Netflix útočí v Austrálii aj cenou

Od 24. marca je online video on-demand platforma Netflix oficiálne dostupná aj v Austrálli. U protinožcov služba na konkurenciu útočí aj cenou – základný mesačný poplatok za obsah v SD kvalite stojí 8,99 austrálskeho dolára. Netflix tak o dolár podliezol ceny hlavných konkurentov ako Stan a Presto. Oba stoja desať dolárov na mesiac, Stan však za túto sumu zahŕňa HD stream. Ako dodáva C21media.net, 11,99 dolára platia Austrálčania za HD stream Netflixu a možnosť sledovať ho na dvoch zariadeniach, 14,99 dolára vychádza rodinný balík so štyrmi zariadeniami a ultra HD streamom. Aj v Austrálii americká služba začína úvodným mesiacom zdarma. Zákazníci operátora Optus môžu mať Netflix bezplatne až na polroka pri dvojročnej viazanosti.

SZ po redizajne a s novým paywallom

Nemecký denník Süddeutsche Zeitung predstavil redizajnovaný web a nový paywall. Používatelia si môžu vybrať medzi mesačným digitálnym predplatným za 29,99 eura alebo denným prístupom za 1,99 eura. Ide o takzvaný metered-paywall, desať autorských článkov je každý týždeň v rámci jedného zariadenia voľných zdarma, platobná brána sa aktivuje až po prečerpaní limitu, informuje Meedia.de. Obsah novín je na webe po novom kompletne preklopený, v súvislosti s tým sa aj celá webová stránka volá rovnako ako print - Süddeutsche Zeitung. V online verzii pribudli aj nové časti vrátane sekcie pre odľahčený obsah. Na novej podobe webu spolupracovala redakcia aj s čitateľmi, od ktorých v procese zmien chcela feedback.

ČT uvedie Formanove filmy v HD

Štyri filmy Miloša Formana prvýkrát vo vysokom rozlíšení odvysiela Česká televízia počas veľkonočných sviatkov. Sériu otvorí režisérov prvý farebný film Hoří, má panenko. Ďalšie snímky Prelet nad kukučím hniezdom a Valmont odvysiela v sobotu a v nedeľu. Štvoricu uzavrie Amadeus, a to v rozšírenej režisérskej verzii. Veľká noc v ČT ďalej prinesie premiéru dokumentárnych snímok Malý mních, 10 % Afriky a Tajomstvo věstonických Venúš, uvádza ČTK.

Jamie Oliver bude mať vlastný časopis

Online projekt šéfkuchára Jamieho Olivera Food Tube dostane aj printovú verziu. Miničasopis, ktorého šéfredaktorom bude práve J. Oliver, chce začať vydávať vydavateľ magazínu Time Out. V britskej verzii časopisu sa prvý raz kulinársky titul objaví ako vkladačka 28. apríla, informuje Guardian. Na 24 stranách prinesie prevažne recepty a novinky o jedle, ale aj príspevky ďalších známych autorov. Ak sa novinka osvedčí, bude sa distribuovať aj v ďalších krajinách.

Izraelu sa nepáči pesnička Maďarov pre Eurovíziu

Pesničkovou súťažou Eurovízia otriasa nevôľa Izraelu voči súťažnej skladbe Maďarska. Tá sa volá Wars for Nothing, teda Vojny pre nič a pri jej interpretácii sa v grafike na LED stane objavuje nápis, narážajúci na konflikt v pásme Gazy. „2014 – Gaza – dve tretiny obetí boli civilisti vrátane vyše 500 detí,“ uvádza sa v grafike. Izrael považuje narážku za politicky nekorektnú a žiada Maďarov, aby ju vypustili. A to aj napriek tomu, že Izrael ako taký sa priamo v skladbe nespomína. Požiadavku už adresoval Maďarom izraelský veľvyslanec Ilan Mor s tým, že je podľa neho nevhodné šíriť politické odkazy cez hudobnú súťaž, uvádza Hungarytoday.

Facebook sa asi stane skutočnými novinami

Články spravodajských portálov bude zrejme čoskoro možné čítať bez toho, aby ste opustili Facebook. Sociálne sieť podľa zverejnených informácií rokuje s vydavateľmi o tom, aby svoj obsah publikovali priamo na Facebooku. Teda nielen ako odkazy či upútavky, ale plnohodnotný content, ktorý monžo konzumovať a „lajkovať“ bez nutnosti odísť zo stránky sociálnej siete. Facebook údajne oslovil aj médiá ako Buzzfeed, National Geographic či The New York Times. A ako chce Mark Zuckerberg kompenzovať portálom straty z príjmov, ak svoj obsah dajú zdarma Facebooku a nenaviažu naň reklamu na vlastnom webe? Podobne ako YouTube – schémou delenia tržieb. Reklamy médií ostanú bokom, Facebook na každý článok naviaže svoj inzerát v štandardizovanej forme a o príjmy sa podelí. Weby médií už teraz vďačia Facebooku sa vysoký podiel trafficu, niektoré ale podľa The Verge tvrdia, že postúpiť sociálnej sieti celý obsah z nej spraví až príliš silného hráča.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)