Esmeralde na Joj Plus sa v apríli darí. Po tom, čo 7. apríla dosiahla rating 1,8 % a prekonala svoje dovtedajšie maximá, včera posunula nahor aj share. Prvýkrát od štartu získala dvojciferný trhový podiel – 10,5 %. Výplýva to z dát, ktorá na žiadosť Mediálne.sk poskytla televízia Joj.
V cieľovej skupine 40+, na ktorú predáva druhý kanál Jojky reklamu, mala včera Esmeralda share 11,2 %. Na území pokrytom signálom Joj Plus získala 17,3 % (12+), respektíve 19,6 % (40+).
Esmeralda výrazne vylepšuje celodenné podiely Joj Plus. Sezónny priemer kanála je 2,6 %. Esmeralda sa rozbiehala relatívne rýchlo a prekročila ho už s treťou časťou. V druhej polovici marca si už začala zvykať na shary okolo 5 %.
Keďže Esmeralda ako klasická telenovela na seba dejovo nadväzuje, jej diváci sú zväčša lojálni. Joj Plus ju dokonca úspešne ťahá aj do priamej konkurencie Televíznych novín Markízy; denne vysiela dve epizódy a tá druhá končí okolo 19:10. Shary sú zvyčajne nižšie ako pri prvej časti, ale stále vysoko nad priemerom Joj Plus. Napríklad včera mala 8,0 %.
Esmeraldin priemer od štartu vysielania 15. februára je 4,2 %. Za apríl má 6,4 %. Čiastočne jej pomáha, že Sila lásky na Jednotke ide v repríze.
Esmeralda má 137 častí. Jojke Plus sa minú v druhej polovici mája. Na stretnutí s novinármi manažment potvrdil, že kúpil novú telenovelu, zatiaľ neupresnil akú.
Pôvodne vysielala Esmeraldu televízia Markíza. Bola to jedna z prvých telenoviel v jej programe.