Tweety sa vrátia na Google
Twitter a Google uzatvorili dohodu, ktorá by mala uľahčiť vyhľadávanie krátkych odkazov odosielaných v rámci sociálnej siete, uviedla ČTK (via Bloomberg). Dohoda s Googlom umožní Twitteru, že tweety budú okamžite po zverejnení na jeho sieti viditeľné vo výsledkoch Googlu. Stať by sa tak malo už v tomto polroku. Na projekte pracovali experti oboch firiem. Podmienky dohody zverejnené neboli. Google, ktorý prevádzkuje najväčší internetový vyhľadávač na svete, musel doteraz informácie hľadať priamo na stránke Twitteru. Po novom ich bude od mikroblogovacej služby dostávať automaticky. Obe firmy už mali podobnú zmluvu v rokoch 2009 až 2011. Kontrakt ale vypršal a Twitter uzavrel dohodu o poskytovaní údajov z tweetov vyhľadávaču Bing patriacemu Microsoftu.
Román od J. K. Rowling pozná dátum premiéry na HBO
Román The Casual Vacancy od J. K. Rowling, autorky série Harry Potter, už pozná dátum televíznej premiéry v Amerike. Platená televízia HBO uvedie knihu sfilmovanú ako trojdielnu minisériu 29. apríla, píše Variety. V ten deň uvedie hneď dve časti, o deň neskôr poslednú tretiu. Projekt spoločnosti Bronte Film and Television Production vzniká v spolupráci s britskou BBC, ktorá minisériu odvysiela oveľa skôr - už 15. februára. V The Casual Vacancy, ktorý opisuje komplikované vzťahy v malom meste, účinkujú Michael Gambon, Keeley Hawes, Rory Kinnear, Monica Dolan, Julia McKenzie a Abigail Lawrie.
RTL začína s regionálnou reklamou
Nemecká televízia RTL začína zaraďovať do vysielania reklamu, ktorú uvidí len časť divákov vo vybraných regiónoch. Zaradenie neceloplošnej inzercie odobrili súdy v krajine len koncom vlaňajška. Pri testoch bude RTL ako s prvým klientom spolupracovať s výrobcom alkoholických nápojov, spoločnosťou Waldemar Behn. Firma si lokalizovanú inzerciu objednala pre región Porýnia, kde sa usporadúvajú tradičné karnevaly, ku ktorým sa spotreba alkoholu viaže. Menší zadávateľ podľa DWDL.de oceňuje, že aj prostredníctvom celoplošnej stanice môže osloviť cieľovku v konkrétnej oblasti.
Netflix mieri do Japonska
Americká stremovacia služba Netflix oznámila expanziu aj do Ázie. Na jeseň tohto roka začne svoju službu ponúkať v Japonsku. Vo videotéke ponúkne viacero japonských filmov a televíznych seriálov, ale aj vlastnú produkciu vrátane seriálu Marco Polo a ešte nevysielanej novinky Daredevil, informuje Variety. Japonsko bude pre Netflix nepochybne zaujímavým trhom, v krajine je takmer 37 miliónov domácností s pripojením na internet. Už v marci tohto roka začne Netflix pôsobiť aj v Austrálii a na Novom Zélande. Spoločnosť nedávno ohlásila zámer expandovať do celkovo 200 krajín do roku 2017, v súčasnosti je Netflix dostupný v zhruba päťdesiatke štátov.
Google kúpil výrobcu aplikácií pre deti
Internetový gigant Google má za sebou ďalšiu akvizíciu, kúpil menšiu spoločnosť Launchpad Toys, ktorá sa zameriava na vývoj mobilných aplikácií pre deti. Medzi produktmi spoločnosti sú appky ako TeleStory a Toontastic. Detským používateľom ponúkajú zábavu vďaka rozšírenej realite respektíve vytváraniu kresieb a animácií, uvádza Mashable. Start-up vznikol v roku 2010 v San Franciscu, aký zámer s ním Google má, zatiaľ nie je úplne jasné. Podľa Mashable môže byť krok súčasťou zámerov osloviť aj najmladších používateľov internetu s produktmi šitými deťom na mieru. Nedávno Google oznámil napríklad ambíciu vytvoriť „detskú“ verziu svojej videoslužby YouTube pre používateľov mladších ako 12 rokov.
Ďalší virál s Van Dammom
Jean-Claude Van Damme má po epickej roznožke pre Volvo na konte ďalší virál. Filmový web RantMovies.com angažoval herca béčkových akčných filmov do kampane, v rámci ktorej ho môžu používatelia obsadiť do vlastného filmu. Van Damme nakrútil pred zeleným pozadím viacero akčných scén - so samurajským mečom či samopalom, ktoré čitatelia webu následne pridali do krátkych filmov. Samozrejme, zväčša s humorným ladením. Pozrite si niektoré nižšie a ak chcete “fandama” obsadiť do vlastného príbehu, základné video nájdete tu.
Multicam na YouTube
YouTube začal testovať novú funkcionalitu - videá s viacerými zábermi, ktoré si počas prehrávania môžu prepínať samotní používatelia. Funkcia je dostupná zatiaľ iba pre používateľov v USA. Prvé takto nahrané video nakrútili pre YouTubeovú hviezdičku Madilyn Bailey. Ako pripomína Mashable, YouTube v januári ohlásil tiež podporu pre kamery schopné nakrúcať 360-stupňové zábery. Multicam klip si môžete pozrieť tu.
Vypnúť diskusie? Fatálna chyba
Veľa spravodajských webov sa rozhodlo vypnúť alebo obmedziť diskusné fóra pod článkami, no podľa šéfa digitálu v Guardiane Arona Pilhofera to je obrovská chyba. Interakcia s čitateľmi je podľa neho zdroj, ktorý do veľkej miery nevyužívajú. „Digitálna žurnalistika by mala byť konverzáciou s čitateľmi. To je jedna z, ak nie najdôležitejšia oblasť, ktorú tradičné newsroomy ignorujú.“ Čitatelia si podľa neho zaslúžia hlas a mali by byť ústrednou časťou žurnalistiky. Ako príklad v Guardiane uviedol projekt Witness, v rámci ktorého môžu čitatelia posielať svoje fotky a videá. A. Pilhofer vyzdvihol aj stránky ako BuzzFeed a Upworthy, ktoré veľmi cielene pracujú s čitateľským dopytom. Seriózne médiá by sa podľa neho nemali inšpirovať samotným obsahom, ale štýlom práce. Viac z postrehov šéfa digitálu Guardianu na Journalism.co.uk.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)