Šou Donalda Trumpa The Apprentice (Učeň) sa vrátila do prime-timu. A to napriek skutočnosti, že o jej zrušení kolovali dohady už na konci sezóny 2006/2007. Vtedy však mala ratingy v priemere 2,5 %. Sezónu neskôr vyskočila na uspokojivých 3,6 %, preto dostala zelenú aj na sezónu 2008/2009.
Seriál Privileged mal osloviť mladých. Počas sezóny sa mu však nedarilo tak, ako dúfala domáca televízia The CW.
Trumpove The Apprentice odšartovalo ôsmu sériu v nedeľu o 21:00 na NBC. Dvojhodiná premiéra mala špeciálneho, tiež dvojhodinového konkurenta: Bratov a sestry (Brothers & Sisters). Seriál, ktorý zvyčajne štartuje o 22. hodine, tentoraz ABC ponúkla v dvoch epizódach za sebou o hodinu skôr.
V slote od deviatej do desiatej zvykne mať ABC so Zúfalými manželkami (Desperate Housewives) 5,7 %. Bratia a sestry uhrali 4,1 %. To je síce pre ABC menej, zato pre Bratov a sestry nadpriemerne veľa. Úlohu poraziť The Apprentice splnili. NBC mala s Trumpovou šou o dve desatiny menej. Ale aj ona môže byť spokojná: The Apprentice začína vysoko nad staničným priemerom.
Piatok, 21:00. Nový seriál Foxu Dollhouse pokračuje treťou a zatiaľ najmenej výkonnou časťou. Kým pri štarte porazil najväčšieho konkurenta Flashpoint na CBS a minule mali obaja rovnaké ratingy, teraz Dollhouse na Flashpoint jednoducho nemal. Dosiahol len 1,6-percentný rating; CBS mala 1,9 %. Fox opäť skončil za Pestúnkou (Supernanny, 1,8 %) na ABC. Ba čo viac, pomaly klesá na úroveň seriálu NBC Friday Night Lights (1,5 %). Ten nezrušia iba preto, že má štedrého sponzora. Inak by bol preč už pred rokom.
Dollhouse predáva Fox aj na medzinárodných trhoch. Viac informácií.
Utorok, 21:00. Seriál Privileged (známy aj ako Surviving the Filthy Rich) bol jednou z nových nádejí stanice The CW pre túto sezónu. Po poslednej časti, odvysielanej v utorok, možno definitívne povedať, že nesplnil očakávania. Privileged mal slabý rating 0,8 % napriek tomu, že mu nekonkuroval žiaden iný seriál: všetky ostatné stanice vysielali prejav prezidenta Obamu. V cieľovke ženy 18 - 34 sa mu darilo o čosi lepšie (1,6 %) – dosiahol najlepší výsledok od novembra 2008. V skupine 18 - 49 má však Privileged za celú sezónu priemer len 0,7 %, čo je málo aj na CW. Momentálne sa rozhoduje o jeho obnovení alebo zrušení.
USA: Top 10 v 23. týždni (23. februára až 1. marca 2009)
relácia - stanica - vysielací čas - rating/share 18-49 (v %)
1. American Idol - Fox - streda, 20:00 až 22:00 - 9,1/23
2. American Idol - Fox - štvrtok, 20:00 až 21:00 - 7,1/19
3. Dr. House (House M.D.) - Fox - pondelok, 20:00 až 21:00 - 5,5/14
4. Nezvestní (Lost) - ABC - streda, 21:00 až 22:06 - 4,4/11
5. C.S.I.: Kriminálka Las Vegas (CSI: Crime Scene Investigation) - CBS - štvrtok, 21:00 až 22:01 - 4,3/11
5. Hell's Kitchen - Fox - štvrtok, 21:00 až 22:00 - 4,3/11
7. Bratia a sestry (Brothers & Sisters) - ABC - nedeľa, 21:00 až 23:00 - 4,1/10
8. Učeň (The Apprentice) - NBC - nedeľa, 21:00 až 23:00 - 3,9/9
8. NCIS - Námorný vyšetrovací úrad (Navy NCIS: Naval Criminal Investigative Service) - CBS - utorok, 20:00 až 21:00 - 3,9/11
8. Survivor: Tocantins - ABC - štvrtok, 20:00 až 21:00 - 3,9/11
Celotýždenné podiely. Fox (rating 4,1 %, share 11 %) si udržiava dominantné postavenie v skupine 18 - 49 aj vďaka súťaži American Idol. O druhé miesto nerozhodne súperili ABC a CBS (obe 2,5/7). Štvrtá s minimálnymi posunmi oproti minulému týždňu skončila NBC (2,2/6). Posledná The CW (0,5/1) stagnuje.
Zdroje údajov:
- ■ správa sa venuje vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
- ■ rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií, podiely televízií na trhu v danom týždni a celozesónne ratingy získava Mediálne.sk zo servisu Nielsen Media Research
- ■ ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z Nielsen Media Research, tlačových správ amerických sietí a webstránky TVbythenumbers.com
Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami rating pre cieľovú skupinu 18 - 49. Vzhľadom na skutočnosť, že výsledky sú zostavené z rôznych zdrojov, uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje spoločnosť Nielsen Media Research.