25. júna sa vo výškovej budove Slovenskej televízie (STV) uskutočnilo už tretie divácke fórum. Na akcii si zúčastnilo, tak ako sa stalo už zvykom cca 100 účastníkov z celého Slovenska, vybraní na základe približnej sociologickej vzorky externou agentúrou, pričom však nejde o reprezentatívnosť. O aktuálnom diváckom fóre vás exkluzívne informujeme tak ako to bolo v článkoch súvisiacich s minulým fórom.


Záväzok každé tri mesiace zorganizovať podobné podujatie si dal Rybníček ešte minulý rok, zatiaľ sa mu to darí, aj keď dochádza invečnosť pri vymýšľaní otázok pre divákov. Manažment sa zúčastnil vo zložení Richard Rybníček (riaditeľ), Branislav Záhradník (vzťahy s vrejnosťou), František Borovský (zodpovedný za Jednotku), Jaroslav Kerner (zzodpovedný za Dvojku) a Andrej Miklánek (vedúci športovej redakcie).


Po tom, ako diváci dostali suveníry s logom STV (áno, aj také niečo existuje - konkrétne taška, šálka a pero) sa odobrali do projekčnej miestnosti. Andreu Vadkerti vraj pre pracovné vyťaženie vystriedala Katarína Brychtová, ktorá položila prvú sadu otázok. Diváci dostali navyše dotazník(identický s tým z minulého fóra), v ktotom sa mohli písomne vyjadriť k otázkam.


Prediskutovalo sa mnoho tém, ktoré zaujímali divákov, vypustilo sa mnoho nových informácií.

Divákovi relácie Ranč prekážalo ako STV reagovala na jeho televíznu "promiskuitu". Podľa dotyčného ľudí nezaujíma odkiaľ modrátor je, skrátka pozerajú televíziu a je im to jedno. Podľa menežmentu Dočolomanský podpísal zmluvu nie ako herec, ale ako moderátor - čím sa stal tvárou STV - čiže akousi súčaťou značky, ktorú musí ochraňovať. Rybníček spomenul príklad - nemiestne by vraj bolo, keby sa tvár značky Pepsi objavovala podľa nálady v reklame Coca coly a naopak. Spomenul aj minulosť v STV - na tváre obrazovky sa vôbec nedbalo: "každý vedel, že sú tu nejaké hlásateľky, inak nič" - zmienil sa Rybníček. Vtedy sa často stávalo, že moderátori, ktorí moderovali firemné akcie, podujatia a podobne, chápali prácu v STV len ako propagáciu svojej osoby ako takej, resp. ako podporu svojich vedľaších aktivít.


Po otázke, ktorá bola naviazaná na relácu Zmenáreň sa ozvali viaceré jej diváčky. "Nebudeme tu trpieť žiadne hviezdne maniere" - vyhlásil Rybníček na adresu Rapantovej. Diváčky ale ubezpečil, že Zmenáreň sa na obrazovkách objaví od septembra s novou moderátorkou a v novej, dynamickej podobe.


Letnej ponuke STV sa venovali indendanti Jendnotky a Dvojky, z čoho vyplynulo viacero diskusií. O letnej ponuke STV sme vás už na stránkach Mediálne.sk informovali. Pokračovalo sa športom -divákovi prekážalo množstvo a výber zápasov Corgoň ligy. Andrej Miklánek mu odpovedal, že podľa zmluvy musia odvysielať minimálne 20 live zápasov, pričom sa začína od polky septembra, vždy o cca 17:30. Pri výbere zápasov sa musia riadiť jedným obmedzujúcim pravidlom: štadión musí mať umelé osvetlenie, čo býva vraj často problém.


Mladý divák STV by veľmi rád dostal možnosť hlasovať do Slovensko hľadá SuperStar bezplatne, podľa neho veľa divákov hlasovať nebude kvôli vysokej cene SMS správy. Pokiaľ by boli správy zadarmo, myslí si divák, STV by dostala výsledky ktoré naozaj zodpovedajú vôli divákov. Branislav Záhradník mal však jasnú odpoveď: súťaž ako aj hlasovanie je finančne náročné a práve SMS správy sa významným dielom zúčasťňujú na ziskoch zo súťaže, ktoré podľa Rybníčka pokryjú cca 100 miliónové náklady - čo je novou informáciou, v minulosti STV zo ziskom v SuperStar nerátala. V súčasnosti vraj rokujú s prípadnými generálnymi reklamnými partnermi.


Ďalším bodom diskusie bola Pošta pre Teba a Janko, ktorý ako poštár v relácii predáva divákom pozvania do relácie. Za Jankom si Katarína Brychtová stála, vraj odľahčuje vážnosť celej relácie. Divákovi sa však jeho humor zdal nevhodný. Preto sa moderátorka rozhodla predložiť prítomným divákom otázku či pokladajú humor Janka (Ján Gordulič) za vhodný. Napodiv p. Brychtovej hlasovali len dve tretiny prítomných ("nevieme o čo ide") a to v príliš nejasnom názorovom rozdelení: 33 k 33. Podľa Brychtovej, ale na "Janka" vždy "80%" divákov reaguje kladne.


