Reklamu na „najtenší telefón na svete“ zakázali

Spoločnosti Kazam vo Veľkej Británii neprešiel TV spot, v ktorom sa snažila promovať svoj nový smartfón. Komunikovaným benefitom síce je praktickosť zariadenia súvisiaca s jeho minimálnou hrúbka a relatívne nízka cena, obsah videa sa však zameral na zábery modelky v spodnej bielizni. V minútovom spote sa účinkujúca postupne obliekla do riflí a blúzky, v ktorej vrecku napokon nečakane objaví telefón. Po vrecku predtým prešla žehličkou a mobil si nevšimla. Britský regulátor ASA spot zakázal, keďže je podľa jeho názoru sugestívny, obsahuje sexuálne scény, robí zo ženy objekt a môže tak časť divákov urážať, píše Guardian.

Káčerovo sa vráti s novými časťami

Obľúbený kreslený seriál Ducktales (Káčerovo) sa vráti s novými časťami. Televízia Disney XD si objednala novú sériu animáku, ktorý má na konte aj cenu Emmy. Pôvodne sa vysielal v rokoch 1987 – 1990 ako súčasť rozprávkového bloku The Disney Afternoon, spomína Deadline. Novú sériu Káčerova má televízia uviesť v roku 2017, producentom je Disney Television Animation. Ani v novej sérii nemajú chýbať hlavné postavičky – Strýko Držgroš, Káčer Donald, Hui, Dui a Lui, ako aj ďalšie vedľajšie postavy.

Ako spraviť úspešnú videoreklamu na Facebooku

Obrázky na Facebooku už dávno nepatria k typu postov s najvirálnejším efektom. Sociálna sieť začala pri komerčných stránkach preferovať skôr videoformáty. Klip na Facebooku však nemôže byť spracovaný ako bežný TV spot. Server Digiday spísal niekoľko tipov pre fungujúcu videoreklamu:

1- Keďže spot sa objaví v News Feede, je len málo času na to, aby používatelia neprescrollovali ďalej - titulka musí upútať do troch sekúnd.

2. Videá síce môžu obsahovať zvuk, no používateľ ho musí aktíve zapnúť. Na mobile či v práci to navyše často nemusí byť príjemné. Reklama by preto mala fungovať aj bez audio zložky.

3. V televízii reklama prerušuje. Na Facebooku by mala byť skôr súčasťou prostredia sociálnej siete. Mala by sa preto snažiť o autenticitu, zaujať spotrebiteľa, motivovať ho, aby reklamu likeol, namiesto agresívneho predávania produktu.

4. Reklamy na Facebooku sa dajú pohodlne cieliť - inzerenti by mali pre rôzne publiká vytvoriť rôzne verzie reklám a testovať, čo na koho funguje.

Vtipné momenty z Game of Thrones

Fantasy seriál Game of Thrones nie je zrovna ľahká TV záležitosť a hoci z času na čas obsahuje aj zábavné momenty, zväčša prevláda ťaživá atmosféra bojov a všade prítomnej smrti. Počas nakrúcania to až také depresívne zrejme nie je, o čom svedčí aj nový blooper reel zo štvrtej série.

Klávesové skratky pre sociálne siete

Zaujímavý prehľad užitočných klávesových skratiek pre sociálne siete priniesol Adweek, ktorý na jednom mieste sumarizuje, ako si používatelia Facebooku či Twitteru môžu zjednodušiť život používaním kombinácii tlačidiel na klávesnici. Nový tweet na Twitteri sa dá začať písať hneď po stlačení „N“, na Facebooku zas otvorenú fotku nemusíte „lajkovať“ iba klikom na „páči sa mi to“, ale aj stlačením „L“. Užitočných skratiek je oveľa viac – na Facebooku ALT + 4 otvorí sekciu správ, ALT + 1 domovský news feed, ALT + 2 vlastný profil, ALT + M otvorí okno pre novú správu. Ovládať klávesnicou sa dá jednoducho aj YouTube či Google+. Niektoré príkazy sa môžu líšiť v závislosti od používaného prehliadača. Celá infografika klávesových skratiek.

RCS&RDS oficiálne prevzalo rádiá od CME

Najväčší rumunský operátor RCS&RDS, ktorý v minulosti vlastnil aj Digi Slovakia, definitívne prevzal rozhlasové stanice, ktoré dosiaľ prevádzkovala v krajine spoločnosť CME, v ktorej portfóliu je aj televízia Markíza. Prevzatie staníc schválil miestny regulátor CNA, o transakcii informovali obe strany ešte koncom vlaňajška. RCS&RDS získala rádiá Pro FM, Info Pro, Pro Classic, Music FM a Dance FM. Pro FM sa má profilovať ako stanica zameraná na hudbu, Info Pro sa zmení na informačnú stanicu Digi FM, uvádza BroadbandTVnews.com (via HotNews.ro). CME v Rumunsku patrí najväčšia komerčná televízia Pro TV a ďalšie tematické stanice.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)