Formát pre Markízu vytvorila spoločnosť Jandl, známa najmä svojou reklamnou činnosťou. Tým, že okrem kampaní po novom pripravuje aj televíznu reláciu, sa pochválila nedávno na Facebooku.
Obsahom prvého dielu Autohistoriek s názvom „Láska k prvému autu... Nehrdzavie“ budú spomienky na prvé automobily ich majiteľov.
Do moderátorskej úlohy obsadili tvorcovia Sláva Jurka, ktorý už s televíziou dlhšiu dobu spolupracuje ako športový moderátor a komentátor. Zároveň sa v relácii objavia aj viacerí hostia, známe slovenské osobnosti aj bežní automobiloví fanúšikovia.
Motoristické relácie sú vo svete stále obľúbeným trendom, kraľuje im populárny britský Top Gear, ktorý však BBC musí budovať nanovo po tom, čo prišla o pôvodnú trojicu moderátorov na čele s Jeremym Clarksonom.
Dajto sa už v minulosti venovalo motoristom v kratšej relácii Dajto za volantom. Pre priaznivcov automobilizmu má na slovenskom trhu reláciu aj RTVS - Autosalón. Tá má podobne ako Dajto za volantom viac informačný a vzdelávací charakter. Pri novinke Autohistorky pôjde do popredia zábavnejšia forma.
Na menšej stanici vyhradila Markíza pre šou nedeľný slot o 17:55 a prvý diel odvysiela 20. decembra. Ďalšie časti zatiaľ v programe v novom roku nefigurujú.