NBC vraj zvažuje návrat seriálu Zákon a poriadok
Seriál Zákon a poriadok (Law & Order) vysielala americká stanica NBC 20 rokov, no v roku 2010 ho nečakane stopla. Podľa informácií Deadline.com ale teraz zvažuje, že by svoju stálicu, ktorá je najdlhšie vysielanie dramatickým seriálom v prime-time vrátila v desaťdielnom špeciáli. NBC informácie nekomentovala, na túto tému už ale mala hovoriť s niektorými hlavnými protagonistami vrátane hercov Chrisa Notha a Sama Waterstona. Deadline pripomína, že žáner „minisérií“ starších seriálov, ktoré sa vracajú vo svojich pokračovania po určitej pauze, je v USA aktuálne obľúbený. Skúsenosti s ním má aj stanica NBC, ktorá zaradila seriál Heroes Reborn, pokračovanie Heroes. Fox zožal úspech, keď novými časťami nadviazal na seriál 24, Showtime ohlásil pokračovanie kultového Twin Peaks.
Nakrúťte si vlastný Mad Men
Televízia AMC začala originálnym spôsobom promovať druhú polovicu poslednej série seriálu Mad Men, ktorú uvedie na jar. Na microsite Mad Men The Fan Cut rozkúskovala prvú časť na 154 pársekundových klipov, ktoré používatelia majú pretvoriť podľa vlastnej predstavy. Časť bude následne pospájaná z fanúšikovských klipov. Hoci v seriáli zo 70. rokov sa vo veľkom fajčí a pije, podľa pravidiel sa tieto úkony smú v rámci súťaže pred kamerou iba simulovať, píše AdWeek. Dodávajúc, že skutočná party teda môže prebiehať za kamerami. Druhá časť poslednej siedmej série štartuje 5. apríla, pozostávať bude zo siedmich dielov.
Mad Men Fan Cut
Všetci idú na mobily. Peniaze zaostávajú
Facebook má už takmer 70 percent tržieb z mobilnej reklamy a aj v prípade klasických webov pochádza čoraz väčšia časť návštevnosti z mobilov a tabletov. Podľa spoločnosti Comscore to je 60 percent stráveného času. Problém online médií - kým Facebook dokáže monetizovať prostredie sociálnej siete, bežné weby, závislé od bannerovej reklamy s tým majú problém. Dôvody sú viaceré: Menšia plocha, na ktorej sa zobrazí aj menej reklamy, nižšia cena, chýbajúce know-how na strane mediálok, ktoré by sa mohli zaoberať týmto druhom reklamy, vymenúva AdAge. Napríklad v prípade New York Times pochádza približne polovica trafficu z mobilov, no smeruje tam iba desatina digitálnych tržieb. Médiá sa snažia konkurovať Facebooku redizajnovaním appiek, riešenie poskytuje aj natívna reklama, ktorá má podobu bežných článkov. Celý článok tu.
Google kúpil fotoslužbu pre bezpečné zdieľanie
Google kúpil fotoslužbu Odysee. Servis umožňuje súkromné zdieľanie fotografií v rámci malej skupiny používateľov. Výhodou oproti iným službám je aj offline mód - aktuálne snímky sa uložia na počítači a user sa k nim dostane aj bez internetového pripojenia. Ako píše Techcrunch.com, aplikácia Odysee zrejme zanikne - appka pre iOS a Android už nie je dostupná. Tím, ktorý stál za startupom, bude integrovaný do sociálnej siete Google+. Techrunch dodáva, že v súvislosti s Googlom sa špekuluje aj o možnosti spustiť samostatnú fotoslužbu. Na tú by mohol využiť svoju aktuálnu akvizíciu. Google svoje ďalšie plány s tímom za Odysee nekomentoval.
Obamu vyspovedá BuzzFeed
Dvojica stále populárnejších amerických webov Vox a BuzzFeed dostala šancu urobiť interview s americkým prezidentom Barackom Obamom. Kým Vox už text a videá zverejnil v pondelok, šéfredaktor BuzzFeedu Ben Smith bude s hlavou USA debatovať v utorok. Čitateľov cez Facebook vyzval, aby poslali otázky, ktoré by sa radi spýtali prezidenta, informuje New York Times, podľa ktorého ide o snahu prezidentského úradu priblížiť Obamu aj mladšej generácii, a to vďaka výstupom mimo tradičných médií. S americkým prezidentom plánuje BuzzFeed nakrútiť aj bonusové video, ktorú zverejní exkluzívne iba na Facebooku. Obama sa novým trendom nebráni, cudzie mu nie sú ani YouTube, Twitter či Vine. Účinkoval už aj na webe s humorným ladením Funny or Die a rozhovory poskytol aj pre odľahčené late night televízne šou The Daily Show či The Colbert Report.
Atmedia už bude predávať reklamu aj na webe
Spoločnosť Atmedia, ktorá na českom a slovenskom trhu zastupuje viacero tematických staníc, sa rozšíri aj na videoreklamu na internete. Spoločnosť k tomu vedie zistenie, že diváci jej staníc majú stále väčšiu tendenciu k sledovaniu viac obrazoviek súčasne. Atmedia už nadviazala spoluprácu s portálmi ivio.tv a banaxi.com. Podľa vlastných údajov oslovuje aktuálne v Česku vyše 50 percent populácie, podľa šéfky Michaely Vasilovej aktuálny krok umožní navýšiť zásah a osloviť aj cieľové skupiny, ktoré je ťažšie zasiahnuť len televíznou reklamou. Atmedia tak chce tak vyjsť v ústrety zadávateľom, ktorí v stále väčšej miere preferujú crossmediálne kampane, píše ČTK.
Netflix zamieril na Kubu
Webová videoplatforma Netflix v pondelok oznámila expanziu na kubánsky trh. Služba bude dostupná pre záujemcov za mesačný poplatok 7,99 dolára, potrebný je okrem internetového pripojenia aj prístup k medzinárodným platobným metódam. Netflix prichádza na Kubu krátko po tom, čo USA obnovili s karibským ostrovom diplomatické vzťahy po vyše 50 rokoch, uvádza Variety. Minulý týždeň Netflix oznámil, že na jeseň vstúpi na japonský trh. Do roku 2017 chce byť v zhruba 200 krajinách, aktuálne obsluhuje asi päťdesiatku.
Bienvenida Cuba! Netflix is now available pic.twitter.com/rMocX4Bk73
— Netflix US (@netflix) 9. Únor 2015
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)