Divákom Jednotky je jedno, či pozerajú premiérový Ranný alebo reprízový Dámsky magazín

Divákom Jednotky je ráno jedno, či pozerajú premiérový Ranný magazín, alebo reprízový Dámsky magazín STV. Oba formáty totiž dosahujú rovnakú sledovanosť zväčša pod úrovňou 20-tisíc divákov a hranicou 10-percentého trhového podielu.

Časovo sa relácie úplne neprekrývajú, Ranný magazín sa vysielal od 6:00 do 8:00 a Dámsky magazín STV trvá od 7:20 do 8:35. Obe však obhospodarujú "prime-time" ranných programov.

Divákom Jednotky je jedno, či pozerajú premiérový Ranný alebo reprízový Dámsky magazín


Magazín ako magazín, povedali si zrejme ranní diváci Jednotky.

Ranný magazín sa mal pôvodne vysielať celé leto, verejnoprávna televízia tak chcela zachovať divácku kontinuitu a zabrániť ďalšiemu poklesu výkonnosti formátu. Aj z dôvodu úsporných opatrení sa však napokon rozhodlo o mesačnom prerušení výroby relácie. Pokračovať by mala opäť od 10. augusta 2009. Viac informácií.

Konkurenčné Teleráno komerčnej Markízy sleduje pravidelne vyše polovica divákov sediaca ráno pri obrazovkách, Jojka dosahuje uspokojivé priemery s reprízami seriálov a pôvodnej tvorby. Podľa informácií Mediálne.sk má však tiež na jeseň plány s ranným vysielaním.

Ranný magazín sa na obrazovky sa dostal od 7. januára 2004 po "Novom začiatku STV" za éry riaditeľa Richarda Rybníčka. Z tých čias si pamätá aj trhové podiely okolo 20 percent, v súčasnosti už zväčša nestúpa nad desiatku.

Sledovanosti relácie nepomohli ani zmeny, ktoré televízia uskutočnila v januári, pri príležitosti piatych narodenín relácie. Stopáž vtedy rozšírila na dve hodiny a každú polhodinu zaviedla spravodajský blok. Pribudli tiež informácie zo šoubiznisu a od mája aj premiérové rozprávky zo série Pat a Mat. Viac informácií.

 

Zdroje dát:

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov. Zdroje sú web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, teletext TV Markíza a najmä tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže. Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú teda negarantované.

Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.