Na webu Bloombergu už komentár nepridáte
Po redizajne svojho hlavného webu už agentúra Bloomberg neumožňuje pridávať používateľom komentáre k zverejňovaným článkom, všimol si Guardian. Web Bloomberg Business, ktorý zhromažďuje content z webov Bloomberg.com aj Businessweek.com prešiel zmenou vzhľadu v priebehu utorka. Hovorkyňa spoločnosti sa k odstráneniu diskusií pod článkami nechcela vyjadriť. Spoločnosť interakciu používateľov presunula na sociálne siete miesto vlastnej platformy, čo nie je úplne neobvyklý postup. Samotným redizajnom chcel Bloomberg sprehľadniť a zrýchliť svoj servis. Na jednom mieste poskytuje svoj kompletný obsah – digitálny, printový, televízny rozhlas aj výstupy zo živých podujatí.
Zdroj: bloomberg.com
Aj Nickelodeon chce byť dostupný bez káblovky
Trendy, ktoré v televíznom priemysle nastolia tento rok velikáni ako HBO či CBS, nasleduje aj detská televízia Nickelodeon. Tá sa rozhodla, že svoje vysielanie takisto poskytne koncovým zákazníkom napriamo, teda bez nutnosti predplácať si balíček káblového či satelitného operátora, pričom službu predstaví bližšie vo februári. „Myslíme, že pre divákov to bude veľmi zaujímavá ponuka,“ povedal podľa The Hollywood Reporter Philippe Dauman, šéf Viacomu, do ktorého portfólia stanica patrí. Nickelodeon má smelé plány aj v súvislosti s úspechom svojej mobilnej appky, ktorú uviedol vlani a podľa P. Daumana sa v počte stiahnutí v iTunes dostala na čelo rebríčka. Aplikácia umožňuje sledovanie obsahu z vysielania stanice, no používateľ potrebuje prístupové údaje od svojho operátora.
Let‘s Dance RTL funguje, formát preto natiahne
Nemecká televízia RTL sa tento rok bude snažiť viac vyťažiť z fungujúceho formátu Let‘s Dance s tancujúcimi celebritami, ktoré dobre poznajú aj slovenskí diváci. Tento rok do súťaže angažovala až 14 osobností namiesto vlaňajších desiatich. Počet živých prenosov sa tak z 9 zvýši na 12 a minimálne na začiatku sa aj výrazne predĺži trvanie jednotlivých epizód, píše DWDL.de. Kroky komerčnej stanice nie sú náhodné, Let‘s Dance vlani fungoval televízie výborne, súťaž v priemere uhrala v komerčnej cieľovke trhové podiely okolo 19 percent. Ako jeden z mála programov vo vysielaní relácia dokonca dokázala zlepšiť svoju medziročnú výkonnosť. V poradí ôsmu sériu formátu uvedie RTL 13. marca.
Nemecký Springer investuje do Business Insidera
Nemecké vydavateľstvo Axel Springer vstúpilo do internetového spravodajského denníka Business Insider. Koncern bude hlavný člen investičnej skupiny, ktorá vloží do ekonomického servera 25 miliónov USD, informuje Meedia.de. Či vznikne aj nemecká verzia denníka, nie je jasné, z vyjadrení Springera vyplýva skôr zámer rozširovať svoju pôsobnosť na americkom trhu. Konečná výška podielu nemeckej firmy nebola zverejnená. Business Insider je nenáročný ekonomický spravodajský web, ktorý sa zameriava na články s virálnym potenciálom. Veľa textov je prebratých z iných médií, obsahuje veľa galérií, videí a jednoduchých komentárov. Firma založená v roku 2007 má vyše 200 zamestnancov, mesačne nazbiera podľa Meedia.de 70 miliónov unikátov.
Poliakov viac zaujíma YouTube ako online vysielanie televízií
Zaujímavý prieskum používateľského správania uskutočnili v susednom Poľsku, kde zisťovali, aké médiá zaujímajú ľudí na webe. Podľa WirtualneMedia.pl (via BroadbandTVnews.com) vyšlo zo štúdie IRCenter, že až 92 percent internetových používateľov navštevuje videoserver YouTube a 85 percent sociálnu sieť Facebook. Internetové vysielanie najsledovanejších televízií Polsat a TVN oproti tomu vyhľadáva podľa prieskumu 66 percent používateľov. Z nich 76 percent zaujíma stream káblových staníc, 72 percent verejnoprávnej televízie. Voľne dostupný obsah sleduje 92 percent Poliakov aktívnych online, 15 percent si platí za video-on-demand platformy. Asi dve tretiny používateľov počúvajú cez internet vysielanie rádií.
Nešťastný nadpis „pochoval“ Hackmana
Aj angličtina vie byť pomerne vrtkavá, o tom sa presvedčila redakcia webu Grantland.com, ktorá v titulku profilu herca Gena Hackmana použila slovíčko „gone“, čím viacerých čitateľov zmiatla. Niektorí sa nazdávali, že herec zomrel, a preto na sociálnej sieti Twitter zverejňovali smútočné príspevky. Ako si všimol The Hollywood Reporter, nevyhol sa tomu ani herec Dylan McDermott s komentárom „Odpočívaj v pokoji“. Napokon svoj tweet vymazal. Grantland v titulku slovo „Gone“ zmenil na „Retired“, ktoré presnejšie vystihuje, že herec síce odišiel, ale na večnosť, ale na „filmársky“ dôchodok. Web zdôraznil, že 85-ročná legenda je stále dostatočne živá (pre labužníkov originál: „very much alive“). Médiá osobnosti nepochovávajú predčasne zriedkavo – len v posledných mesiacoch podobný osud postihol Macaulaya Culkin či Axla Rosa. Web People.com zas omylom zverejnil nekrológ Kirka Douglas, pripomína THR.
Zdroj: SITA/AP
Aj v Maďarsku vzniká pokus o nezávislý novinársky projekt
Bývalí redaktori maďarského spravodajského webu Origo.hu, ktorí z neho odišlo po vládnom nátlaku na majiteľa Deutsche Telekom (resp. jeho maďarskú dcéru Magyar Telekom), spustia vo februári vlastnú stránku zameranú na investigatívnu novinárčinu Direkt35. Za projektom stoja novinári Gergő Sáling, András Pethő a Balázs Weyer, píše stránka WAN-IFRA.org. Stránka bude publikovať málo, zato obsažnejších článkov - v pláne je zhruba 20 textov ročne. Stránka vyzbierala za päť dní prostredníctvom crowdfundingu 12-tisíc eur, no nespolieha sa na tento zdroj príjmov - peniaze chce hľadať skôr cez grantové programy, analytické služby či od súkromných donorov. Podľa tvorcov v Maďarsku neexistuje silná kultúra investigatívnej žurnalistiky, aká je známa v západných médiách, o čo sa chce Direkt36 pokúsiť. Veľká časť redakcie Origo.hu dala vlani výpoveď po tom, čo na redakciu bol vyvinutý nátlak zastaviť články o vysokých výdavkoch vlády Orbána Viktora. Tá má páky na veľké firmy, akými je aj Telekom, prostredníctvom rôznych špeciálnych daní. Vlani upútal pozornosť návrh na „zdanenie“ internetu, ktorý po masívnom nátlaku nakoniec neprešiel.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)