Discovery Communications, ktorá patrí k najväčším poskytovateľom plateného televízneho obsahu a v Európe prevádzkuje stanice ako Discovery Channel, TLC, Animal Planet či Investigation Discovery, uzavrela strategické partnerstvo s TF1 Group, doterajším väčšinovým vlastníkom skupiny Europsport, ešte koncom roku 2012, keď u vysielateľa nadobudla 20-percentný podiel.
Aktuálne navýšenie podielu znamená, že Discovery Communications do portfólia získava ďalších šesť platených kanálov zo športovej TV skupiny, ktorá takisto pôsobí aj na slovenskom trhu.
Po začlenení staníc Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific a Eurosportnews prevádzkuje Discovery Communications vyše 210 staníc, ktorých potenciálny kumulatívny dosah je podľa údajov spoločnosti zhruba 2,7 miliardy divákov.
Konečná cena za Eurosport International bol stanovená na základe priemernej hodnoty Eurosport Group vo výške 902 miliónov eur. Od hodnoty skupiny bola odrátaná hodnota Eurosport France na úrovni približne 85 miliónov eur. TF1 si svoj 80-percentný podiel v Eurosport France ponechá najmenej do januára budúceho roka. Tiež si zachová možnosť uplatniť predajnú opciu na zvyšných 49 percent v Eurosport International, čo by potenciálne zvýšilo vlastnícky podiel Discovery Communications na 100 percent.

Eurosport International prevádzkuje v Európe najsilnejšiu skupinu športových staníc. Celkovo vysiela v 54 krajinách v 20 jazykových verziách vrátane českej. Svoj prvý kanál Eurosport spustila skupina ešte v roku 1989.
„Zo strategického hľadiska je Eurosport skvelou voľbou, pretože zvyšuje náš trhový podiel, posilňuje vzťah s inzerentmi a partnermi a divákom z celého sveta prináša obsah, ktorý ocenia,“ uviedol generálny riaditeľ Discovery Communications David Zaslav.
Discovery ďalej potvrdilo, že mieni prijímať dlhodobé strategické rozhodnutia a pomocou investícií posilniť vysielanie športových relácií Eurosportu s cieľom maximalizovať ich dosah, a teda zvýšiť aj počet divákov. Spolupracovať pri tejto snahe bude s vedením a zamestnancami Eurosportu, pričom vznikne dlhodobý obchodný plán, ktorý optimálne začlení kanály Eurosport do globálnych sietí Discovery.
Podľa interpretácie New York Times počíta Discovery s tým, že s vlastným zázemím môže v Európe ešte viac posilniť postavenie staníc Eurosport a napodobniť tak dosah a ziskovosť americkej stanice ESPN, ktorá má v USA dominantnú pozíciu. V Európe je oproti tomu trh so športovým vysielaním viac fragmentovaný – Eurosportu konkuruje napríklad britský Sky Sports, ale aj mnohí lokálni vysielatelia v jednotlivých krajinách.
„Eurosport má vynikajúcu východiskovú pozíciu pre ďalšiu fázu rastu a nenapadá mi lepší partner než Discovery, s ktorým by sme túto víziu uskutočnili,“ poznamenal šéf TF1 Nonce Paolini.