Digikampaň vstupuje do druhej fázy. Predstavila logo pre set-top boxy kompatibilné so Slovenskom

Kampaň na podporu informovanosti o digitálnej televízii vstupuje do druhej fázy. Po všeobecnej uvádzacej reklame z jesene minulého roka štátna kampaň začala prechod na digitálne vysielanie vysvetľovať o čosi detailnejšie. V printovom inzeráte sa uvádza, že prechod sa týka domácností využívajúcich spoločnú alebo samostatnú anténu.

Reklama obsahuje vysvetlivku pojmu set-top box, návod, ako treba anténu natočiť a odkaz na infolinku a oficiálny informačný web. V kampani bolo po prvýkrát predstavené logo, ktorým sa majú označovať set-top boxy vhodné pre DVB-T vysielanie na Slovensku.

Digikampaň vstupuje do druhej fázy. Predstavila logo pre set-top boxy kompatibilné so Slovenskom

Zdroj: Digimedia

Infoweb ešte donedávna odkazoval na graficky menej atraktívne logo, ktoré vytvoril Výskumný ústav spojov.

Kampaň formálne spĺňa požiadavku na technologickú neutralitu, t.z. aby nepropagovala iba terestriálny, ale aj ostatné spôsoby príjmu TV signálu. Inzerát obsahuje vetu: "Alternatívne možnosti príjmu digitálneho televízneho signálu predstavuje satelitné vysielanie, káblová televízia alebo IPTV."

Zástupkyňa ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií na konferencii CERD v polovici februára uviedla, že kampaň vytvorená agentúrou B.M.A., by mala prebiehať v marci až apríli. Inzerát sa objavil napríklad v Eurotelevízii už minulý týždeň.

Prechod na digitálne vysielanie aj po vlaňajšom spustení neprebieha bez problémov. Do prvého multiplexu nevstúpil televízny líder Markíza. Stanica spolu s televíziou Joj a Ta3 na Najvyššom súde napadli minuloročné odňatie frekvencií, na ktorých by sa mali spúšťať ďalšie multiplexy. Analógové vysielanie by sa malo na niektorých frekvenciách vypnúť už koncom budúceho roka, kampaň však pre aktuálny vývoj udalostí neinformuje ľudí, kedy k prechodu reálne dôjde.