V období od 26. februára, keď médiá prvý raz informovali o dvojnásobnej vražde, do konca marca boli najsledovanejším programom slovenských televízii Noviny TV Joj vysielané v nedeľu 11. marca. Pozrelo si ich 780-tisíc ľudí, čo stanici prinieslo trhový podiel 33,1 percenta. Každý tretí divák, ktorý v tom čase sledoval televíziu, teda pozeral správy na Jojke.
Sledovanejšiu spravodajskú reláciu nevysielali slovenské televízie viac ako rok. Vyšší rating v cieľovej skupine 12+ mali naposledy rovnako Noviny TV Joj, a to 26. februára 2017. Vtedy ich videlo 783-tisíc divákov.
V medziročnom porovnaní sledovanosti správ v období od 27. februára (prvý deň po medializácii vraždy) do 31. marca (Veľká noc, nová vláda Petra Pellegriniho so získanou dôverou v parlamente) síce čísla Joj v priemere nestúpli, ostatným televíziám ale rástli.
Medziročné nárasty a rekordná Ta3
Priemerná sledovanosť Novín TV Joj v uvedenom období bola tento rok 604-tisíc divákov, vlani 628-tisíc. V mladšej cieľovke 12 – 54 mala hlavná spravodajská relácia Joj tento rok 258-tisíc divákov, vlani 284-tisíc. Porovnanie sťažujú vlaňajšie okolnosti pri meraní sledovanosti, keď sa hlavne v úvode roka „kalibroval“ peoplemetrový panel po odchode Markízy z voľnej antény.
Rastúci trend sledovanosti však vidno hlavne pri porovnaní sledovanosti s týždňami pred vraždou. Markíze stúpli čísla najvýraznejšie, a to aj medziročne. Za vyššiu sledovanosť Televíznych novín na druhej strane ale „vďačí“ nielen aktuálnemu dianiu, ale aj lepšiemu diváckemu nábehu vďaka silnému podvečernému seriálu Oteckovia, ktorý odštartoval tento rok v januári.
Televízne noviny Markízy mali v uvedenom vyše mesačnom období priemernú sledovanosť
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?