Nasledovala diskusia o tematickom členení a programovaní oboch okruhov STV. Riaditeľ si posťažoval, že mnohí tzv. "mediálni analytici" na STV stále útočia s tým, že nie je verejnoprávna. Pričom podľa neho zabúdajú na Dvojku - "...skvelý verenoprávny okruh, na ktroý sme hrdí..." - ako povedal. Po diskusii Rybníček položil ďalšiu mimoriadnu otázku: Vnímate STV ako Jednotku, alebo keď sa povie STV myslíte pod tým Jednotku aj Dvojku? Drvivá väčšina sa prihlásila k druhej alternatíve.


Pri Dvojke sa zotrvávalo: mladý divák považuje reláciu Pod lampou za vynikajúcu. Podľa Rybníčka je na ňu STV hrdá a od septembra dostáva lepší čas. Veľa kritikom vraj vadí, že je jednostranná - čomu manažment oponoval tým, že nejde o to informovať, ale práve vyvolávať polemiky. Od diskusií sa presunulo znova k športu: divák by chcel vidieť viac hádzanej. Odpoveď bola typická: STV sa venuje prednostne masovým športom "...ak by akýkoľvek lukostrelci, šachisti atď. postúpili z kvalifikácií na nejakú vyžšiu úroveň, zachováme sa inak...". Jaroslav Kerner však diváka ukľudnil: od septembra sa chystá relácia špeciálne o hádzanej, volejbale a podobných športoch. Budúcu sezónu na Dvojke navyše posilnia významne aj množstvo nových klubových a nezávislých festivalových filmov.


Ďalšieho diváka zaujímalo, prečo spravodajstvo STV nemá zahraničných spravodajcov. O tejto nákladnej veci v STV ešte uvažujú, určite to však nemusí byť ani budúci rok. V ďalšej diváckej otázke rezonovalo meno Ľubicy Kostrecovej, novej moderátorky športu. Ukázalo sa, že viac divákov s ňou "má problém" a vedia si predstaviť na jej poste niekoho iného. Podľa Miklánka na nej stále pracujú a vedia, že má čo doháňať. Jej vedomosti o športe sú ale vraj obdivuhodné a nechcú sa jej len tak vzdať.


Otázky sa tematicky dostali aj k talkshow Vadkerti Talkshow a MM Show. Na minulom diváckom fóre sa podľa diváka odhlasovalo, že Vadkerti talkshow by sa denne vysielať nemala. Napriek tomu sa objavila od pondelka do piatku. František Borovský spomenul, že mali istý zámer rožšíriť periodicitu, avšak nepostačil by im balík financií pre túto reláciu určený. Naopak ale reprízy, ktoré vysielajú v utorok a vo štvrtok, sú podľa neho veľmi dobre sledované a majú oveľa väčší úspech ako Dr. Phill, ktorý často nedosahoval ani polovicu raitingu Vadkerti Talkshow. Vadkerti si teda aspoň do konca roka ponechajú v takej podobe v akej je, a možno od nového roka sa objaví v premiére denne. Čo sa týka MM Show sa zámer STV nakoniec vôbec nezhodoval s predstavami o tomto formáte, navyše zlé ratingy a veľké náklady donútili vedenie reláciu stiahnuť, pričom s Markovičom sú pripravení rokovať o novom formáte. Diváka zaujímalo, prečo stiahli obľúbenú a sledovanú reláciu Večer Milana Markoviča a nahradili ho niečim, čo podľa neho nemalo šancu na úspech. Borovský mu vysvetlil, že sa relácia vysielala už 11 rokov, čo už znamená únavu aj pre protagonistu, aj pre divákov. Na "nový začiatok" chceli priniesť niečo nové na slovenský trh, navyše už ani Markovič sa nechcel ďalej svojej bývalej relácii venovať.


Dostalo sa aj na novú budovu STV, pričom Rybníček predstavil nové plány: väčšiu časť objektov a budov chce STV predať, vrátane výškovej budovy. Nové televízne centrum však nechce stavať na "zelenej lúke", ale pripraviť dostavbou a rekonštrukciou niektorej z existujúcich budov v areáli STV.


Diváci sa nakoniec chceli dozvedieť niečo zo septembrovej ponuky STV. "...nie, nemohli by sme vám nič prezradiť..." - odpovedal svorne manažment. Objavilo sa len zopár útržkových informácií: SuperKvíz dostane pravidelný hodinový primetimový špeciál s celebritami, objaví sa nová show o bývaní Pohotovosť, STV má k dispozícii veľké množstvo nových atraktívnych akvizičných titulov - hlavne filmové blockbustery. Spravodajstvo sa obajví v úplne novom šate spolu s lepším a atraktívnejším využitím virtuálneho štúdia. Do inej hladiny sa prenensie aj staničná grafika STV, ktoré dostane novú podobu "ktorú si určite všimneme".


V diskusii sa navyše objavila aj informácia o ankete OTO. Tú vraj STV bude od nového roka pripravovať produkčne sama, anketa dostane novú atraktívnejšiu a pompéznejšiu podobu.


Informácií bolo dosť, ak chcete vedieť ďalšie, prípadne sa vedenia niečo spýtať, stačí sa prihlásiť do ďalšieho diváckeho fóra, ktoré sa uskutoční koncom septembra.