V 32. týždni (7. až 14. august 2011) si spomedzi českých televízií najviac pohoršila športová ČT 4 (- 1,35 na 2,41 %). Najvyšší nárast dosiahol trhový líder TV Nova (+ 1,43 na 28,79 %).
Udalosti týždňa
Letný hit televízie Nova Plechová kavalerie (1 153 000, share 33,63 % v 15+ a 38,07 % v 15-54) v utorok klesol pod hranicu 40 percent v strategickej cieľovej skupine 15-54. Naďalej však patrí k najúspešnejším nespravodajským programom reklamne slabšieho obdobia. Nasledujúca Kobra 11 (719-tisíc, 23,48 % v 15+ a 25,38 % v 15-54) už neuspela. ČT 1 si udržala mierny nadpriemer s titulom Tchyně a uzený (613-tisíc, 18,18 % v 15+ a 18,21 % v 15-54). Prima sa do rebríčka najsledovanejších programov dňa dostala so seriálom Aféry (16,82 % v 15-54).
Takmer rovnako vlažný výsledok ako týždeň predtým dosiahol na Nove stredajší premiérový projekt Wipeout - Súboj národov (877-tisíc, 25,65 % v 15+ a 31,78 % v 15-54), nasledujúci seriál Mentalista úplne prepadol (570-tisíc, 18,32 % v 15+ a 20,83 % v 15-54). Druhým najsledovanejším programom večera bol bulvárny Top Star magazín na konkurenčnej Prime (766-tisíc, 23,43 % v 15+ a 20,73 % v 15-54).
Tradične nadpriemerné výsledky si na Nove udržiava štvrtkový dvojslot s reprízou jej pôvodného komediálneho seriálu Hospoda (1 165 000, 37,65 % v 15+ a 38,75 % v 15-54 / 1 198 000, 36,83 % v 15+ a 39,09 % v 15-54) z roku 1996. V strategickej cieľovke 15-54 však obe časti opäť klesli pod hranicu štyridsiatich percent. K najúspešnejším seriálovým akvizíciám lídra patrí nasledujúce C.S.I.: Kriminálka New York (881-tisíc, 32,03 % v 15+ a 35,34 % v 15-54). ČT 1 sa podarilo zaujať netradične najmä mladších divákov s francúzskou komédiou Stepujúca stonožka (20,37 % v 15-54).
Prekvapivo vlažne zareagovali diváci Novy na piatkovú klasickú komédiu Dedičstvo alebo Kurvahošigutntag (727-tisíc, 25,29 % v 15+ a 32,39 % v 15-54). V 15+ bola trhovým lídrom ČT 1 s talkšou Všechnopárty (931-tisíc, 35,13 % v 15+). U mladších divákov skončil v miernom nadpriemere aj predchádzajúci seriál Hop nebo trop (18,73 % v 15-54).
Najslabší večer mal trhový líder v sobotu, romantická komédia Milenec je zločinec! (603-tisíc, 20,58 % v 15+ a 26,38 % v 15-54) mu prepadla aj medzi mladšími divákmi. V 15+ celý večer dominovala ČT 1 s reláciami Za oponou (1 028 000, 35,48 % v 15+ a 21,41 % v 15-54) a Milí Bakaláři (958-tisíc, 32,96 % v 15+ a 21,55 % v 15-54). Medzi päticu najsledovanejších nespravodajských programov v 15-54 sa prebojovala aj Prima so snímkou Bournovo ultimátum (18,22 % v 15-54).
Ani v jednej z hlavných cieľových skupín v piatok neprekročil tridsiatku reprízový televízny film z pôvodnej série Súkromné pasce (910-tisíc, 27,60 % v 15+ a 29,05 % v 15-54). ČT 1 dosiahla nadpriemerný výsledok s filmom To jsem z toho jelen (653-tisíc, 20,03 % v 15+ a 17,06 % v 15-54). Najviac divákov v 15+ aj 15-54 si v nedeľu pozrelo letný formát Novy Česko k neuvěření (966-tisíc, 31,75 % v 15+ a 30,01 % v 15-54).
Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (diváci 15+)
Nova 28,79 % (- 0,99)
Prima 16,37 % (+ 0,15)
ČT 1 % (- 2,60)
Nova Cinema 5,56 % (+ 1,79)
TV Barrandov 5,23 % (+ 0,56)
ČT 2 4,78 % (+ 0,09)
ČT 24 4,58 % (- 0,33)
Prima Cool 3,78 % (+ 0,83)
ČT 4 2,41 % (+ 0,32)
Prima Love 1,12 % (-)
Aktuálne podiely vs. priemer sezóny (diváci 15+)
Nova 28,79 % (- 1,82)
Prima 16,37 % (- 1,20)
ČT 1 15,77 % (- 0,27)
Nova Cinema 5,56 % (+ 1,16)
TV Barrandov 5,23 % (+ 0,33)
ČT 2 4,78 % (+ 1,05)
ČT 24 4,58 % (+ 0,35)
Prima Cool 3,78 % (+ 0,51)
ČT 4 2,41 % (- 0,83)
Prima Love 1,12 % (+ 0,19)
Posuny v podieloch. V porovnaní s minulým rokom sa najhoršie darí verejnoprávnej ČT 1 (- 2,60 na 15,77 %), na trhu sa čoraz lepšie darí sestre trhového lídra Nove Cinema (+ 1,79 na 5,56 %).
Vo svojej strategickej cieľovke 15-54 dosiahla Nova minulý týždeň priemerný podiel 29,43 %, Prima si pohoršila na 15,11 % a ČT 1 na 13,37 %. Štvrtá priečka patrila Nove Cinema (6,45 %) pred Primou Cool (5,72 %) a TV Barrandov (4,97 %).
Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov ATO.cz a
• webovej stránky www.DigiZone.cz
• tlačové správy a teletexty televízií
Sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time.
Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového do posledného júnového týždňa.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje v Česku Mediaresearch na objednávku Asociace televizních organizací (ATO). Členmi ATO sú ČT, TV Nova, TV Prima, TV Barrandov a Asociace komunikačních agentur České republiky.