Vydavateľstvo Bauer Media SK tento rok už druhýkrát rozširuje ponuku programových rozpisov svojho týždenníka Eurotelevízia. Počnúc najbližším číslom 49/2011, ktoré vychádza v piatok 25. novembra 2011, avizuje jeho obohatenie o pätnásť nových staníc a rozšírenie ich celkového počtu z 52 na 67.
Aktuálne zmeny nadväzujú na predchádzajúce rozšírenie ponuky TV programov zo 45 na 52, ku ktorému v Eurotelevízii pristúpili od januára 2011. "V tom čase sme zásadne menili spôsob spracovania TV programu, tipov, glos, našej vlastnej fotodatabázy, čo vyústilo do nového usporiadania programových stĺpcov a grafických zmien v listingu. Keďže sa však ponuka TV staníc a operátorov stále rozširuje, už v tom čase sme rozmýšľali o ďalších možnostiach rozšírenia programu," povedala pre Mediálne.sk šéfredaktorka TV guidov Bauera Eva Vargová.
"Na zavedenie nových staníc v januári 2011 reagovali naši čitatelia veľmi pozitívne, no žiadali si pridanie ďalších TV staníc, ktoré sa v tom čase do výberu nedostali," vysvetlila.
Eurotelevízia sa preto rozšíri o programové rozpisy českej stanice Prima Love, filmových kanálov AXN Sci-Fi, AXN Crime, Cinemax 2, dokumentárnych Discovery World, Spektrum Home, FLN, National Geographic Wild, športových Sport 2, ČT 4, Eurosport 2, nemeckých ARD, Sat.1, maďarskej televízie Duna a detskej JimJam. Pri výbere konkrétnych staníc redakcia podľa Vargovej vychádzala z požiadaviek čitateľov, analýzy programovej ponuky, ako aj dostupnosti ich sledovania. "Eurotelevízia tak bude mať v ponuke 67 programových staníc, čo je najviac na slovenskom trhu," tvrdí šéfredaktorka.
Rozšírenie programových stĺpcov sa podľa Vargovej podarilo uskutočniť bez zásahov do obsahovej struktury Eurotelevízie či nutnosti pridávať nové strany. "V časti programových tipov ako aj v grafickej úprave programových stĺpcov nastali mierne zmeny, v zásade sme však ich rozsah i obsah zachovali," upresnila. Z poskytnutých ukážok novej štruktúry programových rozpisov vyplýva, že doterajšia dvojstrana televíznych tipov ku každému dňu bude obmedzená na jednu stranu.
V obsahu Eurotelevízie vydavateľstvo v súčasnosti neplánuje žiadne ďalšie zmeny, grafické vylepšenia sa podľa šéfredaktorky dejú priebežne. Cena časopisu ostáva nezmenených 0,90 eura.
Bauer tento rok posilnil svoju pozíciu lídra medzi vydavateľmi TV guidov, keď k titulom Eurotelevízia, Telemagazín a TV Max od septembra akviroval konkurenčný dvojtýždenník Tele Plus.
V rámci aktuálnych výstupov auditu ABC SR za september 2011 zaznamenala Eurotelevízia historicky najnižšiu predajnosť 83 835 výtlačkov. Na takmer rovnakých hodnotách sa drží od leta, predtým do apríla neklesala pod hranicu 90-tisíc kusov. Za predchádzajúcich dvanásť mesiacov sa z týždenníka predávalo v priemere 91 074 výtlačkov.
Zdroj: Bauer Media SK
Zdroj: Bauer Media SK