Po presune česko-slovenskej pobočky Discovery Channel pod varšavskú centrálu sa manažment stanice začína venovať rozšíreniu aktivít na našom trhu. „Momentálne obsadzujeme post vedúceho predaja pre Slovensko a Česko,“ povedala pre Mediálne.sk generálna riaditeľka Discovery Networks Central Europe Katarzyna Kieli. Úlohou nového člena tímu bude okrem iného sledovať trh a hľadať možnosti rastu. „Verím, že sme stále len na začiatku rozvoja v Česku a na Slovensku,“ dodáva Kieli.
Káblový Discovery Channel sa musí vyrovnať s tým, že rivala Spektrum kúpil nový majiteľ Chellomedia, ktorý je prepojený na káblového operátora UPC Broadband. Kieli to nevníma negatívne. Podľa nej konkurencia neprichádza len od jedného typu non-fiction kanálov, ale je širšia a ovplyvňuje ju celý televízny trh: „V tomto ohľade je Spektrum iba jedna z mnohých televízií. Navyše Chellomedia vlastní široké portfólio staníc a Spektrum je len ďalšou navyše.“ Napriek tomu UPC pred pár dňami vyškrtlo Animal Planet, sesterský kanál Discovery, zo svojej digitálnej ponuky. Nahradilo ho National Geographic Wild, ktorý nie je lokalizovaný do slovenčiny alebo češtiny. Ako dôvod sa v tlačovej správe uvádza ukončenia zmluvy o retransmisii Animal Planet.
Discovery Channel hľadá spôsoby, ako si upevniť pozíciu. „Práve sme dokončili spotrebiteľský prieskum medzi mladými mužmi, ktorí tvoria naše divácke jadro,“ hovorí Kieli. Nasledovať bude kompletný redizajn podobný tomu, aký prednedávnom podstúpil Animal Planet. Presný termín zmeny loga a ostatných prvok zatiaľ nezverejnili – dva roky starý vizuál vraj stále funguje.
Otáznym ostáva rozšírenie a lokalizácia kanála vo vysokom rozlíšení Discovery HD. Varšavský manažment síce zdôrazňuje, že proces prechodu na HD je z dlhodobého hľadiska nevyhnutný, ale expanziu na česko-slovenský trh nevie konkretizovať. Discovery HD (1080i) má na celom svete 19 miliónov predplatiteľov, je to najrozšírenejšia stanica tohto typu a dostala sa už aj do Maďarska a Poľska. U nás ju ponúkajú niektorí kábloví operátori, avšak iba v anglickom znení bez dabingu. „Ak bude záujem a požiadavka od divákov a obchodných partnerov, sme pripravení priniesť túto televíziu na každý trh a rozšíriť jej distribúciu.“
Poznámka: Autor je redaktorom časopisu Eurotelevízia.