Spolupráca verejnoprávnej ARD a súkromnej ProSieben na Eurosongu vyvrcholila finálovým večerom, na ktorom nemecká zástupkyňa Lena Meyer-Landrut (na snímke) so skladbou Satellite zvíťazila. ARD mala vďaka tomu v sobotu večer desaťnásobne lepší priemer než zvyčajne.

Eurovízia s podielom nad 60 % a viac divákmi ako SuperStar (sledovanosť v Nemecku)

Kým ARD máva bežne u reklamne dôležitých divákov od 14 do 49 rokov zvyčajne 6- až 6,5-percentný share, v sobotu po 21:00 dosiahla 61,6 %. Na finálový priamy prenos Eurovision Song Contest 2010 z Nórska sa pozeralo dokopy 14,69 milióna Nemcov v skupine 2+ a 8,38 milióna v cieľovke 14-49. Znamenalo to väčší úspech ako finále poslednej série Nemecko hľadá SuperStar (Deutschland sucht den Superstar, 4,72 mil. v cieľovke) alebo Supertalentu (4,09 mil.) na RTL.

ARD začala už o 20:15 s Countdownom Eurosongu, ktorý mal v cieľovke tiež vysoko nadpriemerných 27,4 %. Vďaka tomu ovládla kompletný prime-time a všetci konkurenti s výnimkou futbalovej ZDF skončili v podpriemeroch. RTL mala so šou o prešľapoch prominentov (Die 25 spektakulärsten Promi-Ausrutscher) iba 8,0 %, ProSieben s free-TV premiérou romantickej komédie Good Luck Chuck 7,5 % a Sat.1 s reprízovou komédiou Matilda 7,2 %. Po 22. hodine to bolo ešte horšie, ProSieben aj Sat.1 dosahovali len okolo 3 %. Po dobrom štarte teraz úplne prepadol "veľký sobotný dokument" na Vox; od 20:15 do polnoci vyrobil zvyčajne štvrtej najsledovanejšej stanici iba 2,4 %.

Eurovízia s podielom nad 60 % a viac divákmi ako SuperStar (sledovanosť v Nemecku)

Zdroj: RTL

Utorok až piatok, 23:15. Tohtoročný Eurosong spojil ARD a ProSieben, no finálové prenosy z Nórska mohla vysielať iba ARD. aj v záverečnej fáze sa ProSieben "zviezla" na Eurosongu – napríklad tým, že celý týždeň prenášala nočnú talkshow Stefana Raaba TV total špeciálne priamo z Nórska. V utorok dosiahlo TV total Oslo spezial s hosťami ako Lena či Alexander Rybak share 16,8 %. V stredu pokračovalo na 12,1 %, vo štvrtok na 14,2 a rozšírené dvojhodinové vydanie v piatok v skoršom čase o 22:10 získalo 12,1 %. Pre ProSieben to boli vo všetkých prípadoch priemerné až nadpriemerné čísla.

Piatok, 21:15. Tanečná súťaž Let's Dance (na snímke), známa aj zo slovenskej verzie televízie Markíza, sa na RTL skončila. Vyše dvojhodinový finálový večer videlo v cieľovke 14-49 len o stotisíc divákov viac ako prvý prenos z tejto série – 2,2 milióna. Na produkty Fremantlu SuperStar a Supertalent, prekračujúce vo finále štvormiliónové hranice, britský formát od BBC Entertainment nemal.

Let's Dance sa stalo najsledovanejšou reláciou piatka a dosiahlo podiel 22,3 %. Napriek tejto konkurencii sa darilo ProSieben nielen s eurosongovým špeciálom TV total o 22. hodine, ale i s hlavným večerným filmom Der WiXXer (17,2 %), vysielaným v repríze. V hlavnom čase nemal problém ani ďalší konkurent Sat.1 – posledná časť šou Die perfekte Minute mala 11,1 %. Nedarilo sa mu až po desiatej večer, no vtedy vysielal bezplatnú reprízu relácie Pochers Sommermärchen (8,2 %).

Nemecko: Top 10 – 24. až 30. máj 2010
relácia - stanica - deň, začiatok vysielania - počet divákov/share 14 – 49 (v %)

1. Eurovision Song Contest 2010 - ARD - sobota, 21:00 - 8,38 mil./61,6 %
2. Miesto činu (Tatort) - ARD - nedeľa, 20:15 - 2,99 mil./19,4 %
3. Asterix a Olympijské hry (Astérix aux jeux olympiques) - Sat.1 - pondelok, 20:15 - 2,84 mil./21,6 %
4. Eurovision Song Contest 2010: Der Countdown - ARD - sobota, 20:15 - 2,81 mil./27,4 %
5. Mentalista (The Mentalist) - Sat.1 - nedeľa, 21:15 - 2,68 mil./17,6 %
6. C.S.I.: Kriminálka Miami (CSI: Miami) - RTL - utorok, 21:14 - 2,65 mil./21,4 %
7. NCIS – Námorný vyšetrovací úrad (Navy NCIS: Naval Criminal Investigative Service) - Sat.1 - nedeľa, 20:14 - 2,58 mil./17,0 %
8. Alvin a Chipmunkovia (Alvin and the Chipmunks) - RTL - nedeľa, 20:15 - 2,49 mil./16,2 %
9. Neues vom Wixxer - ProSieben - nedeľa, 20:14 - 2,46 mil./16,2 %
10. C.S.I.: Kriminálka Miami (CSI: Miami) - RTL - utorok, 20:14 - 2,41 mil./21,0 %

 

Podiely televízií 14-49
RTL 17,4 % • ProSieben 11,8 % • Sat.1 11,0 % • ARD 10,4 % • Vox 7,4 % • RTL II 5,9 % • kabel eins 5,7 % • ZDF 5,6 %

Celotýždenné podiely. Eurosongová sobota vyniesla stanici ARD celodenný podiel 33,0 % a týždenných 10,4 % (týždenný nárast o 5,1 bodu) a post trhovej štvorky. Takmer všetky ostatné stanice vzhľadom na túto netradičnú trhovú situáciu klesali: ZDF (- 1,0), Sat.1 (- 0,9), Vox (- 0,8), kabel eins (- 0,4), RTL (- 0,3) aj RTL II (- 0,2). Vďaka silnému utorku a štvrtku si pozíciu udržala iba ProSieben.

Zdroje údajov:
• správa negarantuje prehľad všetkých pohybov na trhu uplynulý týždeň. Venuje sa iba vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
• ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z teletextu ProSieben a webstránky dwdl.de
• rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov dwdl.de. V rebríčku sú relácie vysielané medzi 20:15 až 00:00
• podiely televízií na trhu v danom týždni zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov quotenmeter.de

Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 14 – 49. Uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje AGF/GfK Fernsehforschung.