Aký to bol rok?

Uplynulý rok bol pre CS Link veľmi úspešný. Zaznamenali sme rekordný prírastok nových zákazníkov. V súčasnosti odhadujeme, že pôjde o 150-tisíc aktivácií nových kariet, čo je značný nárast oproti stavu na konci minulého roka. Nemalou mierou k tomu prispela naša expanzia na slovenský trh, kde sme výrazne rozšírili svoju predajnú sieť. Už na jar sme začali spoluprácu s najväčším slovenským reťazcom Nay Elektro a ďalší významní partneri sa pridali vzápätí. Slovenskému trhu sme prispôsobili aj svoje služby. Vydali sme cenník s pevnými cenami v eurách, založili účet v slovenskej banke a rozšírili ponuku platobných možností. Všetky propagačné materiály a komunikačné kanály vrátane internetových stránok sme tiež lokalizovali do slovenčiny.

Daniel Klička z CS Linku: Expanzia na slovenský trh nám veľmi pomohla

Novinky sa samozrejme netýkali len Slovenska. Spustili sme nové služby založené na našej stratégii, poskytnúť zákazníkom čo najväčšiu slobodu. Jednou z nich je pružná dĺžka predplatného, kedy si zákazník sám určí požadovaný počet dní alebo konkrétnu sumu, za ktorú si chce programy momentálne predplatiť. A vylepšili sme aj našu unikátnu a najviac žiadanú službu - voliteľný balík Mojich 6. Nielen že si do neho zákazníci môžu pri objednávke vybrať svoje obľúbené programy, ale od apríla si ich môžu dokonca aj kedykoľvek vymeniť.

Ktorá udalosť alebo osobnosť minulého roka najviac ovplyvnila brandžu, v ktorej pracujete?

Našu brandžu nesporne ovplyvnili dve udalosti týkajúce sa našej konkurencie. Ide o vypnutie kódovacieho systému Nagravision 2 u konkurenčnej platformy Digi TV a presun UPC Direct na nový satelit. Definitívne odpojenie starého "deravého" kódovania Digi TV nastalo na začiatku augusta a pre veľa "čiernych používateľov" znamenalo stratu TV príjmu. Veľká časť týchto užívateľov siahla po cenovo výhodnom riešení, teda zakúpení karty CS Link, ktorá umožňuje príjem 23 programov bez poplatkov.

Druhá udalosť je podobná. Satelitný operátor UPC Direct sa presťahoval na inú družicu, ktorej poloha je od tej pôvodnej značne vzdialená. Pre zákazníkov UPC Direct to znamenalo pretočiť svoju parabolu. A to nie zďaleka všetci zákazníci mohli bez problémov urobiť. Boli teda tiež nútení hľadať nového poskytovateľa TV, a preto sa obrátili na CS Link, ktorý je na pozícii 23,5 stupňa východne a tá susedí s ich pôvodnou pozíciou 19,2 stupňa. Nebol teda potrebný ani žiaden zásadný zákrok inštalačného technika.

Čo plánujete na budúci rok?

Budúci rok sa ponesie v duchu zmeny kódovacieho systému. Systém podmieneného prístupu CryptoWorks, ktorý v súčasnosti CS Link používa na kódovanie svojich programov, bude nahradený systémom Irdeto. Už na začiatku roka 2011 začnú prebiehať testy nového systému a podľa súčasného plánu by mal byť funkčný v 2. kvartáli roku. Systém Irdeto nám ponúkne lepšie zabezpečenie a nové služby.

Súčasne s tým chceme využiť príležitosť na optimalizáciu procesov a modernizáciu technológií, kde sú naplánované vysoké investície. A nesmieme samozrejme zabudnúť ani na nové služby a programy, ktoré rozšíria našu ponuku. Viac ale prezradíme, až nastane vhodný čas. V každom prípade chystáme zásadné investície do rozvoja a som presvedčený, že naši používatelia budú veľmi milo prekvapení.