Digitálne videorekordéry skutočne sú zabijakom TV reklamy. Z tých divákov, ktorí sledujú nahraté TV programy, 86 percent preskakuje reklamné spoty. Vyplynulo to z britského online výskumu spoločnosti YouGov pre Deloitte a konferenciu MediaGuardian Edinburgh international television festival.

Prieskum z júla tohto roku odkazuje aj na pretrvávajúce pozitívne vlastnosti televíznych odkazov. Podľa 52 percent z vyše 4-tisíc opýtaných je TV reklama zapamätateľnejšia ako ostatné reklamné médiá. Na druhom mieste sa umiestnili denníky (10 %) a na konci skončili digitálne reklamné formáty. Dve percentá opýtaných považuje za najlepšie zapamätateľné online videoreklamy a iba jedno percento tak označilo online bannery či reklamu na iPhone a iPade.

Digitálne rekordéry sú v Británii reklamný zabijak. V USA oveľa menej

Zdroj: flickr



Podľa Jamesa Batesa z Deloittu to potvrdzuje, že aj keď sa roky otvára debata o užitočnosti tradičnej TV reklamy, pre opýtaných z prieskumu to je stále najviac uprednostňovaný formát. Podľa prieskumu sú mu najviac naklonení mladí dospelí do 34 rokov, negatívnejší vzťah k TV spotom majú ľudia nad 55 rokov.

„Televízii sa darí najlepšie v tom, s čím sa trápi online – zobrazenie a budovanie značky. Online reklama je najlepšia vo vyhľadávaní, v čom predtým vynikali noviny, a to najmä pri riadkovej inzercii,“ vysvetľuje Bates pre MediaGuardian. Ako tiež dodal, problém TV reklamy stále zostáva, že hoci z pohľadu predaja reklamy každodenne produkuje miliardy zásahov, nemerateľné zostáva, koľko ľudí si ju skutočne pozrie.

Prieskumná agentúra Nielsen v podobnom prieskume publikovanom v auguste sa taktiež zamerala na divácke návyky v súvislosti s využívaním digitálnych rekordérov. Štúdia zo Spojených štátov však ukázala značne odlišné výsledky. Kým v Británii preskakuje reklamu na nahrávkach až 90 percent ľudí, v USA sa si diváci pozrú 40 až 50 percent nahratých brejkov, informuje APA.

Miera využitia rekordérov v USA sa od roku 2007 takmer zdvojnásobila (90-percentný nárast), digitálny rekordér využíva 37 percent, najmä lepšie zarábajúcich domácností.