1. Uvedenie značky T-Com
Klient: Slovak Telekom
Agentúra: Istropolitana D’Arcy
T–Com bol spomedzi telekomunikačných operátorov najkreatívnejšou značkou. Hoci v minulom roku rebrandoval aj T–Mobile, nepodarilo sa mu priniesť nič, čo by sa vymykalo zabehanému masovému trhu.
Kampaň T-Comu bola na rozdiel od toho naozaj odvážna. Nielen nápadom s interaktivitou, ale aj rozpočtom. Keby nie rebrandingu, ťažko by sa to bolo utiahlo z rozpočtu na bežnú produktovú kampaň. A najmä – pri rebrandingu sa úspech kampane nemeria kliknutiami na propagovanú internetovú stránku, ale číslom o videniach v televízii, cez ktoré vryli novú značku do povedomia slovenských divákov. Preto ju môžeme považovať za odvážne úspešnú.
Keď len tak odhadom zrátame náklady vynaložené na oslovenie jedného diváka, ktorý klikol na internetovú stránku, je to „neštandardné“ číslo.
2. S internetom nikto neschybí
Klient: Slovak Telekom
Agentúra: Istropolitana D’Arcy
Veselé, trefné, nápadité, skvelý casting. Až z toho trčí akási osveta a propagácia internetu. V tomto prípade reklama splnila svoju úlohu, pretože predala monopolné, a nie práve najlacnejšie služby operátora ako niečo príjemné, až edukačné.
3. Výšivky
Klient: Slovensko-český ženský fond
Agentúra: CD-Ogilvy&Mather
Agentúra to trafila po slovensky - od základu. Lepšie povedané, strhli „vyšívanú kampaň“ z kuchynskej steny slovenských rodín. Kto z generácie tridsiatnikov by si od babky nepamätal vyšívanú zásterku na stene s obvykle vtipným porekadlom - Kde sa dobre varí, tam sa dobre darí, ale aj prísloviami či postrehmi, aké boli v kampani. Keď sme to doteraz mali na stene, prečo by sme to ešte nemali niekde v hlave? Kampaň núti rozmýšľať o zakorenených stereotypoch.
4. Smile (exteriérová plachta)
Klient: Coca-Cola Outdoor
Agentúra: Mayer/McCann Erickson
Keď už zase Coke mení claim a fľašu, na ďalšej stene v Bratislave musel vzniknúť outdoor s novými prvkami. A je naozaj dobré, keď nás to vôbec nenaštve, ale pri ceste do práce naozaj aj pobaví. Presne tak sa to podarilo. V novom duchu značky s uznaním okien a možno aj ľudí za nimi, ktorým sa trochu zotmelo.
5. Živá panoráma
Klient: CK Satur
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Naozaj skvelý účinok postavený na kontraste. Uprostred aktuálnych zimných záberov z lyžiarskych stredísk sa ocitne rozžiarený ostrov z ponuky cestovnej kancelárie. Oáza uprostred zimy. Celkom dobrý nápad pre tých, čo majú aj na viac, ako iba každý týždeň sa lyžovať.
6. Hello, Dolly!
Klient: Nová scéna
Agentúra: Respect APP
Naučiť Helenu po slovensky je milé. Navyše so šarmom. Tak, aby ani netušila, že si z nej reklama mierne vystrelila. Veľmi pekná hra, možno len trochu odkázaná na súvislosti so znalosťou témy predstavenia, ktoré nie každý musí poznať. Drukujem novému divadelnému marketingu!
7. Bravia vo vlaku
Klient: Sony Slovakia
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Prekryť okno vlaku mliečnou fóliou a pohľad von umožniť len cez obrazovku novej Bravie znamená ostrý a realistický obraz počas celej cesty. A v prvej triede IC-ečka sa vozia ľudia, ktorí si na pekné telky veľmi radi zvykajú.
Práce zo Zlatého klinca 2006 vybral a skomentoval čerstvý držiteľ troch zlatých klincov - freelancer Eman Erdélyi.