Stanica AMC je v USA známa ako domov seriálových hitov vrátane Breaking Bad či The Walking Dead. So seriálom Mad Men vyhral vysielateľ štyrikrát za sebou cenu Emmy (2008 – 2011), Breaking Bad triumfoval v kategórii najlepší dramatický seriál tento rok aj vlani.
Ako už spoločnosť avizovala, európska verzia ponúkne pri štarte dva seriály v európskej premiére – Halt and Catch Fire, ktorý uvedie pod lokalizovaným názvom PC Rebelovia, a The Divide, predstavený ako Zlom. Seriály pôjdu na AMC s českým dabingom, ale aj s možnosťou sledovania v originálnej zvukovej stope.
„Počítačová“ dráma Halt and Catch Fire sa zameriava na osudy troch spolupracovníkov s odvážnou myšlienkou – vytvoriť počítať, ktorý zmení svet tak, ako ho ľudia poznajú. Dej je zasadený na začiatok 80. rokov, keď bola počítačová éra na vzostupe. AMC počíta po desiatich epizódach z tohto roka s druhou sériou.
The Divide je osemdielny seriál z právnického prostredia, v ktorom sa atraktívna právnička a štátny zástupca nezhodnú na previnení človeka odsúdeného na smrť za vraždu. Seriál zobrazuje ich názorovú konfrontáciu aj osobný život. AMC Studios seriál dodala pre stanicu We TV, tá si po tohtoročnej premiére druhú sériu neobjednala.
PC Rebelov uvedie AMC v stredu o 22:00, Zlom sa začne o deň neskôr. Seriály sa budú vysielať s týždňovou periodicitou. So stredajším a štvrtkovým slotom ráta AMC aj v budúcnosti v prípade uvedenia nových seriálov.
„Od roku 2015 plánujeme odvysielať seriály pár dní po ich premiére v Spojených štátoch, aby sme zaručili, že najnovšie programy z produkcie AMC budú veľmi rýchlo dostupné všetkým našim divákom,“ uviedol Málnay B. Levente, výkonný riaditeľ AMC Networks International Central Europe.
Kým pracovný týždeň bude patriť seriálovej produkcii, cez víkend sa AMC zameria na filmy. Pri štarte avizuje napríklad snímky Rodinná vojna (War at Home), Poveste ich vyššie (Hang 'em High) či western Muž proti mužovi (Death Rides a Horse).
AMC bude dostupná u rovnakých operátorov, ktorí šírili pôvodný kanál MGM, teda aj v Skylinku, UPC, Orangei či Slovak Telekome. Distribuční partneri môžu podľa vysielateľa ponúkať služby video-on-demand a TV Everywhere (šírenie TV programov cez internet, aj mimo siete providera).
AMC bude používať slogan Something More, odkazujúc tak na ambíciu priniesť nový spôsob rozprávania dramatických seriálov.
„AMC je považovaná za jedného z kľúčových hráčov v druhej zlatej ére televízie. V priebehu posledných rokov už nie sú filmy hlavnou témou rozhovorov, ale nahradili ich televízne seriály. AMC bola hlavnou hnacou silou tohto trendu,“ načrtol Málnay B. Levente.
Rebranding MGM realizuje AMC Networks v súvislosti so svojou tohtoročnou akvizíciou, keď od Liberty Global kúpila jej dcérsku firmu Chellomedia. Tú v júli premenovala na AMC Networks International, zloženú z piatich podnikateľských jednotiek členených geograficky (vrátane strednej Európy) a spoločnosti DMC zabezpečujúcej rozvoj technológií a distribúciu.
V rámci Chellomedie získal AMC Networks aj spoločnosť Chello Central Europe. Tej patria desiatky televíznych staníc, ktoré prijímajú aj diváci na Slovensku. Ide o kanály ako TV Paprika, Spektrum, Sport 1, Sport 2 HD a ďalšie, ale aj spomínanú stanicu MGM, ktorej značka tak bude patriť minulosti.