Medziročný rast cien Markízy je znova dvojciferný, základné bázické CPP zvyšuje televízia o 13 percent – na 1 350 eur. Zodpovedá to cenníkovej cene za jeden GRP (gross rating point), teda oslovenie jedného percenta divákov v nákupnej cieľovej skupine.
Suma 1 350 eur predstavuje gross hodnotu, základné priemerné CPP na rok 2019 sa začína na úrovni 700 eur. Ako vždy, klesá podľa objemu investície na strane klienta.
Upravujú sezónne indexy aj cenu top brejkov
Podľa obchodného riaditeľa Markízy Juraja Máťuša odzrkadľuje obchodná politika televízie na rok 2019 potrebu vybalansovania dopytu a ponuky. „Očakávame silný tlak na inventory počas celého roka, keďže Markíza sa dostáva na svoje čísla spred dvoch rokov,“ hovorí.
Pred takmer dvomi rokmi komerčný líder opustil bezplatnú distribúciu, keď skončil so šírením v DVB-T cez anténu. Markíza sa hlavne vlani musela vyrovnať s poklesom sledovanosti a nedodávaním časti objednaných kampaní. Posilnený program aj dovŕšenie kalibrácie peoplemtrového panela televíziu ale postupne vracali na pôvodné čísla.
Priestor na zdražovanie inzercie Markíza má – aj počas tohto roka je po väčšinu času reklama v komerčných televíziách vypredaná. Súvisí to aj s tým, že ceny za reklamu sa na slovenskom trhu stále nedostali na úroveň predkrízového obdobia v roku 2008. Komerčné stanice ich však v posledných rokoch zvyšujú dvojciferným tempom. Investície do televízie si tak môžu premyslieť najmä menší klienti.
Zdraženie reklamy sa v prípade Markízy udeje aj
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?