Ako vás zasiahol vývoj ekonomiky z pohľadu inzertných tržieb dosiaľ?


Daniela Vašinová, riaditeľka Sekcie ekonomiky SRo, a Ľuboš Černák, výkonný riaditeľ Media SRo: Mierny pokles v oblasti tržieb z reklamy sme dokázali eliminovať špeciálnymi projektami a týmito aktivitami sa nám podarilo udržať objem inzertných tržieb na úrovni minulého roka.


Eva Babitzová, generálna riaditeľka Rádia Expres: Tržby sa nám v porovnaní s rovnakým obdobím milnulého roku znížili o 15%.


Bob Koštanský, výkonný riaditeľ rádia Okey: Sme súčasťou reklamného trhu, ktorý v prvých mesiacoch tohto roku zaznamenal silnú depresiu. Na túto pre nás očakávanú skutočnosť sme sa pripravovali a cielenou obchodnou politikou sa nám do značnej miery podarilo negatívne vplyvy eliminovať.


Martin Mihálik, finančný riaditeľ Ringier Slovakia: Pociťujeme ju z poľladu poklesu tržieb v danej oblasti.


Mária Klimeková, riaditeľka obchodu Ta3: Napriek celkovému zníženiu výdavkov do reklamy som vo vzťahu k Ta3 zatiaľ spokojná. Kampane, ktoré klienti z dôvodu krízy nerealizujú musíme vypĺňať a nahrádzať inými klientami.


Museli ste prijať reštrikčné opatrenia?



Daniela Vašinová, riaditeľka Sekcie ekonomiky SRo, a Ľuboš Černák, výkonný riaditeľ Media SRo: Keďže predpokladáme výpadok v príjmoch z úhrad za služby verejnosti, prikročili sme k viazaniu rozpočtových výdavkov zatiaľ na úrovni 18 mil. Sk ročne.


Eva Babitzová. generálna riaditeľka Rádia Expres: Vzhľadom na výsledky sme zásadné reštrikčné opatrenia prijímať nemuseli, ale samozrejme veľmi koncentrovane sledujeme naše náklady.


Bob Koštanský, výkonný riaditeľ rádia Okey: Sprísnili sme rozpočtovú disciplínu nákladovej časti rozpočtu, každá investícia je prísnejšie preverovaná z hľadiska účelovosti a akútnosti.


Martin Mihálik, finančný riaditeľ Ringier Slovakia: Zavretie dvoch titulov, optimalizácia nákladových položiek a investícií.


Mária Klimeková, riaditeľka obchodu Ta3: Aj v období mimo krízy sme museli vynakladať väčšie úsilie pri napĺňaní plánu. Dnes za našu výhodu považujem priamu komunikáciu s klientami, ktorú spôsobil aj postoj agentúr voči Ta3 už v minulosti. Špeciálne opatrenia teda nerobíme. Pokračujeme v postupoch, ktoré sa nám osvedčili ako efektívne.


Aký vývoj očakávate od zvyšných mesiacov tohto roka?



Daniela Vašinová, riaditeľka Sekcie ekonomiky SRo, a Ľuboš Černák, výkonný riaditeľ Media SRo: V oblasti inzertných tržieb predpokladáme pokles v letných mesiacoch a nárast posledné 2-3 mesiace roka, celkový ročný objem by nemal byť nižší ako v roku 2008. V oblasti tržieb z úhrad za služby verejnosti poskytované STV a SRo očakávame zníženie príjmov z úhrad od zamestnávateľov (dôsledok rastu nezamestnanosti).


Eva Babitzová. generálna riaditeľka Rádia Expres: Povedať, že rovnaký ako v prvých mesiacoch, by bol asi oprimizmus.


Bob Koštanský, výkonný riaditeľ rádia Okey: Z dostupných informácií je zrejmé, recesívny stav ekonomiky ešte neskončil, teda reštrikcie na strane reklamných zadávateľov do konca tohto roka nepominú.


Martin Mihálik, finančný riaditeľ Ringier Slovakia: Výkonnosť ekonomiky sa zrejme nezmení, neočakávame zvýšenie výdavkov inzertného trhu ani zlepšenie predaja tlačených titulov.


Mária Klimeková, riaditeľka obchodu Ta3: Podľa avizovaných prognóz, vyplývajúcich z komunikácie s klientami rozhodne nie som "pesimista". Dokonca máme naplánovaný nárast príjmov z reklamy v porovnaní s minulým rokom.


Čo považujete za vaše najväčšieho úspechy za posledné obdobie?



Daniela Vašinová, riaditeľka Sekcie ekonomiky SRo, a Ľuboš Černák, výkonný riaditeľ Media SRo: Posilnenie finačnej stabilizácie SRo znižovaním stratového hospodárenia (za posledné dva roky sa podarilo znížiť ročnu stratu na 11 mil. Sk) a zostavenie a schválenie vyrovnaného rozpočtu na rok 2009.


Eva Babitzová. generálna riaditeľka Rádia Expres: Že nám v súčasnej situácii na trhu klesli príjmy o 15%.


Bob Koštanský, výkonný riaditeľ rádia Okey: Predovšetkým je to personálna stabilizácia spoločnosti, najmä obchodného oddelenia. Ďalej potom posilnenie moderátorského teamu v osobe Slava Jurka.


Martin Mihálik, finančný riaditeľ Ringier Slovakia: Vďaka optimalizácii nákladov minimalizáciu dopadov krízy na spoločnosť, zlepšenie pozície online titulov na trhu.


Mária Klimeková, riaditeľka obchodu Ta3: Dosiahnutie zisku v roku 2008 a priebežné napĺňanie plánu aj v tomto roku, teda v sťažených podmienkach.

Odpovede zbierala TREND Analysis.

 

Kliknite si pre ostatné články z ročenky TREND Top 2009 v reklame a médiách:

Ekonomická recesia pohľadom manažérov v médiách