do ďalších európskych krajín vrátane Nemecka, kde sa mu podľa dostupných informácií zatiaľ darí obstojne. Podľa údajov Digital TV Research, ktoré sprostredkúva DigitalFernsehen.de, mal koncom septembra, teda asi dva týždne po uvedení, okolo 125-tisíc zákazníkov. Web ale pripomína, že prvé štyri týždne boli v rámci štartovacej ponuky zdarma, a tak skutočne platiacich klientov získala služba najskôr v polovici októbra. Je otázne, či sa všetci zo zákazníkov z prvých dní registrácie rozhodli pokračovať vo využívaní služby aj pri predplatnom. Pre Rakúsko evidoval Digital TV Research koncom septembra 30-tisíc používateľov Netflixu, vo Švajčiarsku 25-tisíc. Na porovnanie v Holandsku, kde je služba dostupná už od vlaňajška, išlo na konci tretieho kvartálu tohto roka o 700-tisíc predplatiteľov.

Úplatní vloggeri

Britská reklamná rada Advertising Standards Authority si podala populárnych amatérov na YouTube. Tak ako kedysi pri bloggeroch, firmy sa snažia využiť hlas týchto osobností z ľudu tým, že im dajú na testovanie svoje produkty a očakávajú, že o nich pripravia príspevky. Vloggerom môže táto forma spolupráce zalichotiť aj zachutiť - dostanú sa totiž k tovarom úplne zadarmo, firmy im môžu dokonca platiť. To ich môže motivovať k tomu, aby robili PR firmám, o čom sa však diváci videopríspevkov nemusia dozvedieť.

ASA v stredu upozornila na prípad, keď potravinársky koncern Mondelez zaplatil piatim YouTuberom aby promovali značku keksíkov Oreo. Ľudia vo videách sa poďakovali Oreu za to, že mohli nakrútiť klip, to však podľa ASA nestačilo na to, aby diváci pochopili komerčný charakter klipu. Rada nariadila stiahnutie videí v danej podobe a zaviedla tiež nový štandard, podľa ktorého sa takéto komerčné spolupráce s amatérmi musia jasne označovať. Server Digiday oslovil viaceré strany, k použiteľným stanoviskám sa však nedopracoval.

Zdržanlivý postoj môže podľa webu súvisieť s tým, že ak by boli tieto sponzorované klipy označené ako reklama, znížilo by to ich atraktivitu u spotrebiteľov. Na jednom z klipov sa po rozhodnutí rady objavilo v rohu upozornenie, že ide o platenú reklamu.

Facebook vedel príliš skoro, kto vo Walking Dead zomrie

Americká televízna stanica AMC si poriadne pohnevala fanúšikov postom na svojom Facebooku, kde pár minút pred koncom poslednej časti seriálu The Walking Dead pred jeho zimnou pauzou napísala príspevok s hashtagom RIP[meno postavy]. Post sa viazal k dejovému zvratu a smrti z jednej postáv. Keďže však sociálna sieť časové pásma nepozná, nežiaduci spoiler si prečítali aj diváci na západom pobreží USA, kde sa seriál v televízii vysielal s posunom, ako aj diváci mimo USA. Zverejnený obrázok AMC so spomínaným popisom si vyslúžil vyše 140-tisíc prevažne rozhorčených komentárov, uvádza DWDL.de. Vysielateľ krátko nato post stiahol a divákom sa ospravedlnil.

Na Facebooku prezradili, kto zomrie vo Walking Dead (my nie)

Zdroj: AMC

Parks and Rec sa rozlúči dvojporciou

Televízia NBC ukončí komediálny seriál Parks and Recreation rýchlo a bezbolestne. Stanica uvedie siedmu sériu, pozostávajúcu z 13 dielov, 13. januára, pričom každý týždeň odvysiela dve časti za sebou, píše The Wrap.. PR oddelenie televízie to označuje za prvý TV event roka, krok však môže súvisieť aj s relatívne nízkou sledovanosťou šou, ktorú NBC udržiavala pri živote zrejme najmä kvôli jej silnej fanúšikovskej základni a dobrým kritikám. Posledná hodinová časť sa odvysiela 24. februára po úspešnej hudobnej šou The Voice. Hlavnou postavou Parks and Rec je Amy Poehler stvárňujúca idealistickú úradníčku Leslie Knope v malom meste Pawnee.

Väčšina zdieľania sa deje v tme

Väčšina zdieľania obsahu na internete neprebieha cez sociálne siete, ale kanály, ktoré marketéri či stránky nedokážu analyzovať - ľudia si linky posielajú cez e-maily či instant messaging. Podľa prieskumu firmy RadiumOne takzvané dark social zdieľanie tvorí celosvetovo až 69 percent “shareov”, zdieľanie cez Facebook iba 23 percent, zvyšné sociálne médiá spolu iba 8 percent. Čím bol vyšší vek používateľov, tým bol podiel “tmavého” zdieľania vyšší, píše Venturebeat.com s odkazom na štúdiu. Ľudia si cez osobné kanály posielali napríklad linky s obsahom o práci, cestovaní, umení či kultúre. Aby firmy mohli aj tieto zdieľania sledovať, RadiumOne odporúča používať napríklad skrátené brandované URL adresy (ako napríklad pri službe bit.ly), ktoré sú vložené do zdieľacich buttonov na stránke.

Na Facebooku prezradili, kto zomrie vo Walking Dead (my nie)

ABC bude mať videí naživo odvšadiaľ

ABC News zastrešujúca spravodajstvo pre americkú celoplošnú stanicu ABC predstavila novú službu GoStream, prostredníctvom ktorej umožní svojim redaktorom publikovať aktuálny videoobsah v surovej forme z dejísk aktuálnych udalostí. Videá sa budú zhromažďovať na webe, v samostatnej aplikácii a sledovať sa budú dať aj cez Apple TV. Autentické videá považuje ABC za dôležitú súčasť transformačného procesu v žurnalistike orientovaného na silnejúci digitál. Vďaka GoStream chce televízia obslúžiť všetky svoje internetové platformy a podchytiť tak širšie publikum. Ako dodáva Mashable, ide zároveň o súčasť boja o recipienta, ktorý prebieha nielen medzi televíziami, ale najmä v konkurencii internetových médií.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)