Ako hodnotíte končiaci sa rok 2012 z pohľadu Vašej spoločnosti a prečo?
Uplynulý rok, aj keď nebol jednoduchý, hodnotím pre našu spoločnosť úspešne, naďalej sa tešia diváckemu úspechu relácie Nové bývanie a Duel, premiéru mal dokument Zuzany Piussi Od Fica do Fica, ktorý sme spolu so spoločnosťou Ultrafilm produkovali, vyrobili sme piloty troch relácii a vydali sme publikáciu 500 otázok a odpovedí - Uspeli by ste v TV súťaži Duel?
Čo považujete za najúspešnejší, najpozitívnejší moment v roku 2012,a čo naopak nevyšlo podľa
vašich predstáv?
Tento rok sme boli priekopníkom vo filmovej distribúcii, keďže celovečerný film Od Fica do Fica sme distribuovali cez internet a to cez systém Piano a návštevnosť platiacich divákov bola už v prvých dňoch vyššia ako návštevnosť našich predchádzajúcich filmov, ktoré išli v menších kinách. Bohužiaľ, nevyšla nám plánovaná kinodistribúcia tohto filmu v multiplexoch, keďže multiplexy nás na poslednú chvíľu odmietli. Odmietli nás aj napriek tomu, že mali od nás garantovaný zisk, aj keby do kina nikto neprišiel...
Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k najvýznamnejším?
V roku 2012 na slovenskom TV trhu bodovali najmä osvedčené formáty, novinky príliš neuspeli, najmä keď išli podobné veci oproti sebe. Najvýznamnejšia udalosť nielen pre našu brandžu boli voľby, ktorých následky pocítime všetci už v roku 2013. Významná bola aj výmena manažmentu v RTVS.
Na čo sa tešíte v televíznom prostredí v budúcom roku a čo by ste v ňom privítali?
Samozrejme sa teším na naše projekty, budem rád, ak niektorý z našich pilotov a projektov uvedieme do života. V roku 2013 to vyzerá na väčšiu ofenzívu nových formátov, televízie spustia novinky už v prvých januárových dňoch, čo nebývalo v posledných rokoch zvykom.
Zvedavý som na novú televíziu Joj 3, keďže Joj už niekoľko rokov určuje trend v oblasti spravodajstva a táto televízia má byť spravodajsko-dokumentárno-lifestylová.
Uvidíme ako sa bude kreovať RTVS pod vedením manažmentu zo súkromného biznisu. Dúfam, že budú stanovené jasné, jednotné pravidlá a podmienky pre spolupracujúce produkčné spoločnosti a že sa nevyskytnú predražené relácie (ktoré by komerčné televízie vedeli vyrábať lacnejšie), na úkor tých, ktorých pomer kvalita, cena, výkon by bol lepší.