Turecké seriály majú viac ako 500 miliónov divákov vo viac ako 150 štátoch a ročne dosahujú príjmy v prepočte vyše 300 miliónov dolárov. V exporte vlastnej produkcie do zahraničia sa celosvetovo radia na druhé miesto za USA.
Politici však chcú toto postavenie ešte zveľadiť. Podariť sa to má vďaka novému mechanizmu na podporu seriálov, ktorý vláda plánuje onedlho predstaviť aj parlamentu.
Súčasný zákon, ktorý dovoľuje iba podporu filmov, bude novelizovaný tak, aby mali právo na štátne peniaze aj seriály s tureckou produkciu a koprodukciu. Vláda ráta s tým, že táto zmena môže posilniť okrem iného aj povedomie o Turecku za jeho hranicami.
Vláda však hľadí nielen na export seriálov. Podľa upraveného zákona by sa mal štát finančne podieľať aj na tvorbe zahraničných projektov, ktoré sa budú točiť v Turecku. Krajina chce tvorcom refundovať 30 percent z celkových nákladov a do krajiny tak prilákať viac umelcov. Podobné mechanizmy využívajú iné krajiny vrátane Slovenska či Česka.
Turecko exportuje vlastné seriály prakticky všade, najviac do Stredného východu, severnej Afriky, Európy, Ázie, USA a Latinskej Ameriky. Vyše stovky tureckých seriálov sa dosiaľ predalo globálne, teda do viac ako 150 teritórií.
Dôležitými platformami pri exporte seriálov sú aj najväčšie televízne veľtrhy, aktuálne v Cannes prebieha Mipcom. Turci naň poslali 45 zástupcov z 30 produkčných spoločností, pričom v delegácii sú aj zástupcovia instabulskej obchodnej komory.
Väčšinu z najpredávanejších tureckých seriálov poznajú aj slovenskí diváci. Patria k nim telenovely ako Feriha, Fatmagül, Nekonečná láska či V objatí hodvábu.