Markíza svoju verziu licencovanej šou z Nemecka odštartuje v utorok 17. mája o 21:45. Ďalší diel avizuje televízia v rovnakom slote vo štvrtok. Novinka tak bude nadväzovať na kuchársku šou MasterChef. V programe má vyhradených 65 minút.
Pôvodne sa rátalo s tým, že by Markíza s kvízšou mohla vyrukovať do podvečerného slotu, kde v komerčnej cieľovke zaostáva za Joj so seriálom Búrlivé víno. Aj v Nemecku je originál denným formátom, stanica Das Erste ho momentálne vysiela od pondelka do piatka o 18:00. Relácia dostala na domácom trhu rozšírenú verziu pre prime-time s viacerými účinkujúcimi až neskôr – po dobrom prijatí u publika.
Markíza pracuje s pôvodnou podobou relácie – s dvomi súťažiacimi tímami, ktoré tvoria dvojice. V nich je jeden člen „kapitán“, teda stály účinkujúci. Televízia už potvrdila, že do tejto úlohy angažovala Juraja Kemku a Roba Jakaba. Moderátorom bude Rastislav Sokol.
Okrem premiér v prime-time zaradí televízia Dobre vedieť! do programu aj v nedeľu. Reprízu bude vysielať o 12:15, pričom odvysiela oba diely z týždňa.
Aktualizované 2. mája o 13:36: Markíza začala s teasingom novinky. Do vysielania nasadila niekoľko variantov spotov.
Dobre vedieť!, ktorý distribuuje FremantleMedia, pre Markízu nakrúca good tv, rovnaká produkčná spoločnosť, ktorá pre RTVS vyrába formát Milujem Slovensko. Ten má s novinkou Markízy niekoľko spoločných prvkov. Panelová súťaž takisto pozostáva z otázok, ktoré majú najmä zabaviť, nie sú nevyhnutne vedomostné, skôr tipovacie.
Priebeh hry dopĺňajú dokrútky či živé demonštrácie odpovedí v štúdiu. Do hry sú zapojení aj diváci v sále, ktorí môžu získať finančnú odmenu, ak sú v hľadisku na strane víťazného páru. Do finále idú tímy s nahranou sumu a dostanú jedinú náhodnú otázku. Ako počas zvyšku hry, znova tipujú jednu z troch možností, na odpoveď majú 20 sekúnd. Predtým vsádzajú ľubovoľnú sumu z peňazí, ktoré nahrali. Navzájom pritom nevidia, koľko stavili oponenti, preto je až do konca zachované napätie.
Zdroj: TV Markíza
Dobre vedieť! nebude jedinou májovou novinkou v prime-time Markízy. V piatok večer bude televízia vysielať nové diely Svokry, začne od 20. mája. Do štruktúry sa vráti aj Bez servítky. Premiérové diely avizuje Markíza od pondelka 14. mája v neskoršom večernom slote po 22. hodine – v pondelok po Kredenci, v utorok a štvrtok po Dobre vedieť!, v stredu po Chart Show a v piatok po Svokre.
Súťažiacimi v kulinárskom formáte budú súťažiaci z Farmy, ktorej aktuálnu sériu Markíza ukončí v piatok 13. mája. Bez servítky sa „farmárskym“ obsadením ratingovo darilo aj začiatkom roka, keď Markíza uviedla reláciu v podvečernom slote pred hlavným spravodajstvom. Bez farmárov ale relácia v ďalších týždňoch strácala silu, a tak ju televízia napokon stiahla.